Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Snu ryggen til barna

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-07, 23:03   #9
Stikka
...

Stikka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Snu ryggen til barna

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

OK. Nei, det er ikke bra. Jeg trodde de var mer seriøse enn som så. Jeg har fått med meg at de anbefaler bakovervendt til 4 år, og at de også har laget en ren bakovervendt stol til 18 kg, fordi de ikke ønsker å forvirre med kombistoler. De taler med to tunger, med andre ord.

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Nemlig.
Alt handler om penger. Det er kombi/forovervendte som selger mest, derfor ser de nok mer penger i en slik reklame.

Ja Akta Graco med sin kombistol tok for mye av markedet så da måtte de komme med en kombistol. Men fortsatt står det at en ren bakovervendt stol er tryggest og at de ikke liker kombistoler på hjemmesiden deres. Litt selvmotsigende ja.

Opprinnelig lagt inn av HTS

BeSafe, som den ledende produsent i Norden, har som strategi at dagens og framtidens bilbarnestoler skal være så sikre som mulig. For å oppnå maksimal sikkerhet, skal barnet ditt sitte i en ren bakovervendt barnestol opp til 4 år. Se på siden om BeSafe iZi Kid. I Norge er det i de senere årene registrert en økende tendens til at kombistoler brukes helt fra 9 måneders alder. Dette er ikke en ønsket utvikling. Det er vårt ansvar og vår holdning at HTS skal bidra til at barn sitter så sikkert som mulig.

Ja dette stemmer jo godt overens med reklamekampanjene de har kjørt i det siste.

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

I praksis er det vel ikke så veldig stort problem at bakovervendte seter bare går til 18 kg? Det er vel de færreste som bytter sete fordi barnet har blitt for tungt? Når barnet snus forover (hvis det skjer etter fylte tre år), bør det jo uansett over i en beltestol, siden disse er bedre for de litt større barna som sitter fremovervendt.

Frøkna har langt fra passert 18 kg ennå, og hun ble 5 i juni. (Ja, jeg vet at det er forskjell, men mange unger er det vel ikke som bikker 18 kg før fylte fire år, eller?) Vår Acta Cosmic går til 25 kg, men jeg vil gjerne se det barnet som får plass i den stolen når det er 25 kg.

Jeg måtte kjøpe ny stol til storesøste fordi hun bikket 18kg. Kjenner flere som har barn som ble 18kg før fire år. Så så uvanlig kan det ikke være.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:38.