Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Matpakke - hva har barna/ungdommen med?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-04-21, 11:11   #11
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Matpakke - hva har barna/ungdommen med?

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Jeg synes det er et tullete premiss at alt annet enn brødskiver i matpakka er fancy og luksus og mom-of-the-year-nivå. Eventuelt curling-kameler. Mye av det som beskrives her er både kjapp og enkel basismat. Når jeg slenger et hardkokt egg, en yoghurt, en gulrot og en neve nøtter oppi matboksen, så føler jeg ikke akkurat at jeg lager til noe «greier». Den der undertonen om at de spiser nok brødskivene sine om de blir sultne nok, synes jeg også er merkelig. Hvorfor skal det gjelde akkurat for brødskiver, men ikke annen mat man ikke liker? Du sender ikke med pølser hver dag til noen som ikke liker pølser, liksom. Om noen hadde sendt med meg tunfisksalat hver dag i matpakka, hadde jeg fortsatt ikke spist det. Jeg er ikke noe glad i tunfisksalat. Da hadde jeg ventet med å spise til jeg kom hjem. Det er ikke farlig det, så klart, men heller ikke særlig gunstig.

Veldig enig i alt dette.

(Og så lurer jeg på hva de som mener barna må klare seg med brødskiver spiser til lunsj selv hver dag. Jeg tror ikke det er brødskiver.)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:42.