|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Rockesøster
|
Sv: Märtha Louise og mediaNå har vel ikke Kongehuset tradisjon for å uttale seg om så veldig mye, så jeg ville blitt svært overrasket om de skulle begynne med det i en slik familiær sak.
|
|
|
#2 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Märtha Louise og media
Det er en mellomting mellom en kort uttalelse/kommentar og shitshow. Jeg tror ingen ønsker det siste. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Glamorøs
|
Sv: Märtha Louise og mediaMen kongehuset har jo kommer med en kommentar, i form av at det er inngått en avtale. Hva mer skal de gjøre? Og hvorfor skal de si noe mer enn det de har gjort opp gjennom årene? Så Märtha skal skamme seg?
|
|
|
#4 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Märtha Louise og mediaHvordan kongehuset brukes til markedsføring er et offentlig anliggende. Dersom det er inngått en avtale med en aktør i et marked, som hun vel definitivt er - det er ikke bare en familierelasjon dette her - så er brudd på den avtalen også et offentlig anliggende etter min mening. Selv om det formelt er Kongen som tar de avgjørelsene og har den myndigheten. Da kan den som tar de beslutningene - Kongen - velge å enten la avtalebruddene få konsekvenser eller å se gjennom fingrene med dem. Sist redigert av Charlie : 12-07-24 kl 10:24. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Det kan det jo hende de har sagt da, det vet vel ikke vi noe om? Det kan godt hende at kongen har ytret både det ene og det andre i denne saken, til dem det gjelder, selv om han ikke har uttalt seg i pressen. At han er en offentlig person betyr ikke at det kun er gjennom offentlige kanaler han snakker, og ellers er taus. Så for alt vi vet kan de ha store oppgjør internt, selv om de ikke velger å ta krangelen i media. Utad skal de tross alt være gallionsfigurer, som skal kaste glans og være mest mulig plettfri. Da er det veldig lite de kan ytre seg offentlig om konfliktfylte tema.
|
|
|
#6 |
|
Licence to thrill
Å kritisere noen offentlig ser jeg ikke hensikten med for min del. Poenget mitt er at hadde jeg vært i posisjonen kongen er i, så ville jeg sagt til mitt prins/prinsesse-barn at da kan du ikke ha tittelen og så ville jeg effektuert det. Hvis det var uklart. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Semiaktiv
Nettopp, da er vi enige. Flere ser nemlig ut til å ønske at kongen skal gi datteren refs i full offentlighet, og anklager kongen og dronninga for å være passive og tause når de ikke gjør det. Mitt poeng er at vi faktisk ikke kan vite noe om hva kongen har sagt til henne, og hvilke oppgjør de har internt i familien. At de har høy terskel for å gi offentlige uttalelser som går på kritikk av egne familiemedlemmer skulle bare mangle. Det trenger ikke bety at hun ikke får kritikk fra kongehuset.
|
|
|
#8 |
|
Glamorøs
|
Sv: Märtha Louise og mediaFor alt hva vi vet syns kongen dette er helt greit. Jeg skjønner helt ærlig ikke den «stakkars kongen».
|
|
|
#9 |
|
Semiaktiv
Enig, vi vet faktisk fint lite om hva kongen mener og hva som foregår internt i den familien.
|
|
|
#10 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
|
|
|
#11 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Märtha Louise og mediaErre mulig?
|
|
|
|
#12 |
|
Leser
|
Tror det kommer til å bli stor medieoppmerksomhet rundt det, så for mange som "lever" av å være synlig i media er dette en viktig begivenhet. Tror det er lite ved dette bryllupet som minner om det vi som ikke er kjendiser forbinder med bryllup. (Hun giftet seg jo i Trondheim forrige gang, og det var veldig gøy for oss som bodde her også, mye glitter og stas i byen
|
|
|
#13 |
|
Tja...
Sv: Märtha Louise og mediaOk, må innrømme at jeg hermet etter brudekjolen/kapen hennes.
|
|
|
|
#14 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Nå avslører jeg at jeg har sett den serien på tv som følger Märtha over tid, mest av fascinasjon over den merkelige dama der. Jeg mener dette klippet er hentet fra serien, og de hadde sminket seg opp/kledd seg ut i forbindelse med Halloween eller en eller annen kostymefest,
|
|
|
#15 |
|
Musk
Å, gammelt opptak ifm. Halloween. Det forklarer jo litt. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Musk
Sv: Märtha Louise og mediaBurde kanskje ikke bli sjokkert, men sitter her med åpen munn. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
|
|
|
#18 |
|
Licence to thrill
Sv: Märtha Louise og mediahe-he, var det Halloween. Og jeg som tenkte "åh, der er grunnen til at gull og hvitt er off-limits i bryllupet!" |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Märtha Louise og mediaJeg kjenner at jeg nå er eitrende sint og opprørt over nyheten om at brudeparet har solgt bryllupet til Hello! og en av de store strømmetjenestene.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Glamorøs
|
Sv: Märtha Louise og mediaAltså, kjente mennesker selger bilderettighetene til bryllupet sitt, enten man er prinsesse eller ikke. Så jeg greier ikke akkurat å kjenne på sinne. Kanskje fordi jeg ikke bryr meg spesielt mye om kongefamilien.
|
![]() |
|
|