Sv: Jakke til våren
Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.
Jeg bruker dongerijakke. Og har heller ull under og skjerf i halsen.
Jeg elsker dongerijakka mi, men den er nokså tynn, og den er temmelig kroppsnær og litt innsvingt. Og kort. Så den funker best til sommerdager, og jeg bruker den åpen. Synes de fleste dongerijakker ser slik ut?
Har også anorakk fra Twentyfour, forresten. Liker den godt til tur, men bruker den ikke som hverdagsjakke. Skallbuksen derfra elsker jeg, btw. Men jakka er altså turjakke. Det kan være irriterende med anorakk når jeg blir varm, luftemuligheter til tross. Men jeg synes ikke den puster spesielt dårlig. Når det er sagt, er vel disse skallklærne mest som vinterklær å regne her hvor jeg bor.
Jeg har også en knallgul jakke fra Only/Vero Moda, og den er helt herlig bortsett fra at lommene er så grunne at mobilen ramler ut. Så den er i praksis ubrukelig. (Jakka er litt for sporty til å bruke veske til, synes jeg.)
En av jakkene jeg bruker mest er en kort, tynn dunjakke. Har forresten to slike.
Så har jeg parkas fra Didrikson, den er grei å ha, men ikke så vårlig, kanskje.
Har også kort ullkåpe fra Aleksander. Kjempefin. Men litt lomme-issues der også.
Har egentlig ingen perfekt jakke. Ofte ender jeg med å bruke Houdinifleecen når jeg skal i butikken...
Sist redigert av Hyacinth : 31-03-21 kl 23:32.
|