Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Märtha Louise og media

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-04-21, 10:26   #1
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.882
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Märtha Louise og media

https://www.vg.no/rampelys/tv/i/bnrQ...ytting-til-usa

Martha Louise og barna deltar i tv-serie på TV2. "Dette er fortellingen om prinsessen og hennes tre døtre", sies det i første episode.

I den forbindelse sier hun i et intervju med VG at hun håper barna selv får bestemme når de vil stille opp i media. Og at de blir respektert som privatpersoner. Og at hun synes media i Norge er så harde.. Bare lurer på hvor lurt det er å stille opp i denne serien om hun vil skjerme barna mest mulig fra pressen?

Og alle døtrene er jo under myndighetsalder også. Det står at denne avtalen om serien ble avtalt før Aris død. Det vil vel være ganske sårbare scener som blir vist. Tenker spesielt på hennes yngste datter, men også de to andre. Hvor gøy vil det være at det finnes en "realityserie" om dem i en alder de er på det mest sårbare?

Men man skal kanskje ikke bli så veldig overrasket om det kommer en amerikansk realityserie om familien når de flytter til USA? Og hvor mange millioner får familien for å stille opp i en slik serie, tro?

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-21, 10:30   #2
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.959
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Martha Louise og media

Hun blir sikkert venn med presidenten når hun flytter, han går sikkert på visning for henne og hjelper henne med å flytte...

Til neste år kommer sikkert Atlantic Crossing 2 - Reality utgaven.

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-21, 10:34   #3
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.134
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Martha Louise og media

Mulig at vurderingen er at de vil gjøre det på egne og ikke andres premisser?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-21, 10:35   #4
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.918
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Martha Louise og media

Sånn har jo hun fungert siden hun ble voksen. Glad i medieomtale når den er positiv og holder på sin rett til privatliv når hun gjør noe dumt.

Jeg forstår egentlig at hun gjør dette, for det gir henne muligheten til å skape en medievirkelighet. Hennes døtre får medieoppmerksomhet, og da kan det være bedre å være i forkant og komme med sin egen versjon. Jeg leser riktignok ikke Se og Hør og vet ikke helt hva de kan ha funnet på, men ellers synes jeg at media har vært hensynsfulle og latt hennes døtre ha sine privatliv i fred.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-21, 10:35   #5
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.721
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Martha Louise og media

Bah. Jeg ser hun prøver å rasjonalisere eksponering av barna, men det hjelper ikke for meg. Jeg synes det er usmakelig av TV2 også, de barna har vel fått nok?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-21, 11:07   #6
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.110
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Martha Louise og media

Jeg er republikaner med hva det medfører av følelser rundt kongelige, men hun virker som en trivelig dame. DOG: jeg er superkritisk til hvordan hun benytter media, sin tittel når det måtte passe og ikke minst forbeholder jeg meg retten til å himle over enhver som synes sjamanvirksomhet er lite smart. Uten at det gjør meg til en trangsynt rasist.

__________________
07 og 10

Sist redigert av Pelle : 06-04-21 kl 12:36.
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-21, 11:21   #7
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.821
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Martha Louise og media

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

DOG: jeg er superkritisk til hvordan hun benytter media, sin tittel når det måtte passe og ikke minst forbeholder jeg meg retten til å himle over enhver som synes sjamanvirksomhet er smart. Uten at det gjør meg til en trangsynt rasist.

Jeg tror virkelig ikke det hadde hjulpet det grann om sjamanen var blendahvit altså. Det er så borti staur og vegger dumt som det er, helt og fullstendig uavhengig av hudfarge.

Jeg synes media skulle la både henne og ungene i fred. De umyndige ene og alene av den grunn at de er umyndige, den voksne fordi hun åpenbart bør beskyttes mot seg selv og "Vær varsom"-plakaten burde legges til grunn.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-21, 11:29   #8
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.422
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Martha Louise og media

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Sånn har jo hun fungert siden hun ble voksen. Glad i medieomtale når den er positiv og holder på sin rett til privatliv når hun gjør noe dumt.

