Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

17. mai-planer i år

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-05-21, 14:58   #81
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-planer i år

Jeg hadde litt sånn i bakhodet tenkt at "jah, da blir det vel som i fjor, rolig frokost og så gå og spise på uteserveringen på Lysaker brygge og se på båtene som har "båttog"", og det slo meg ikke før her om dagen, at det går jo ikke, for alt er jo stengt.

Vi har vaksinerte gjester, da, og den ene av dem er storbaker og oppdisker, så det skal ikke stå på MATEN!

Så rusle en tur, håpe å se et korps, og så rusle hjem og spise? Vi vurderer også å gå til et vann og ha picnic.

Eldste er russ, så han blir vel på farten, og mellomste har noen frokostplaner. Minste blir med oss, tenker jeg.

Gammel 10-05-21, 15:07   #82
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ordner noe godt til lunsj, tar det med til stefaren min, og blir der noen timer og ser 17. maisendinga på NRK med han. Middag hos venninne på tidligkvelden. Herremannen har planer med kompiser hele dagen.

Gammel 10-05-21, 15:09   #83
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan man finne tidligere års 17. maier på NRK? Det kunne jo vært fint å ha på TV-en!

Gammel 10-05-21, 15:10   #84
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skal ha frokost med barna og eksmannen. Mulig en tur til mor og far, de er vaksinerte heldigvis. Så drar barna til sin far og jeg drar til kjæresten.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-21, 15:29   #85
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Kan man finne tidligere års 17. maier på NRK? Det kunne jo vært fint å ha på TV-en!

https://tv.nrk.no/serie/gratulerer-med-dagen Her!

Gammel 10-05-21, 16:36   #86
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Takk!!

Gammel 10-05-21, 21:29   #87
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Vi har pleid å feire med vennefamilie som hr andre planer i år. Vi har ikke familie her. Det blir jo ikke tog eller arrangement på skolen. Restauranter er stengt. Er det noen som har tips til hva vi kan finne på slik at det ikke bare blir vanlig søndag?

Gammel 10-05-21, 21:36   #88
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Vi har pleid å feire med vennefamilie som hr andre planer i år. Vi har ikke familie her. Det blir jo ikke tog eller arrangement på skolen. Restauranter er stengt. Er det noen som har tips til hva vi kan finne på slik at det ikke bare blir vanlig søndag?

Ta en tur til sentrum eller et sted det er mulig å kjøpe seg verden største softis. Kanskje det er flere litt pyntede mennesker som vandrer omkring. God middag, enten favoritt-takeaway eller 17.mai mat dere måtte like.
Pynt frokostbord med hvit duk og fine servietter (det gjør i hvertfall aldri jeg på en vanlig søndag).
Forslaget over om å sette på NRK-sending fra et par år tilbake, var ikke dum.

Grille uanstendige mengder med marshmallows.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-21, 22:11   #89
liefje
Musk

liefje sin avatar

liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syntes faktisk at fjorårets korona 17. mai sending var rørende og fin gitt situasjonen. Tror nesten jeg bare hadde hylgrått om jeg hadde sett det sånn det egentlig skal være, altså gamle sendinger.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-21, 01:49   #90
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har kjøpt kransekake.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-21, 07:54   #91
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg har kjøpt kransekake.

Jeg fikk av gode venner i år.

Vi har fremdeles ingen skikkelige planer.

Gammel 12-05-21, 09:01   #92
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi reiser til foreldrene mine, vi går i en liten karantene fra etter skoletid i dag, og blir hjemme noen dager først. Jeg har lyst til å gjøre noe helt annet, gå på fjelltur eller noe sånt. Vi er korpsfolk, og skulle spilt alle tre, men nå er alt avlyst, og da orker jeg ikke å gjøre noe halvveis. Så da blir det en velfortjent fridag. :-)

Gammel 12-05-21, 09:14   #93
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kransekake har jeg faktisk igjen i fryseren etter konfirmasjonen i høst. Det er bare om å gjøre å huske å ta det opp.

Gammel 12-05-21, 09:25   #94
liefje
Musk

liefje sin avatar

liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Kransekake har jeg faktisk igjen i fryseren etter konfirmasjonen i høst. Det er bare om å gjøre å huske å ta det opp.

De trenger bare noe over 10 minutter i romtemperatur før de kan spises, så det går bra selv om du (nesten) glemmer det.

Gammel 12-05-21, 09:27   #95
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

De trenger bare noe over 10 minutter i romtemperatur før de kan spises, så det går bra selv om du (nesten) glemmer det.

Jada, jeg vet det. Kunsten er bare å huske på at jeg har det.

Gammel 12-05-21, 09:35   #96
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Det skal være bilkortesje her; den kjører forbi rett nedi veien her. Vi går nok og ser den. Så ser vi sikkert korpset spille, for der kommer det sikkert kjentfolk. Stopper innom Narvesen på Amfisenteret og kjøper is; vil tro de har åpent ellers har nok Kiwi åpent.

Vi skal ha god frokost; men tror ikke vi inviterer noen i år slik vi gjorde i fjor.

Hva vi skal spise til middag er vi usikre på. Vurderer noe take-away rett og slett.

Gammel 12-05-21, 11:29   #97
liefje
Musk

liefje sin avatar

Standard

Hehe. Der kan jeg ikke hjelpe deg.

Gammel 12-05-21, 12:08   #98
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sett på lapp på fryseren.

Gammel 12-05-21, 12:17   #99
liefje
Musk

liefje sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Sett på lapp på fryseren.

Eller legg frem flagg du skal pynte den med/fat du skal servere den på etc.

Gammel 12-05-21, 12:23   #100
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17.mai planer i år

Vi skal være på hytten sammen med vårt nærmeste vennepar med barn. Herremannen (18) er hjemme (30 min unna) ettersom han er invitert til diverse aktivitet.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:13.