Sv: Hus vs leilighet
Vi solgte eneboligen vår etter å ha bodd der i over 16 år. Den var helt ny da vi flyttet inn i 98.
Det ble til slutt for stort og for tungvint å vedlikeholde. Vi brukte mye tid på hus og hage. Nå var vi nok i overkant nøye med å ha ting på stell.
Da jeg i noen år slet ekstra med bekkenplager, og jeg hadde noen uhell b.la med beinbrudd osv så tenkte vi at nok er nok.
Likevel var det vemodig å flytte fra gode naboer, og fra et hus og en hage vi selv hadde bygd/anlagt.
De som kjenner oss godt sa at de ikke helt så for seg meg i leilighet til det var jeg for glad i å rote i jorda, og spyle med slange
Vi var derfor klar på at trives vi ikke så selger vi igjen.
Leiligheten vi kjøpte var på 110 kvm med 2 store soverom, og et mindre, og det var et prosjekt som skulle stå ferdig året etter slik at vi kunne selv velge type bad, kjøkken, gulv mm, og vi fikk b.la forlenget en vegg. Leiligheten hadde gode lagringsmuligheter, og mye skap. Litt skummelt da vi ikke fikk sett leiligheten før den var ferdig, men vi ble kjempefornøyde.
Etter hvert begynte det å bli sånne små ting som vi savnet.
Det å ha leilighet med veranda høyt oppe gjorde at vinden tok skikkelig tak. Og det var mye vind Vi måtte samle store steiner som vi hadde opp på utemøblene. Mangel på gjesteparkeringer som jeg vet andre nye byggefelt/prosjekter sliter med. Veldig trangt inni parkeringshuset. Leiligheten ble og svært varm da vinduene var store og kun soveromsvinduene var mulige å åpne opp. Lameller beskyttet ikke nok mot sola og varmen. Vi vurderte å ha solskjerming utenpå.
Det var en del andre ting også.
Etter 3 år så kom det en nabo på døra som hadde hørt at vi vurderte å selge,
og han ga bud der og da som vi aksepterte. Vi fikk det plutselig travelt med å finne den rette boligen. Litt nervepirrende. Men vi rakk det så vidt før leiligheten skulle overtakes.
Eneboligen vi bor i nå ligger kun 10 minutter unna, og var kun 5 år gammel. Akkurat passe stor/liten hage og passe stort, lettvint hus på to plan. Vi stortrives og ser for oss å bo her til pensjonistdagene.
Vi er ikke noen hyttefolk, men når vi bodde i leiligheten så vurderte vi å kjøpe et lite sted vi kunne dra til i helger og ferier. En blir fort innstengt i ei leilighet.
Sist redigert av Michelle : 06-06-21 kl 17:27.
|