Jeg forstår egentlig at hun gjør dette, for det gir henne muligheten til å skape en medievirkelighet. Hennes døtre får medieoppmerksomhet, og da kan det være bedre å være i forkant og komme med sin egen versjon. Jeg leser riktignok ikke Se og Hør og vet ikke helt hva de kan ha funnet på, men ellers synes jeg at media har vært hensynsfulle og latt hennes døtre ha sine privatliv i fred.

Jeg synes i grunnen ikke de får så mye medieoppmerksomhet jeg da. Det er ikke veldig mye jeg har sett til dem i media, men nå leser jeg ikke ukeblader og sånt, forholder meg mest til (nett-)aviser og TV. Det gjelder også barna til kronprinsen. Det er mest offisielle bilder frigitt av kongehuset og familien selv. Märtha selv får selvsagt medieoppmerksomhet, men det er jo på grunn av de litt utradisjonelle livsvalgene hennes. I den forbindelse har vel media vært ganske harde, både når det gjelder englekonseptet hennes og når det gjelder sjamanen. Men døtrene, de mener jeg har fått være ganske mye i fred. Må innrømme at med unntak av den eldste, som fikk oppmerksomhet rundt den nydelige talen hun holdt i begravelsen til faren, så hadde jeg ikke kjent dem igjen om jeg hadde snublet over dem på gata. Men skjønner jo om det ikke akkurat oppleves slik for dem, sett fra innsiden, barna vil jo også bli påvirket av alt som skrives om deres mor og hennes kjæreste, så jeg forstår behovet for å kontrollere hvilket inntrykk media skaper av dem.

Vi har nå engang gjort et valg om å ha et kongehus, og i 2021 synes visstnok flertallet i Norge fortsatt at prinser og prinsesser, konger og dronninger er passende roller i et moderne samfunn. De er født inn i dette systemet, enten de vil eller ikke, det nytter ikke å prøve å "melde seg ut", si fra seg titler, flytte til USA eller gjemme seg under en stein. En gang prinsesse, alltid prinsesse. Det er jo dette vi vil ha, og oppmerksomhet i media er mer eller mindre grunnlaget for kongehusets eksistens. Hvis vi ikke ser dem, ikke hører om dem, ikke ser glossete reportasjer eller pyntede dokumentarer om dem vil vi ikke føle den respekten som det er nødvendig å ha for en kongefamilie, for at de skal ha den samlende effekten på nasjonen, som er deres rolle. De må framstilles som hele landets foreldre, brødre og søstre, som vil ta vare på oss, motivere oss og holde moralen oppe i vanskelige tider. De må ha god moral og være forbilder, men samtidig ha litt menneskelige sider også, som gjør at vi kan kjenne oss igjen i dem. Märtha spiller da rollen som vår alles litt håpløse, vimsete søster, som vi er glad i likevel, til tross for alt det rare hun har for seg.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-21, 11:31   #9
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.134
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Martha Louise og media

Kjæresten til Märtha får to typer tyn, og noen ganger en blandings:

Kritikk for sjaman-galemattiasen (han dukker forresten opp i The Bling Empire (dokusåpe om vilt rike asiater i USA), episode 5, for de som vil se ham i fri dressur. Det er ganske kostelig!), som er betimelig og helt på sin plass.

Og regelrett rasistisk hets, som han også får sin del av, og som (åpenbart) er helt uakseptabelt.

Man kan godt kritisere for det første, uten å gjøre det andre, men selv om man gjør det, er det greit å anerkjenne at det andre også finnes og at det selvsagt oppleves som forferdelig belastende.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-21, 11:33   #10
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.829
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Martha Louise og media

TV2 har jo helt fullstendig gitt blaffen i VVP lenge. Seertall er tydeligvis helt overordnet alt annet. De har kjørt på med den hjernedøde tv-serien "Bloggerne" i mange sesonger, der små barn eksponeres i alle mulige situasjoner, og de kjører jo på med alle mulige kjendiskonsepter av ganske så dårlig kvalitet sånn generelt sett.

