Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-07, 00:55   #861
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Jeg har akkurat lest siste side av Menn som hater kvinner av Stieg Larsson, som jeg lånte med meg fra Pamina forrige uke, og er helt fortvila fordi jeg ikke har oppfølgeren. Har bestilt den fra haugenbok.no nå i kveld, så den er vel her tirsdag. :utålmodig: Imens tenkte jeg å begynne på Me and Mr Darcy av Alexandra Potter, som ble innkjøpt bare pga tittelen og ser passe hjernedød ut sånn at det sikkert går greit å legge den til side ei stund hvis jeg ikke er ferdig til tirsdag...

Gammel 12-08-07, 01:29   #862
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For øyeblikket Wilbur Smiths Monsoon, på engelsk, og J.R.R Tolkiens Ringenes Herre.

Gammel 12-08-07, 09:31   #863
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ferdig med Håkan Nessers Menneske uten hund, som var virkelig bra. Har startet på Karin Fossums siste, Den som elsker noe annet.

Bluen er ikke aktiv  
Gammel 12-08-07, 11:14   #864
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er jeg over på "Lost in a good book" fortsatt Jasper Fforde.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 12-08-07, 11:29   #865
Sildre
Endelig på vei oppover!

Sildre sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sildre er litt kulSildre er litt kul
Standard

- "Teacher Man", Frank McCourt.
- Den siste til Anne B. Ragde (tenker jeg begynner på den i kveld).

Gammel 12-08-07, 22:16   #866
Pope
Fraværende...til tider.

Pope sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Leser ferdig James Lee Burke ikveld: Smertens vei. - veldig spennende og bra skrevet, måtte le da jeg plutselig leste: "Det var da jeg dælja til ham med fuglebadet". Måtte lese setningen om igjen.

Ellers venter Val McDermid og Gravmerket. Og så må jeg få lest på Good to Great av Jim Collins.

Bestilte 2 bøker på bokkilden etter å ha lest noen tråder her inne. Gleder meg

Gammel 14-08-07, 14:26   #867
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har nettopp begynt på Sylvia Plaths The Bell Jar. Jeg leste den på ungdomsskolen, men foreløbig kjenner jeg ikke igjen noe av det jeg har lest, så det er nok greit med en repetisjon.

Gammel 14-08-07, 14:33   #868
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sist jeg var innom her, holdt jeg på med HP7 for andre gang, tror jeg? Siden det har jeg vært en uke alene i Canada og glefset i meg følgende:

Anna Gavalda: Hunting and Gathering
Terry Pratchett: The Fifth Elephant
Michael Ondaatje: The English Patient

Og nå leser jeg Pratchetts Night Watch og er totalt oppslukt.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 14-08-07, 14:37   #869
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Og nå leser jeg Pratchetts Night Watch og er totalt oppslukt.

Night Watch. (Jeg regner med at du skjønte hvorfor den unge Assassin-studenten gikk under økenavnet Dog-botherer? Det tror jeg ikke jeg skjønte før andre gangs gjennomlesing. )

Gammel 14-08-07, 14:47   #870
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

(Jeg regner med at du skjønte hvorfor den unge Assassin-studenten gikk under økenavnet Dog-botherer? Det tror jeg ikke jeg skjønte før andre gangs gjennomlesing. )

Vel, jeg trodde det kanskje var noe mer komplisert enn det var, og måtte derfor sjekke. Morsomt å treffe den unge Vetinari. Og den unge Vimes. Osv., osv. Tidsreising er fine greier. (Ikke spoil noe som kommer etter side 200, nå da. Fillern, jeg har glemt boka hjemme, så jeg får ikke lest på banen hjem i dag. )

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 14-08-07, 14:49   #871
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg "Ligge i grønne enger", vet ikke om jeg skal lese den nå, eller vente til etter fødsel. Tror den kommer til å bli lest ut ganske raskt, så jeg må jeg finne noe litt mer spennende jeg kan lese fremover.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv  
Gammel 14-08-07, 20:42   #872
Pope
Fraværende...til tider.

Pope sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Da har bøkene fra Bokkilden ankommet: Frp-koden og Drageløperen. Hvem skal jeg velge først??

Gammel 14-08-07, 21:07   #873
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Henning Mankells "Brannvegg".

Skytte er ikke aktiv  
Gammel 14-08-07, 21:10   #874
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da er jeg ferdig med Karin Fossums siste. Har bestilt Håkan Nessers nyeste nå, og fikk beskjed om at den var sendt fra bokhandelen i dag. Den heter En helt annan historia.

Nå står valget mellom Tore Renbergs Farmor har kabel-TV/Videogutten og Erik Fosnes Hansens Løvekvinnen. Noen som har lest disse?

Bluen er ikke aktiv  
Gammel 14-08-07, 21:23   #875
Kalinka79
Nybegynner

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Drammen
Kalinka79 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Har akkurat kommet i gang med berlinerpoplene. Tenkt på å lese den lenge etter anbefalinger fra alle kanter. Godt fornøyd etter de første 100 sider... Og det er gøy å vite at det er flere i vente når jeg er ferdig med den!

Kalinka79 er ikke aktiv  
Gammel 14-08-07, 22:35   #876
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pope, her.

Da har bøkene fra Bokkilden ankommet: Frp-koden og Drageløperen. Hvem skal jeg velge først??

Frp-koden! Den kan gi noen wakeup-calls nå rett før valget!

Gammel 15-08-07, 18:14   #877
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fortsetter vider på Jasper Fforde-bølgen. Nå leser jeg "The well of lost plots".

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 16-08-07, 11:22   #878
Frost

Frost sin avatar

Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg leser Tusen strålende soler. Skulle egentlig lese Drageløperen, men den var ikke ledig. Tar den etter denne.

Frost er ikke aktiv  
Gammel 16-08-07, 12:25   #879
Alioli
Fullverdig medlem

Alioli sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Toten-området
Alioli er litt kul
Standard

Nå prøver jeg meg på To Kill a Mockinbgird av Lee Harper jeg

Gammel 16-08-07, 12:29   #880
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg fortsetter vider på Jasper Fforde-bølgen. Nå leser jeg "The well of lost plots".

De er herlige, så morsomt at du også liker dem. Jeg har First Among Sequels liggende klar til når jeg er ferdig med Sylvia Plath.

Opprinnelig lagt inn av Alioli, her.

Nå prøver jeg meg på To Kill a Mockinbgird av Lee Harper jeg

Den er kjempebra.

Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:00.