Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Nektet adgang fordi jeg er gravid" (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-07, 12:36   #21
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Nektet adgang fordi jeg er gravid" (VG)

Dørvakta gjorde det i beste mening - jeg tror det var hormonene som tok overhånd og trampet avgårde til VG. Tåpelig synes jeg.

Det var da ingen som sa: "nei, du får ikke gå inn". Det er mange gravide som just ikke tar hensyn til barnet de bærer på og dørvakta har nok sett noen skrekkeksempler.

Gammel 16-08-07, 12:44   #22
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja ja - noe skal man ha å lage digre oppslag om i disse tider.

Gammel 16-08-07, 12:53   #23
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Hadde det vært mitt utested, ville jeg ikke at dørvaktene mine skulle oppført seg slik, sier hun." ( )

:ler litt av seigedamene til alioli også:

Jeg skjønner at hun synes det var dumt, men jeg er også blant dem som synes at gravide ikke har noe på plasser der det spilles for høy musikk å gjøre. Nå er det hundre år siden jeg var på diskotek, men jeg husker at det periodevis var så høy musikk at det kjentes ut som at hjertet mitt ble forsøkt slått ut av rytme av den kraftige bassen. Slik høy lyd er jeg overbevist om at ikke er bra for fosteret. Men nå vet jeg jo ikke hvordan det er på byen i dag, og så er det vel også forskjellig lydnivå på ulike typer utesteder også.

Gammel 16-08-07, 13:20   #24
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Dørvakta gjorde det i beste mening - jeg tror det var hormonene som tok overhånd og trampet avgårde til VG. Tåpelig synes jeg.

Det var da ingen som sa: "nei, du får ikke gå inn". Det er mange gravide som just ikke tar hensyn til barnet de bærer på og dørvakta har nok sett noen skrekkeksempler.

Men det hadde jo holdt å si det en gang? Og hun opplevde han jo som ganske frekk. Jeg vil tro det oppleves annerledes i virkeligheten, muntlig, enn skriftlig i VG.

Uansett om det ikke er det beste sted å være for en gravid kvinne, så er det vel hennes eget valg? Det virket jo nesten som om de ble litt vurdert ut i fra hvem de var, og om de passet inn.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 13:21   #25
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns dørvakten opptrådte helt greit ut fra de opplysninger som kommer frem i avisen.

Gammel 16-08-07, 13:34   #26
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg syns dørvakten opptrådte helt greit ut fra de opplysninger som kommer frem i avisen.

Jeg også. Og siden jeg uten videre antar at avisen prøver å vinkle dette til å bli så sjokkerende som mulig, så er sikkert virkeligheten enda tammere enn det som kommer frem i artikkelen.

Gammel 16-08-07, 13:41   #27
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

"Hadde det vært mitt utested, ville jeg ikke at dørvaktene mine skulle oppført seg slik, sier hun." ( )

:ler litt av seigedamene til alioli også:

Jeg skjønner at hun synes det var dumt, men jeg er også blant dem som synes at gravide ikke har noe på plasser der det spilles for høy musikk å gjøre. Nå er det hundre år siden jeg var på diskotek, men jeg husker at det periodevis var så høy musikk at det kjentes ut som at hjertet mitt ble forsøkt slått ut av rytme av den kraftige bassen. Slik høy lyd er jeg overbevist om at ikke er bra for fosteret. Men nå vet jeg jo ikke hvordan det er på byen i dag, og så er det vel også forskjellig lydnivå på ulike typer utesteder også.

Jeg skjønner godt hva du mener og er ganske så enig, men slik jeg ser det er det største problemet at det på et utested en lørdagskveld bl.a opptrer en del fulle folk (av varierende beruselsesgrad) og fulle folk har ikke akkurat den helt store kontrollen. Det kan bli mye dulting og dytting (og tilløp til bråk), og selv om fosteret er godt beskyttet så ville i hvert fall ikke jeg utsatt meg for det som gravid i sjette mnd.

Jeg er nok etter enkeltes mening temmelig bakstreversk i forhold til dette, men mener at om man er gravid har man ikke noe på et utested å gjøre (kafé kan være et unntak pga roligere forhold) så pass "sent" på kvelden. Jeg sier ikke at gravide skal holde seg hjemme og legge seg klokken ni, men jeg ville holdt meg unna Oslo sentrum en lørdagskveld i ellevetiden, men mindre jeg var på vei hjem. Jeg ville i hvert fall ikke gått ut på det tidspunktet. *gammeldags*

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 13:42   #28
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Men det hadde jo holdt å si det en gang? Og hun opplevde han jo som ganske frekk. Jeg vil tro det oppleves annerledes i virkeligheten, muntlig, enn skriftlig i VG.