Jeg skjønner virkelig ikke at Märtha ikke ser at hun eksponerer ungene og gjør dem kjent ved å delta her. Disse barna har jo hittil kunne ferdes ganske ubemerket rundt i samfunnet uten å bli gjenkjent av så veldig mange. Se hva Farmen kjendis gjorde med Öde Nerdrum, for eksempel. Ungene til Märtha vil jo bli minst like mye kjendiser av dette som han ble.

Jeg tenker at hvis hun ikke ønsker medieoppmerksomhet, så burde hun ikke oppsøke den, heller. Selv om det liksom foregår på hennes premisser. Hun kan styre hva som sendes ut, men hun kan ikke styre hvordan folk mottar det. OG det i seg selv burde være grunn god nok til å ikke eksponere ungene i en TV-serie på en kommersiell TV-kanal.

Så jeg er superkritisk og VELDIG uenig i at dette var en god avgjørelse å ta på vegne av barna.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-21, 11:36   #11
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.545
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Martha Louise og media

Sjamanvirksomhet er én ting, noe annet er den vanvittige misogynismen. Hun har tittelen Prinsesse av Norge, i kraft av den representerer hun Norge. Vi kan ikke late som om hvem hun omgås og hvem hun er kjæreste med ikke reflekterer tilbake på henne. Hva hadde skjedd om hun var sammen med en åpent nazist, f.eks.? Det hadde vi aldri akseptert, håper jeg. Og derfor synes jeg det er skikkelig trist at vi aksepterer dette. Det er virkelig ugreit at en representant for Norge er sammen med en som har de holdningene han har.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-21, 11:42   #12
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.134
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Martha Louise og media

Ja, det er sant, Input. Han kan gjerne snakke om at åndene laster opp energier til operativsystemet hans ( ), men den der med hvordan han skulle heale "løsaktighet" fra vaginaen til kvinner, den var så helt UTE, at jeg ikke kommer over det.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-21, 11:46   #13
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.230
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Martha Louise og media

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Sjamanvirksomhet er én ting, noe annet er den vanvittige misogynismen. Hun har tittelen Prinsesse av Norge, i kraft av den representerer hun Norge. Vi kan ikke late som om hvem hun omgås og hvem hun er kjæreste med ikke reflekterer tilbake på henne. Hva hadde skjedd om hun var sammen med en åpent nazist, f.eks.? Det hadde vi aldri akseptert, håper jeg. Og derfor synes jeg det er skikkelig trist at vi aksepterer dette. Det er virkelig ugreit at en representant for Norge er sammen med en som har de holdningene han har.

I og med at hun ikke er medlem av kongehuset men kongefamilien, representerer hun ikke norge. Dette er jo valg hun har tatt.

Medietrykket på de 3 døtrene har jo tiltatt helt enormt siden Aris død, men jeg skjønner heller ikke at hun velger å gjøre barna sine til kjendiser. Hittil har de jo vært godt skjermet, og ikke nødvendigvis noen som gjenkjennes av alle på gaten. Etter denne tv serien blir de gjenkjent overalt. Men planen hennes er jo å flytte ut av norge, kanskje også for å gjennfinne anonymiteten til døtrene ?

Sikkert en god tanke om å ta regien selv, men jeg tror ikke døtrene vil takke henne på lang sikt. Man må jo bare tenke at hun også må skaffe seg inntekter, og dettte er en måte å få det på.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-04-21, 11:46   #14
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.134
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Martha Louise og media

Datter nr to har forresten allerede en ganske stor plattform som influencer, mest med sminke. (Hva man finner ut på Tiktok!)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-21, 11:51   #15
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.616
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Martha Louise og media

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Datter nr to har forresten allerede en ganske stor plattform som influencer, mest med sminke. (Hva man finner ut på Tiktok!)

