Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #7

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-04-21, 21:16   #841
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Mine gutter må også mases på. Men synes de er flinke til å bidra når vi spør.
De vasker, rydder rommene og skifter på sengene sine, putter klesvasken der den skal være og tar ut av oppvasken når vi spør. Akkurat det siste må vi mase litt om da.
Og dovasking er guttas ansvar.
De er mye mer med i familien og vi har det hundre ganger hyggeligere sammen enn jeg hadde med min familie når jeg var tenåring.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv  
Gammel 04-04-21, 23:19   #842
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.113
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Ja, mine vasker rommene sine de og, og skifter på sengene selv, det skal de ha.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv  
Gammel 05-04-21, 01:48   #843
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.853
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #7


Angrer litt, så jeg gruffer over vinden i stedet.


Sist redigert av Kaija : 05-04-21 kl 11:45.
Kaija er ikke aktiv  
Gammel 05-04-21, 01:49   #844
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.706
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Mann, unger. Jeg er dritt lei.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 05-04-21, 08:43   #845
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.356
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Jeg syns ikke det er verken søtt eller bedårende at ungdom ikke bidrar i heimen, og det oppveies ikke av at de har gode egenskaper for øvrig. Verken jeg eller faren er ansatt som ryddehjelper.

Når det er sagt: Det er potensiale for forbedring her også! Tenåringene er flinke på skippertak. De rydder, fikser og vasker i vei, men den der rotingen på det jevne, at sko bare forlates midt på golvet, jakker slenges over trappegelenderet, det ikke ryddes på plass etter matlaging etc, det blir jeg tullete av til tider.

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv  
Gammel 05-04-21, 09:00   #846
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Jeg gruffer litt over å ha måtte stå opp tidlig siste feriedag, for å ta koronatest. Men ved negativ test så er vi ute av karantene i morgen hele gjengen, så satser på at det var verdt det.

Avatar er ikke aktiv  
Gammel 05-04-21, 09:23   #847
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.341
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av Ellisiv, her.

Jeg syns ikke det er verken søtt eller bedårende at ungdom ikke bidrar i heimen, og det oppveies ikke av at de har gode egenskaper for øvrig. Verken jeg eller faren er ansatt som ryddehjelper.

Jeg er enig, men det er vel ingen som påstår at det å ikke rydde eller bidra i heimen er en sjarmerende egenskap?

Madicken er ikke aktiv  
Gammel 05-04-21, 09:53   #848
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.113
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Tror det koker ned hos meg til at de ikke bidrar nok og hjelper til nok. Blir litt for ego liksom. Akkurat som at jeg har lyst til å bruke tiden min til å rydde og vaske eller gå med søpla 24/7 mens de later seg. Så det handler ikke om evnen til å rydde men evnen til å bidra/hjelpe til.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv  
Gammel 05-04-21, 10:14   #849
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.887
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Snø Jeg vil ha vår!!!

løve70 er ikke aktiv  
Gammel 05-04-21, 10:15   #850
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Snø Jeg vil ha vår!!!

Stakkars dere!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 05-04-21, 10:55   #851
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.356
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Snø Jeg vil ha vår!!!


Ja fader altså. Og ikke bare snø, men vannrett snø!

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv  
Gammel 05-04-21, 11:05   #852
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Når pandemien er over skal jeg aldr, never,ever mer sitte rundt en j%#*la bålpanne og drikke vin fra plastglass og stanke bål når jeg kommer hjem. Jeg hater bålpanner. : :gah:

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv  
Gammel 05-04-21, 11:12   #853
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av Ellisiv, her.

Ja fader altså. Og ikke bare snø, men vannrett snø!

Her og. Snø og vindkast!

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv  
Gammel 05-04-21, 11:25   #854
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.113
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Masse vannrett snø her og.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv  
Gammel 05-04-21, 12:18   #855
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Når pandemien er over skal jeg aldr, never,ever mer sitte rundt en j%#*la bålpanne og drikke vin fra plastglass og stanke bål når jeg kommer hjem. Jeg hater bålpanner. : :gah:

Avatar er ikke aktiv  
Gammel 05-04-21, 14:47   #856
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.550
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Når pandemien er over skal jeg aldr, never,ever mer sitte rundt en j%#*la bålpanne og drikke vin fra plastglass og stanke bål når jeg kommer hjem. Jeg hater bålpanner. : :gah:

Jeg føler'n! Har ikke drukket vin rundt bålpanne, men jeg virkelig, virkelig hater bålpanner. Det gir alle ulempene ved et bål og ingen av fordelene. Hva er vitsen med å stinke bål når man ikke engang har en naturopplevelse igjen for det?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 06-04-21, 13:14   #857
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.835
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Når pandemien er over skal jeg aldr, never,ever mer sitte rundt en j%#*la bålpanne og drikke vin fra plastglass og stanke bål når jeg kommer hjem. Jeg hater bålpanner. : :gah:

Plastglass?


Jeg er jo gal og pleier å ha med meg vinglass hvis det er utsikt for plastglass, kjøkkenglass eller små glass med kort stett.
Jeg har også hatt med vinkjøler på besøk hos hyttenabo med solfylt terrasse og hang til å la hvitvinflasken bli stående på bordet.

jeg vet. Jeg er skikkelig sær. Ofte dropper jeg heller vinen, hvis det er snakk om helt feil glass og -temperatur, da.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 06-04-21, 13:27   #858
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.728
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Jeg hadde donert en arm og et øre for å kunne sitte rundt hva som helst med hvilket som helst glass akkurat nå. :ekstremekstrovert uten sosial kontakt:

Jeg irriterer meg grundig over ganske mye for tiden, høyest på listen nå (med unntak av et virus av typen vi alle kjenner), er mennesker som kun evner å se sin egen situasjon. Jeg orker ikke å krangle.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 06-04-21, 13:28   #859
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.428
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Jeg har kommet inn på små, lokale kroer og restauranter i tjukkeste vinområdet i Toscana, og fått fantastisk rødvin servert i kjøkkenglass, og en mugge med vin plassert på bordet, sammen med litt brød og spekemat. Åh, drømmer om den dagen jeg kan gjøre det igjen. Og til jeg kan kjøpe et engangsglass med vin på festival, i stedet for bare å drikke fra "korrekte" vinglass hjemme.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 06-04-21, 13:31   #860
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #7

Jeg elsker å våkne til lukta av bål i eget hår dagen derpå og drikker gjerne fra flaska. Sånn cirka.

I dag er det bare vanskeliiiig å komme i gang med jobb igjen etter ferien. :ilandsproblemerlengeleve:

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no