Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

350 barn venter på et fosterhjem i Norge akkurat nå

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-20, 16:52   #61
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 350 barn venter på et fosterhjem i Norge akkurat nå

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Ikke negativt, men man må ha ordnet økonomi. Mener vi måtte levere ligningsattester, men ble faktisk litt usikker på hvordan de sjekket økonomien.

Vi leverte ikke ligningsattester, de sjekket ikke økonomien tror jeg. Vi har tre fosterbarn fra tre forskjellige kommuner og ingen har etterspurt noe sånt. Ja, bortsett fra at jeg har blitt spurt om hvor mye jeg tjener siden jeg skulle frikjøpes en periode.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-20, 09:59   #62
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.031
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: 350 barn venter på et fosterhjem i Norge akkurat nå

Jeg hadde en gang en drøm om å bli fosterhjem. Jeg beundrer dere som gjør det!

Einhyrningur er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-10-20, 12:09   #63
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.500
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: 350 barn venter på et fosterhjem i Norge akkurat nå

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Vi leverte ikke ligningsattester, de sjekket ikke økonomien tror jeg. Vi har tre fosterbarn fra tre forskjellige kommuner og ingen har etterspurt noe sånt. Ja, bortsett fra at jeg har blitt spurt om hvor mye jeg tjener siden jeg skulle frikjøpes en periode.

Mulig det var i forbindelse med frikjøp ja, for tror ikke manne leverte noe.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-10-20, 11:51   #64
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: 350 barn venter på et fosterhjem i Norge akkurat nå

Sikkert forskjell , men noen som vet ca tid fra man leverer egenpresentasjonsskjema og signerer på at de får hente ut opplysninger til man hører noe fra de?

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-20, 20:06   #65
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 350 barn venter på et fosterhjem i Norge akkurat nå

Så hyggelig at denne tråden blir vekket til liv igjen!

Vi har vært forsterket fosterhjem i to og et halvt år nå for en jente som nettopp ble 6 år. Jeg svarer gjerne på spørsmål, både her i tråden og på PM.

Jeg kan ikke svare på spørsmål om hjemmebesøk etc, for vi var allerede godkjente som adoptivforeldre og det ble regnet som god nok godkjenning før vi fikk plasseringen.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-21, 18:39   #66
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: 350 barn venter på et fosterhjem i Norge akkurat nå

Er det noen som har tatt i mot små barn? (Opp til 3 år)

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-21, 19:12   #67
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 350 barn venter på et fosterhjem i Norge akkurat nå

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Er det noen som har tatt i mot små barn? (Opp til 3 år)

Vi har gjort det to ganger, en nyfødt og en toåring.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-21, 19:14   #68
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: 350 barn venter på et fosterhjem i Norge akkurat nå

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Vi har gjort det to ganger, en nyfødt og en toåring.

Sender deg en pm jeg i løpet av kvelden , om det er greit?

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-21, 19:15   #69
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 350 barn venter på et fosterhjem i Norge akkurat nå

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Sender deg en pm jeg i løpet av kvelden , om det er greit?

Klart det!

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-21, 12:26   #70
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: 350 barn venter på et fosterhjem i Norge akkurat nå

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Er det noen som har tatt i mot små barn? (Opp til 3 år)

Lillebror flyttet inn til oss på firemånedersdagen sin.

Men som Pebbles svarer over her, hadde vi også en adopsjonsgodkjenning allerede (en prosess vi hadde gitt opp pga lang ventetid), så vi hadde vært gjennom den delen av prosessen allerede (på en litt annen måte).

Lillebror kom som en såkalt "langsiktig plassering med tanke på adopsjon". Dog gikk det over to år før adopsjonsprosessen var gjennomført.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-21, 12:33   #71
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.719
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: 350 barn venter på et fosterhjem i Norge akkurat nå

Fosterfamilien min betyr mye for meg, spesielt nå som både mamma og pappa er døde.