Ja, og mor er betydelig bidragsyter der også.

__________________
2006 og 2009
Zulu er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-04-21, 11:54   #16
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.422
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Martha Louise og media

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Datter nr to har forresten allerede en ganske stor plattform som influencer, mest med sminke. (Hva man finner ut på Tiktok!)

Ja, det blir jo noe helt annet, der gjør hun sine egne valg på lik linje med andre tenåringer. Om hun flyter litt på medfødt kjendisstatus mener jeg er helt ok, noen fordeler må hun jo ha.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-21, 12:46   #17
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.110
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Martha Louise og media

Opprinnelig lagt inn av My, her.


Vi har nå engang gjort et valg om å ha et kongehus, og i 2021 synes visstnok flertallet i Norge fortsatt at prinser og prinsesser, konger og dronninger er passende roller i et moderne samfunn. De er født inn i dette systemet, enten de vil eller ikke, det nytter ikke å prøve å "melde seg ut", si fra seg titler, flytte til USA eller gjemme seg under en stein. En gang prinsesse, alltid prinsesse. Det er jo dette vi vil ha, og oppmerksomhet i media er mer eller mindre grunnlaget for kongehusets eksistens. Hvis vi ikke ser dem, ikke hører om dem, ikke ser glossete reportasjer eller pyntede dokumentarer om dem vil vi ikke føle den respekten som det er nødvendig å ha for en kongefamilie, for at de skal ha den samlende effekten på nasjonen, som er deres rolle. De må framstilles som hele landets foreldre, brødre og søstre, som vil ta vare på oss, motivere oss og holde moralen oppe i vanskelige tider. De må ha god moral og være forbilder, men samtidig ha litt menneskelige sider også, som gjør at vi kan kjenne oss igjen i dem. Märtha spiller da rollen som vår alles litt håpløse, vimsete søster, som vi er glad i likevel, til tross for alt det rare hun har for seg.

Jeg har ikke stemt for et slikt system, og ønsker da å være kritisk i de fleste sammenehenger. Hun hadde tidligere en prinsesseinstagramkonto som hun brukte flittig i sin næringsvirksomhet. Det fikk hun beskjed om å slutte med. Men sjamanen fortsetter likevel å tagge denne kontoen flittig, flere år etterpå. Det sier jo ganske mye, synes jeg.

Hun stiller opp i reklame for pengespilling på hest (via eget foretak), et ganske oppsiktsvekkende valg, når man vet hva spillavhengighet gjør med folk - uavhengig at alle vet at hun driver med hest.
https://www.pengespill.no/prinsesse-...-spillreklame/

Nylig turnerte de med showet "prinsessen og sjamanen" - hun hadde ikke skjønt at det var litt dum tittel. What? Men ikke verre enn at de fortsatte å bruke tittelen litt mer.
https://www.nrk.no/norge/prinsessen-...ork-1.14602681


Hun sier hun ikke har etternavn og derfor MÅ bruke "prinsesse", vel, hun kan ta bortimot hvilket som helst etternavn hun selv vil, inkludert Haraldsdatter og selv har jeg fire navn og bruker som regel to av dem.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.


Man kan godt kritisere for det første, uten å gjøre det andre, men selv om man gjør det, er det greit å anerkjenne at det andre også finnes og at det selvsagt oppleves som forferdelig belastende.

Jeg vet han har fått rasistisk dritt. Men når jeg leser at "Norge sier de ikke var klar for sjamanisme, men jeg tror nok det mest var hudfarge" - da blir jeg faktisk sur. De kan ikke se bort fra at vi er ganske mange som synes sjamanisme er noe ordentlig TULL, særlig når man hovedsaklig holder seg til kjendis-USA mht kundekrets.

