|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Kan man endre en merbauparkett til å bli noe annet?Men, nå liker ikke jeg det romantisk. Ei heller kaldt. Hm. vanskelig dette her. Møblene går i hvitt og eik, sofaen er sandfarget og kjøkkenet (åpen stue/kjøkkenløsning) ser slik ut:
![]() |
#22 |
Leser
|
![]() Sv: Kan man endre en merbauparkett til å bli noe annet?Nei, nå er jeg snurt!
![]() |
#23 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Kan man endre en merbauparkett til å bli noe annet?
Jeg fant bildet ditt også.
![]() |
#24 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Kan man endre en merbauparkett til å bli noe annet?Å male det tror jeg blir veldig lite vellykket, siden du jo ikke får mellomrommene mellom bordene. Så det blir bare en glatt, "død" flate.
![]() |
#25 |
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan man endre en merbauparkett til å bli noe annet?Første jeg tenker på en å male det.
![]() |
#26 |
Ekvilist
|
Jeg er enig med deg i at jeg ikke tror det blir vellykket å male. Det er noe helt annet enn et furugulv dette. Jeg skal jammen høre med min kjære om vi har liggende rester av gulvet. Da kunne vi ha prøvd oss ut. Spørsmålet er om vi klarer å få lånt oss en slipemaskin uten særlig kostnad, og om mannen min gidder alt styret med sliping og oljing når det kommer til stykket. Er uansett interessant med inspill.
![]() |
#27 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi har oljet eikeparkett i stuene, og det er også et mørkt gulv, men det stemmer at ingenting synes på det. Flekker og søl pusses bort med fint pussepapir og oljes. Vips - borte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Kan man endre en merbauparkett til å bli noe annet?Oljet parkett er jo rimelig lekkert da. *tenke-tenke* Men ganske dyrt? Du sier at gulvet deres er mørkt gullet, men det mye lysere enn vårt? Man får vel eikegulv med ulik lyshetsgrad også antar jeg.
![]() |
|
|