Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Det lange håret er vår kulturs hijab"

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-21, 12:19   #61
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Det lange håret er vår kulturs hijab"

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg husker sketsjen, men ikke hvem som hadde den. Den er vel noen år gammel? Passer ikke i min omgangskrets, i hvert fall. De få over 50 som ikke har langt hår, har hatt kortere hår "alltid"; de fleste med langt hår holder på det.

Kristian Valen har hatt en om "kånehår". Hvordan kvinner på mystisk vis får kort hår og begynner med pilates når de blir 40.

Jeg har hatt mange ulike frisyrer, både kort, halvlangt og langt. Har aldri følt at jeg burde hatt langt hår, men akkurat nå er det det jeg har mest lyst på.

Men jeg har lagt merke til at spesielt unge jenter som regel har langt hår, og helst uten pannelugg. Det henger kanskje sammen med at mange av forbildene deres har sånn sveis.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-21, 12:23   #62
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Men det er jammen mange voksne damer med langt hår også når jeg tenker meg om. På den ene plassen jeg hadde praksis da jeg studerte jobbet det 19 damer, og alle hadde hår til skuldrene eller lengre. Jeg var den eneste som hadde kort hår.
Håret er jo en viktig del av identiteten for mange, og jeg har inntrykk av at man blir møtt på ulikt vis om man har kort eller langt hår.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-21, 12:28   #63
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Ja, på barneskolen mener jeg også at det var større variasjon før.

Det oppfatter jeg også. Jeg sitter her med et klassebilde fra jeg selv gikk på barneskolen og det er klart mer variasjon i frisyrer. På klassebildene til mine barn har alle jenter langt hår, bortsett fra én jente i eldstes klasse som har skulderlangt.

Gammel 08-03-21, 12:44   #64
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Min datter, nå 12 år, klippet håret kort da hun var 9 år, og det fikk hun høre på nesten alle arenaer, kanskje spesielt fra voksne kvinner

Hun var det eneste hunkjønn på sin skole, av alle, både voksne og barn, med kort hår. Hun ble tidvis ganske røft behandlet og særlig av gutter som kunne fortelle henne at jenter ikke har kort hår. Så hun beholdt sveisen på trass. Det kan se ut til at hun banet vei, for nå ser jeg at to av jentene i klassen hennes har klippet håret, om enn ikke fullt så kort som hun hadde, men allikevel ganske kort. Den ene veninnen hennes har sagt at hun hadde aldri turt å klippe seg om ikke datteren min hadde gjort det først.

Nå har hun langt hår, men ikke fordi hun føler hun må.

Det er ganske klart en forventning om at jenter og kvinner skal ha langt hår, sånn som jeg oppfatter det her.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-21, 12:46   #65
mammaugla
Superduperaktiv

mammaugla sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Min datter har et par ganger prøvd seg med kort hår. Hun liker det selv og kler det kjempegodt. Men hun har gått tilbake til langt fordi hun synes det er sårt med alle kommentarene om at hun "ser ut som en gutt" (noe hun definitivt ikke gjør selv med kort hår), det er spesielt guttene som kommenterer det.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-21, 12:51   #66
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil bare si at jeg har langt hår fordi jeg bruker det til å skjule puppene når jeg (til stadighet!) må kle av meg på overkroppen på sykehuset. En hijab med litt lengde kunne gjort samme nytten.

Ja, og så liker jeg ikke at noen tar i håret mitt. Da er det vanskelig å få det klippet.

Gammel 08-03-21, 12:51   #67
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

"Det er en forventning om at kvinner skal ha langt hår. Det er det jeg mener med at det lange håret er vår kulturs hijab, sier Trine Skei Grande (V) til Aftenposten"

Link

Attehæ?!! Hun sammenligner en valgfri hårsveis preget av mote med et religiøst hodeplagg?? (Hijab betyr forøvrig å gjemme eller å skjule, uten at jeg skal begi meg noe videre utpå akkurat den glattisen).

Og så sier hun at det å ha kort hår er å frigjøre seg fra et skjønnhetsideal.

Altså, jeg er enig i at man kan se på press på kvinner og forskjell på kvinner og menn og hvordan illusjoner om skjønnhetsideal blir en tvangstrøye for kvinner og sånt. Men da hadde jeg ikke gjort kort hår til min kampsak altså; det er jo noe de fleste tross alt kan gjøre noe med om de ønsker, det er andre ting det hadde vært langt viktigere å ta tak i - kroppspress og slankehysteri f.eks, kosmetiske operasjoner og forherligelse av dem, osv

Nei denne saken tok meg mothårs altså uten at jeg helt klarer å sette fingeren på det.