Og når hun opptrer i media med "Jeg har vært et problem fra jeg ble født" osv, så blir jeg også sur. Hun må tåle at folk er kritiske til pakkereiser til Afrika der man skal føle jordens hjerte, sanne historier om englefjær fra oven - uten at det er personlig hets av henne. Jeg synes som nevnt at hun virker skikkelig trivelig og blid (men hva vet vel jeg). https://www.seher.no/kongelig/gleder...jerte/64233513

__________________
07 og 10

Sist redigert av Pelle : 06-04-21 kl 12:57.
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-21, 13:02   #18
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.471
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Martha Louise og media

Enig med Pøblis sitt innlegg i sin helhet.

Lurer på om ikke sjamanen hadde fått mer tyn for sjamantullet sitt om han var hvit, og man ikke risikerte å bli kalt for rasist når man kritiserer virksomheten hans.

Uansett et merkelig valg å bringe tenåringene fram i media. Jeg ante ikke noe om dem før og kunne sikkert snakka med dem uten å ane hvem dem var - om jeg skulle møtt dem i noen sammenhent.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-21, 13:03   #19
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.134
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Martha Louise og media

Ikke datter nr. 2, tror jeg, -ea-, hun er spitting image av sin mor.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-21, 13:16   #20
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.422
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Martha Louise og media

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg har ikke stemt for et slikt system, og ønsker da å være kritisk i de fleste sammenehenger. Hun hadde tidligere en prinsesseinstagramkonto som hun brukte flittig i sin næringsvirksomhet. Det fikk hun beskjed om å slutte med. Men sjamanen fortsetter likevel å tagge denne kontoen flittig, flere år etterpå. Det sier jo ganske mye, synes jeg.

Hun stiller opp i reklame for pengespilling på hest (via eget foretak), et ganske oppsiktsvekkende valg, når man vet hva spillavhengighet gjør med folk - uavhengig at alle vet at hun driver med hest.
https://www.pengespill.no/prinsesse-...-spillreklame/

Nylig turnerte de med showet "prinsessen og sjamanen" - hun hadde ikke skjønt at det var litt dum tittel. What? Men ikke verre enn at de fortsatte å bruke tittelen litt mer.
https://www.nrk.no/norge/prinsessen-...ork-1.14602681

Hun sier hun ikke har etternavn og derfor MÅ bruke "prinsesse", vel, hun kan ta bortimot hvilket som helst etternavn hun selv vil, inkludert Haraldsdatter og selv har jeg fire navn og bruker som regel to av dem.

Nei, jeg har heller ikke stemt for et slikt system, og synes det er avlegs for lenge siden. Derfor blir jeg litt "whatever", dette får de diskutere og finne ut av de som er tilhenger av kongehus, det er de som vil ha det, og ting som dette må man nesten regne med. Jeg kan heller koble meg på når det diskuteres om systemet skal videreføres eller ikke. For meg må hun og sjamanen bare bruke prinsessetittelen for alt den er verdt, kanskje det til og med gjør at flere våkner, og synes det er på tide å skrinlegge hele opplegget?

Å eksponere barn i blogger, realityserier og dokusåper for å tjene penger på det derimot, det synes jeg ikke noe om, enten det er Märtha, fotballfrue eller Anna Rasmussen. Det samme gjelder å reklamere for pengespill, men det er ikke noe bedre når John Carew eller Magnus Carlsen gjør det, det er trolig mange flere som har sistnevnte som forbilde, enn Prinsessen. Meningene til sjamanen er jo utvilsomt helt på trynet da. Han burde virkelig få munnkurv, og jeg håper han ikke har alt for stor påvirkning på sine stedøtre, med de holdningene der, karismatisk som han sikkert er. Huff, stakkars jenter, de må jo bli helt forvirret.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 06-04-21 kl 13:21.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no