Jeg skulle ønske vi kunne ha vært beredskapshjem, men vi har ikke plass til flere barn i huset.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-21, 18:33   #72
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.136
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: 350 barn venter på et fosterhjem i Norge akkurat nå

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Det er noe jeg har lest mye om og veldig gjerne skulle ha gjort. Men jeg er jo veldig klar over at jeg har ikke kapasitet til det dessverre.

Og nå er jeg den som har barn i fosterhjem. Så ikke den komme gitt.
Men det er jammen bra at det finnes folk som har overskudd til å være fosterforeldre. Og jeg er veldig glad for at jeg har så godt samarbeid med de barna bor hos.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-21, 23:49   #73
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.136
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: 350 barn venter på et fosterhjem i Norge akkurat nå

Tusen takk til dere som har prikket.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-21, 12:18   #74
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.719
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: 350 barn venter på et fosterhjem i Norge akkurat nå

Fikk ikke prikket deg frukt, men jeg ville bare sende deg en .

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-21, 14:07   #75
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.136
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: 350 barn venter på et fosterhjem i Norge akkurat nå

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-21, 16:59   #76
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: 350 barn venter på et fosterhjem i Norge akkurat nå

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Lillebror flyttet inn til oss på firemånedersdagen sin.

Men som Pebbles svarer over her, hadde vi også en adopsjonsgodkjenning allerede (en prosess vi hadde gitt opp pga lang ventetid), så vi hadde vært gjennom den delen av prosessen allerede (på en litt annen måte).

Lillebror kom som en såkalt "langsiktig plassering med tanke på adopsjon". Dog gikk det over to år før adopsjonsprosessen var gjennomført.

Vi er godkjent som fosterhjem, så nå er det i grunn bare å vente.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-21, 20:10   #77
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.328
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 350 barn venter på et fosterhjem i Norge akkurat nå

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Vi er godkjent som fosterhjem, så nå er det i grunn bare å vente.

Så fint! Er dere forespeilet ca hvor lang ventetid det er?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-21, 18:05   #78
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.428
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 350 barn venter på et fosterhjem i Norge akkurat nå

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Vi er godkjent som fosterhjem, så nå er det i grunn bare å vente.

Kan du fortelle litt om prossesen mot å bli godkjent?

Jeg ser at det er ulike «foreninger» som annonserer etter fosterforeldre. Er det noen man bør styre unna? Noen man absolutt bør velge? Synes dette landskapet er litt uoversiktlig.

__________________
Katten sit i tunet
når du kjem.
Snakk litt med katten.
Det er han som er varast i garden. (Olav H. Hauge).
m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-21, 19:17   #79
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: 350 barn venter på et fosterhjem i Norge akkurat nå

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

Jeg ser at det er ulike «foreninger» som annonserer etter fosterforeldre. Er det noen man bør styre unna? Noen man absolutt bør velge? Synes dette landskapet er litt uoversiktlig.

Tenker du på private fosterhjemstilbydere?

Min erfaring, som er blant de som velger fosterhjem til enkeltbarn, er at det er offentlige (Bufetat/Barne-og familieetaten i Oslo) som er førstevalget. Private tilbydere og statlige familiehjem blir aktuelle når det ikke har lyktes å finne et passende hjem. Ofte kan det ha med at barnets utfordringer er uvanlig store, i blant er det mer tilfeldigheter eller knyttet til andre ting man må stå i ved å ta i mot enkeltbarn.

Ofte har de private et noe tettere oppfølgingstilbud for fosterhjemmene, enkelte tilbyr tjuefiretimers vakttelefon f.eks. Arbeidsbetingelsene er ellers ofte ganske like.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-21, 18:24   #80
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.370
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 350 barn venter på et fosterhjem i Norge akkurat nå

Dere som er fosterforeldre, er dere det direkte mot kommunen eller via firma/organisasjon?

Vi vurderer ikke å blir fosterforeldre, men kan kanskje, kanskje, kanskje tenke oss å bli beredskapshjem. Vi tenker i hvert fall litt på det.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no