Artikkelen som utløste denne var vel en helt dust (såkalt "hunoristisk") artikkel i DN eller D2 om kvinner skulle gå for "offentlig sektor kort" eller "lang hekselook" etter 50. Det var visst alternativene.

Så minst like interessant som den ekstremt smale sjangeren for unge jenter (og jeg er redd det påvirker dem LITE at damer på 42+ klipper seg kort. ), er denne fordømte MANIEN med å fortelle damer generelt, og damer "over 40", "over 50" osv hva de "har lov til". Skjørtelengde, utringning, skotyper og hårsveis.

Gammel 08-03-21, 12:53   #68
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg vil bare si at jeg har langt hår fordi jeg bruker det til å skjule puppene når jeg (til stadighet!) må kle av meg på overkroppen på sykehuset. En hijab med litt lengde kunne gjort samme nytten.

Ja, og så liker jeg ikke at noen tar i håret mitt. Da er det vanskelig å få det klippet.

Som st. Agnes, altså.

Gammel 08-03-21, 12:56   #69
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner hva Trine Skei Grande mener, selv om "hijab" vel er ment for å sette det litt på spissen. Selv har jeg likevel aldri følt noe press på å ha langt hår, og tror jeg startet videregående skole med kort hår, for å avslutte med halvlangt. Klippet meg kort igjen midt i studietiden, og hadde det kort til slutten av 20-årene. Da sparte jeg til langt igjen, og har vel hatt en enten halvlangt eller halv-kort fram til nå. Tror nok ikke jeg noen ganger kommer til å spare ut igjen til langt- langt, men hvis jeg gjør det, er det fordi jeg selv vil. :helt sikker: Jeg omgås svært mange unge jenter hver dag, og kan utvilsomt skrive under på at godt over 95 % har langt eller halvlangt hår.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-21, 12:58   #70
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Men bortsett fra tenåringene som ble tema her, hvordan er det blant 30-åringene, 40-åringene, 50-åringene, 60-åringene og opp? Hvordan er det blant damene på jobben din, eller der du ferdes mest om dagene?

Av mine ansatte damer (fra 34 og oppover) er det 1 med kort hår og resten har langt eller halvlangt.
I de andre avdelingene i samme enhet som meg har 2 av 11 damer kort hår + 1 mann med langt hår i den ene, og i den andre har de fleste av damene kort hår. De er nok 10-15 år eldre enn i min avdeling.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-21, 13:15   #71
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da jeg vokste opp var det en religiøs greie å ha langt hår. Og skjørt. Min familie var ikke spesielt religiøs, men besteforeldrene mine var. Heldigvis bodde vi langt unna dem, så jeg slapp det daglige maset om hvorfor jeg hadde kort hår - ja, det var spørsmål om det hver gang vi var der.
Jeg gikk vg.skole der besteforeldrene mine bodde, og de eneste på skolebussen som hadde langt hår (og skjørt) var jentene fra læstadianske hjem.

Så... det med hijab er kanskje ikke så forskjellig fra hvordan det er og har vært enkelte steder her i landet før?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-21, 13:24   #72
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Min mening er at langt hår ikke er det samme som hijab eller tildekkingskultur for kvinner i andre høy kontroll religioner (også kristne). Min mening er at det handler om å gi kvinner et ansvar for menns seksualitet og om kontroll. Langt hår kan helt klart handle om kjønnsforventninger og hva som er sett på som feminint, men det er ikke slik at vi rettferdiggjør voldtekt av kvinner med kort hår.

zinatara er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-03-21, 13:45   #73
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Apropos hår som hijab. Jeg har (man lærer mye på TikTok) forstått at gifte ortodokse jødiske kvinner skal dekke til håret for andre enn ektemannen - og at det kan man gjøre ved å bruke parykk, og at derfor går veldig mange jødiske ortodokse kvinner med parykk. Da kan man jo virkelig snakke om å bruke hår som hijab.

Jeg er forøvrig vilt fascinert av dette, for parykken ser jo ut som ekte hår, så jeg klarer bare ikke for alt i hele verden å forstå hva man egentlig oppnår med det. Det kan i alle fall ikke være å ikke friste andre menn liksom.