Uansett om det ikke er det beste sted å være for en gravid kvinne, så er det vel hennes eget valg? Det virket jo nesten som om de ble litt vurdert ut i fra hvem de var, og om de passet inn.

jo, det er sant. Likevel mistenker jeg henne for å være litt dramaqueen...

Gammel 16-08-07, 15:20   #29
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Hun er sikkert kjæreste med en av de på VG!

Gammel 16-08-07, 15:23   #30
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg også. Og siden jeg uten videre antar at avisen prøver å vinkle dette til å bli så sjokkerende som mulig, så er sikkert virkeligheten enda tammere enn det som kommer frem i artikkelen.

Og la oss nå ikke glemme at det sto i VG ...

Gammel 16-08-07, 15:43   #31
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Og i Aftenposten.

Jeg må si jeg reagerte første gangen jeg leste artikkelen, men jeg er sikkert inhabil siden jeg er gravid selv

Jeg hadde også følt meg snurt og avvist om en vakt hadde sagt det samme til meg. En kul på magen betyr ikke at en ikke kan være med ektefelle/samboer og venner ut og som en avslutning ta en drink på et utested.

At det kanskje er drøyt å ta det til mediene, det kan jeg være med på.

Gammel 16-08-07, 15:48   #32
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

Hvor: Midt på, sånn cirka
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ut fra det som sto i VG og at jeg ikke kjenner til praksisen på dette utestedet ("siling" o.l.) synes jeg det var drøyt å gå til avisen. Om det var så viktig for meg å komme inn så hadde jeg bare svart at "ja, jeg tror dette er plassen for meg". Som jeg leste det så ble hun ikke nektet, han spurte bare om hun trodde det var lurt av henne å gå inn?

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 16:19   #33
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Kanskje litt storm i et vannglass, men samtidig synes jeg da ikke en dørvakt har noe med om en gravid ønsker å gå inn på et utested eller ikke?

Tviler egentlig på at hun ble nektet adgang, men hadde dama vært ravende full med stor mage, ja, da er det riktig å blande seg.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 19:10   #34
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Dette synes jeg kommer inn i kategorien som en "ikke-sak".

Damen ble jo ikke nektet, men fikk et spørsmål om hun syntes det var lurt med tanke på høy musikk og dulting i magen etc. Jeg tror neppe jeg hadde blitt hverken såret eller fornærmet om jeg fikk den kommentaren fra en dørvakt.

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 19:13   #35
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg konstaterer at de fleste her har atskillig høyere tanker om dørvakter - evt. Cosmo - enn jeg har.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 19:32   #36
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Jeg skjønner at hun synes det var dumt, men jeg er også blant dem som synes at gravide ikke har noe på plasser der det spilles for høy musikk å gjøre.

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg konstaterer at de fleste her har atskillig høyere tanker om dørvakter - evt. Cosmo - enn jeg har.

Ettersom jeg har vært ganske godt bevandret i Oslos uteliv og dørvakters oppførsel så er jeg sannelig ikke sikker på om dørvakten prøvde å være snill. Jeg tror rett og slett han ikke syntes hun passet inn. Om det var fordi hun var gravid eller hadde feil stil aner jeg ikke.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 19:41   #37
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ettersom jeg har vært ganske godt bevandret i Oslos uteliv og dørvakters oppførsel så er jeg sannelig ikke sikker på om dørvakten prøvde å være snill. Jeg tror rett og slett han ikke syntes hun passet inn. Om det var fordi hun var gravid eller hadde feil stil aner jeg ikke.

Nei, jeg kan vanskelig se for meg at det bare var fosterets ve og vel han var bekymret for.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 22:36   #38
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

cosmo ommsorg hah!
Jeg synes det er en sak om dørvakter skal begynne å skule om gravide går ut , skal vi sitte hjemme og strikke?

Ommsorg var det nok heller ikke snakk om uansett.
- skrive om det i vg? tja greit å bruke plassen mye annet svada som gjør mere skade eller er til irritasjon. At vg er norges største avis sier mer om norge en om vg.

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 12:57   #39
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Jeg synes kanskje det var litt drøyt å gå til avisen med dette. Han spurte i aller beste mening.

Signerer denne jeg, trøtt som jeg er i dag.

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 13:10   #40
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mye morsomt i den artikkelen.

-Den 27 år gamle JENTA?

-At den mannlige daglige (eller bør det hete nattlige?)lederen ikke ville gått dit om HAN hadde vært 6 måneder gravid.

-At hun faktisk ble både trist og ydmyket. Jøss. Da tror jeg det er noen hormoner som spiller inn. Hadde hun blitt forbanna hadde jeg skjønt reaksjonen litt mer.

Om Cosmo siler eller ikke siler vet jeg ingenting om, man har da andre vannhull.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:32.