Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-21, 23:39   #461
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.964
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Stockholm slipover ferdig, det samme er et par sokker til, denne gangen ensfarget. Nå er jeg i gang med Sønnavind teppe fra Gjestal garn.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 08-04-21, 08:44   #462
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.824
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Kjempefint teppe! Strikker du lapper eller helt teppe? Helt må bli veldig tungt å holde på med.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 08-04-21, 08:48   #463
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.964
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Kjempefint teppe! Strikker du lapper eller helt teppe? Helt må bli veldig tungt å holde på med.

Helt teppe, det blir jo bare varmere og varmere jo lengre jeg kommer. Dette strikkes i bomullsgarn og blir godt å bruke nå i vår og sommer, eller når enn jeg blir ferdig.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 08-04-21, 09:04   #464
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.824
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Helt teppe, det blir jo bare varmere og varmere jo lengre jeg kommer. Dette strikkes i bomullsgarn og blir godt å bruke nå i vår og sommer, eller når enn jeg blir ferdig.

Det blir sikkert supert! Hvor stort er det?

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 08-04-21, 09:09   #465
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.964
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Det blir sikkert supert! Hvor stort er det?

Det er ca. 130*170
Ganske kjekt å strikke er det også for det er variasjon i teknikk og man strikker to pinner med hver farge.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 12-04-21, 09:04   #466
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.322
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg skal være med på Samstrikk med Bystrikk, noen andre som skal være med? Starter i dag, men garnet kommer ikke i posten før i morgen

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv  
Gammel 12-04-21, 11:33   #467
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.181
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg burde komme igang med et av de mange prosjektene mine. Jeg sitter jo bare og glaner på tv om kvelden, og da passer det jo fint å strikke. Jeg har blant annet en genser, lue, pledd og hals. Muligens mer.
Men i stedet har jeg lyst til å hekle en rye til å ha på soverommet.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv  
Gammel 12-04-21, 11:39   #468
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Strikker raggsokker. Har strikket et par men de ble altfor slaskete så rakk opp og gikk ned en hel pinnestørrelse. Ble mye fastere.
Har bestemt meg for å bruke all hjemmetiden på å lære å strikke sokker og votter så har lært selbuvotter og votter med mønster og sokker på tynne pinner og er nå på raggsokkestrikk. Gøy å få til.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv  
Gammel 12-04-21, 11:43   #469
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg er godt i gang med denne, til mannen min.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg FF449DC8-C526-4266-9716-68E3756A94DC.jpg (37,7 KB, 28 visninger)
__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv  
Gammel 12-04-21, 11:54   #470
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.964
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg er i gang med både Sønnavind teppet og Why not mamelukker, gjør vondt i sjelen å bryte med kun en ting pinnene prinsippet mitt, men jentungen trenger mamelukker for å være med meg på hengekøyeturer så da får det bli sånn.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 20210412_114912.jpg (1,97 MB, 41 visninger)
__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 12-04-21, 11:59   #471
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Så fin veske, Frøy. Hvor har du kjøpt den? Bruker du den til strikking eller funker den som vanlig Veske?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv  
Gammel 12-04-21, 12:05   #472
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.964
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Så fin veske, Frøy. Hvor har du kjøpt den? Bruker du den til strikking eller funker den som vanlig Veske?

Det er en strikkeveske og det er det jeg bruker den til, men det er jo ingenting i veien å bruke den som en vanlig veske.

Den er fra Muud og er av modellen Lofoten, jeg kom over den til 50% i fjor og leter desperat etter XL varianten på salg for jeg virkelig elsker den.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 12-04-21, 12:19   #473
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.181
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Nå fikk jeg lyst på strikkeveske.

Det ligger en Xl til salgs på finn, Frøy.
https://www.finn.no/211755791

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv  
Gammel 12-04-21, 12:54   #474
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.964
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Nå fikk jeg lyst på strikkeveske.

Det ligger en Xl til salgs på finn, Frøy.
https://www.finn.no/211755791

Feil farge

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 12-04-21, 15:37   #475
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.267
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har endelig kommet i gang med genseren min i den veldig kule Statement Green (Double Sunday fra Sandnes). Endte med Ingen Dikkedarer genser. Fargen er enda kulere i virkeligheten enn på bilder. Syns jeg.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv  
Gammel 13-04-21, 21:26   #476
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg må få ferdig genseren jeg holder på med, men har veldig lyst til å begynne med Oslo sweater eller cardigan no 4.

Geitrams er ikke aktiv  
Gammel 13-04-21, 22:21   #477
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker Sunday genser i brun mohair jeg kjøpte på tilbud da alt var stengt.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv  
Gammel 13-04-21, 22:48   #478
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker nok en Sweater no 1 https://myfavouritethings-knitwear.c...weater-no-1-no

Men hva jeg skal strikke etter denne vet jeg ikke. Luksusproblem

Isa er ikke aktiv  
Gammel 13-04-21, 23:19   #479
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.824
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Endelig ferdig med babyteppet med fletter! Just in time. Niesen har termin i morgen.

Nå har jeg begynt på denne: https://www.garnius.no/1912-3-ingrid...iABEgL0APD_BwE

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 13-04-21, 23:23   #480
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.858
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg fikk nytt prosjekt i posten i dag. Kun mannen som ønsket seg et hjemmestrikket plagg, så da prøver jeg på min første og største herregenser. Håper den ikke ender som ufo. Det er en Lothepusgenser i mørk grå.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no