|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
I mål
|
![]() Lokalbillett med Vy nå til dagsDet er altså snakk om en liten tur i StorOslo, type 3 mil sørover fra Oslo. De to eldste tar toget til mine foreldre torsdag. Dette er en tur jeg har tatt en trillion ganger tidligere, men nå er jeg ikke oppdatert. Jeg ser det går an å kjøpe billett til dem. Kan jeg kjøpe på forhånd? Får jeg da sendt den med dem? Kan man kjøpe en billett som også går på banen i Oslo? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Lokalbillett med Vy nå til dagsJeg vet ikke hvor du skal, men Ruter-app på telefonen deres burde funke?
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Lokalbillett med Vy nå til dagsOm det er innenfor det som het Akershus før kan du bruker Ruter-appen. Jeg spurte konduktøren da jeg tok tog fra Lillestrøm i forrige uke.
![]() |
![]() |
#4 |
I mål
|
![]() Sv: Lokalbillett med Vy nå til dags
Ja så sannelig. Det må jo være lettest. Tenkte Ruterappen ikke gikk jeg. Storebror kan vel bare kjøpe billett til dem begge der? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lokalbillett med Vy nå til dagsHvis det er innenfor (det som en gang var) Akershus så kan du kjøpe billett på forhånd i RuterBillett-appen. Den gjelder på buss, T-bane og trikk hvis du kjøper fra sone 1. Hvis de skal utenfor Akershus så gjelder ikke billetten på buss, T-bane og trikk, du må du kjøpe billett i vy-appen. Vet ikke sikkert om du kan kjøpe billett på forhånd, men jeg tror det.
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: Lokalbillett med Vy nå til dags
Ja, eller du kan kjøpe og sende ham, så aktiverer han den når de begynner reisen. Må bare huske å gjøre det.
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: Lokalbillett med Vy nå til dagsDa er det null stress!
![]() |
![]() |
|
|