Gammel 08-03-21, 13:46   #74
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Min mening er at langt hår ikke er det samme som hijab eller tildekkingskultur for kvinner i andre høy kontroll religioner (også kristne). Min mening er at det handler om å gi kvinner et ansvar for menns seksualitet og om kontroll. Langt hår kan helt klart handle om kjønnsforventninger og hva som er sett på som feminint, men det er ikke slik at vi rettferdiggjør voldtekt av kvinner med kort hår.

Ja, godt forklart, og det samme som jeg tenkte.

Nærmest til alle tider og i alle kulturer har langt, fyldig hår hos kvinner blitt sett på som attraktivt hos menn (mulig noe med sunnhet og fruktbarhet å gjøre, sånn helt opprinnelig?), og at man (begge kjønn) anstrenger seg for å tiltrekke seg motsatt kjønn er jo absolutt ikke noe mysterium. Kvinner har på samme måte blitt tiltrukket av muskuløse menn opp igjennom, noe som får menn til å trene for å bli muskuløse og gjøre det de tenker trengs for å ha draget. Det handler ikke i utgangspunktet om å kontrollere det annet kjønn, men om å tiltrekke seg en partner for reproduksjon, på samme måte som alle andre arter på kloden. Sånn helt nede på et biologisk nivå.

Men det som er påfallende i vår kultur er den store skjevfordelingen i fokuset på dette hos menn og kvinner. Hos menn er det mest relevant når de skal ut og sjekke, finne seg en partner, det er ikke noe som trekkes fram i alle mulige andre sammenhenger, slik det gjøres med kvinner. For kvinner gjøres seksualiteten og utseendet relevant også i situasjoner hvor det absolutt ikke burde være det. Og det er jo nettopp der hijaben kommer inn i bildet, den har til hensikt å fjerne seksualiteten ut fra områder hvor den ikke har noe å gjøre, det vil si utenfor privatlivets fire vegger. På samme måte som det blant annet gjøres med nonner og munker. Rakede eller tildekkede hoder, formløse klær, fravær av makeup o.l. Så jeg synes det blir to vidt forskjellige ting.

Sist redigert av My : 08-03-21 kl 14:29.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-03-21, 14:14   #75
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg smetter bare inn for å si at for et par dager siden (ok, netter, det er da jeg tenker på mye rart) at jenter og voksne kvinner i dag ikke har rødt hår lenger. jeg vet også om rødhårede menn som farger håret brunt. Dere som jobber i vgs, ser dere rødhårede ungdommer? Og da mener jeg ikke de på musikklinjen med henna, eller de som farger det rosa.

Her har i alle fall jenter og kvinner (og gutter/menn) rødt hår, men de kaller det oransje.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-21, 14:19   #76
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Her har i alle fall jenter og kvinner (og gutter/menn) rødt hår, men de kaller det oransje.

Samme her - ungene kaller det oransje. Og det er ganske så utbredt, både blant gutter og jenter. Mulig noen farger det når de blir eldre - jeg er ikke så godt kjent med videregående og oppover.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-21, 14:22   #77
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Men bortsett fra tenåringene som ble tema her, hvordan er det blant 30-åringene, 40-åringene, 50-åringene, 60-åringene og opp? Hvordan er det blant damene på jobben din, eller der du ferdes mest om dagene?

På jobb: 63 % langt hår (fra bob til langt ned på ryggen), 8 % kort hår, 28 % antatt langt hår men ukjent på grunn av hijab.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-21, 14:23   #78
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

12,5 % av mennene har langt hår.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-21, 14:46   #79
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min mor har alltid hatt kort hår. Og alltid brukt vanvittig mye tid og penger på håret. Vasking, omhyggelig børsting, føning, spraying og forming hver morgen, klipp og farg hver 6. uke, og i årevis også permanent. Så lenge jeg kan huske. Noe sånt hadde jeg hverken hatt tid, mulighet eller råd til å prioritere. Det spiller også inn. Mitt lange hår er vedlikeholdsfritt. Jeg vasker det to ganger i uken, børster og føner aldri, og det mest avanserte som skjer, er at jeg tar det i hestehale når jeg trener. Sett bort i fra når medisinene har tatt knekken på det.

Gammel 08-03-21, 14:48   #80
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for et skikkelig nøye svar, Blånn.
(går og frisker opp prosentregning. Neida. Joda.)

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:35.