Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Osloskolen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-21, 14:19   #10
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Osloskolen

Bra refleksjoner. Det fins ikke en omforent historie om Osloskolen akkurat.

Jeg er ikke sikker på at Osloskolen er en kjempegod idé i seg selv heller jeg. Det er noen veldig kunstig over å bli ønsket velkommen til "Osloskolen" og ikke "insert navn på lokalskole" første skoledag. Gjennom over et tiår som foreldre i Osloskolen går min sympati først og fremst til lærerne, aka dritten i midten, i dette systemet.

Stakkars, stakkars dem har jeg tenkt mange ganger. Når de må bruke hele allmøtetiden på foreldremøtet til å spille av kleine reklamevideoer med tåkefyrstespråk for Osloskolen, før de er pålagt å gå gjennom enda en ny læringsplattform eller kommunikasjonsapp. Som 1) ikke virker enda og 2)ingen har rukket å lære dem opp i og 3) står nederst på listen av hva foreldrene er interessert i.

Riktig nivå på styring, måling og kontroll er viktig. Men det å ta lærerne som gissel overfor foreldrene når det bare er rot og konflikter i etaten på styringsnivået over er ikke bra altså.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:34.