|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
can-jur
|
Sv: Transkjønnede og idrettDet har vel vært tillat i 15 år mener jeg å huske. Og på de femten årene har det altså vært aktuelt en gang. Jeg tenker at det er en oppkonstruert problemstilling.
|
|
|
|
#2 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Transkjønnede og idrett
Disse to innleggene sier det jeg tenker.
|
|
|
#3 |
|
Yes, we can!!
|
Nå har vel antallet unge som henvises til behandling for kjønnsdysfori økt med mange tusen prosent de siste 10 årene, og aller mest de siste 5 årene, så det at det ikke har forekommet ofte så langt, sier vel svært lite om hvordan det blir fremover.
|
|
|
#4 |
|
can-jur
|
Andelen toppidrettsutøvere er allerede så marginal så at det skal bli en stor utfordring tror jeg neppe. Ulempene med å være kvinne, og da særlig kvinne som har gjennomgått kjønnsbekreftende behandling vil fortsatt være så overveldende at forsvinnende få vil være toppidrettsutøvere.
|
|
![]() |
|
|