Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva er det til middag i dag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-07, 17:07   #1
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Bruker dere ferdig rensede reker? Jeg synes ikke det er så godt :bortskjemt:, men jeg vet ikke om jeg gidder å rense et halvt kilo reker i tillegg til å lage maten.

Jeg elsker å pille reker!
Melder meg alltid frivillig hvis noen skal lage rekesalat eler fjonge forretter, skulle gjerne kommet over og renset for deg så ofte du ville om vi var naboer.
:unormal:

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv  
Gammel 13-08-07, 18:04   #2
Anonyma
Aktiv

Anonyma sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Hjemme
Anonyma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Idag gidder jeg ikke å koke noe tungvint. Tror jeg tyr til en pakke toro ertesuppe med pannekaker og bacon.

Gammel 13-08-07, 18:34   #3
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av søster, her.

Melder meg alltid frivillig hvis noen skal lage rekesalat eler fjonge forretter, skulle gjerne kommet over og renset for deg så ofte du ville om vi var naboer.

Jøss, et menneske som virkelig liker å renske reker. Det er ikke til å tro.

Som helt,helt ung jobbet jeg på lørdager og ferier som rekerensker på et rekerenskeri. Se for deg 8 timers arbeidsdag som kun går ut på å sitte på en høy og vond krakk og renske reker. Det stinker, det er en utrolig kjedelig og hjernedød jobb, jeg er ganske sikker på at den jobben er grunnen til at jeg fikk meg en utdanning

Heiko er ikke aktiv  
Gammel 13-08-07, 18:42   #4
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Prøvde sennepsmarinert kylling og bacon på epler i ovnen i dag. Det var godt, men baconet jeg brukte smakte lite eller ingenting, så om jeg lager det flere ganger blir det med smakfullt bacon, som er litt sprøtt.

Gammel 13-08-07, 18:58   #5
Pope
Fraværende...til tider.

Pope sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mannen disket opp med kyllingskiver, grønnsaker og ris. Servert samme med Bretagne kyllingsaus.

Gammel 15-08-07, 17:22   #6
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I dag skal vi ha tandoori chicken med nanbrød - skal forsøke å lage fra bunnen av, så blir spennende å se resultatet.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv  
Gammel 13-08-07, 19:44   #7
Moria
Aktiv

Moria sin avatar

Moria er litt kulMoria er litt kul
Standard

Grillede kyllinglår med tomatsalat.

Moria er ikke aktiv  
Gammel 14-08-07, 16:30   #8
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gulasj med ris og brød. Vanilja er her til middag i dag

Jinx er ikke aktiv  
Gammel 14-08-07, 16:32   #9
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Det er bare minsten og meg hjemme og han har fått oppfylt sin middagsdrøm i dag; Macaroni and Cheese. Mor står glatt over og tar seg en Ultra-øl i stedet.

Fruktflua er ikke aktiv  
Gammel 14-08-07, 17:12   #10
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Mannen lager føde-chili, den skal etter sigende ha satt igang en fødsel for tre mnd siden, så nå får vi se om det virker igjen

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv  
Gammel 15-08-07, 16:20   #11
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

svidd omelett med kylling, mais, løk,purre og par kalkun pølser.
og salat til

Lurer på hvordan jeg klarte å svi den.. hehe

Gammel 15-08-07, 16:28   #12
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

hjemmelaget pizza fra fryseren
med kjøttboller og feta.

Trippelsalat med hjemmeavlet agurk ved siden av.

Susse er ikke aktiv  
Gammel 22-08-07, 10:53   #13
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

I går spiste vi fiskeboller (guttens favoritt).
I dag skal vi ha kjøttkaker.

Gammel 22-08-07, 14:28   #14
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av søster, her.

Du kan få pille for meg i stedet. :På grensa til Lørenskog:

Beckett er ikke aktiv  
Gammel 22-08-07, 14:37   #15
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er ville og vågale og går for spaghetti og kjøttsaus...

Gammel 22-08-07, 14:45   #16
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må bare skryte litt av min hjemmeværende mann her. Etter at han startet permisjonen for to uker siden, har jeg blitt møtt av de lekreste retter omtrent daglig. I motsetning til meg satser han på å utvide sitt repertoar og prøver stadig noe nytt.

Chilimarinert kyllingfilet med fullkornsnudler, paprikasaus og rødbet- og squashgrateng. Indisk karrigryte med lam. Fylte paprika med karbonadedeig, løk og urter samt fløtesaus. Dampet ishavsrøye. Det er virkelig en fryd!

Gammel 22-08-07, 15:00   #17
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dærsken, Bluen! Det hørtes helt himmelsk ut å komme hjem til de rettene der.

Vi skal ha fiskegrateng i dag. (og et stykke av krydderkaken jeg har bakt. Mannen får gjester i dag. )

Gammel 22-08-07, 15:36   #18
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg må bare skryte litt av min hjemmeværende mann her. Etter at han startet permisjonen for to uker siden, har jeg blitt møtt av de lekreste retter omtrent daglig. I motsetning til meg satser han på å utvide sitt repertoar og prøver stadig noe nytt.

Chilimarinert kyllingfilet med fullkornsnudler, paprikasaus og rødbet- og squashgrateng. Indisk karrigryte med lam. Fylte paprika med karbonadedeig, løk og urter samt fløtesaus. Dampet ishavsrøye. Det er virkelig en fryd!

Kan jeg få låne mannen din?
Mannen min har vært "hjemmeværende" i 7 uker og det er ikke mange dagene jeg har kommet hjem til middag.
Men til hans forsvar få jeg kanskje ta med at han har hatt et brudd i foten, og hatt forbud mot å gå på foten i 5 av ukene.
(gipsen ble tatt av fredagen som var)

I dag skulle vi ha grønnsakssuppe med hjemmelagde kyllingkjøtttboller.
Men temperaturen ute tilsier at noe så varmt utgår (i allefall til i morgen)
Så i dag skal vi ha skillelig gourmet måltid...
Pølse i lompe.

Gammel 23-08-07, 16:10   #19
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Urtemarinert laks, poteter og salat.
I går pitabrød med tacokyllingkjøttdeig og salat.

konemor er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:40.