Sv: Hva er det "forbudt" å beklage seg over?
Opprinnelig lagt inn av him, her.
Eksempelvis: Hvis jeg er laaaaangt over gjennomsnittet pen (altså, dette er et hypotetisk eksempel. ) så er mest sannsynligvis de eneste jeg kan klage til andre veldig pene mennesker, mao veldig få.
Uforglemmelig at Dorthe Skappel satt på Skavland og klaget over at det var mye verre for henne enn for andre å bli eldre - for hun var jo så vant til å være pen... (...vi andre legger ikke merke til rynker og slikt, for vi var jo så stygge i utgangspunktet!)
Opprinnelig lagt inn av tink, her.
føyer meg til de som sier at en ikke skal klage til de som har det værre - selv om det går an å være misfornøyd og lei seg. Det går et hårfint skille mellom det å lette sitt eget hjerte og det å være sytete og selvopptatte.
Opprinnelig lagt inn av tink, her.
Er det lov til å klage over at andre klager forresten? 
Det gjør jeg stadig - selv om det igrunnen er selvmotsigende.
Opprinnelig lagt inn av carolin, her.
Hvis man spør en mann så er det vel forbudt å beklage seg over at man er sliten når man går hjemme med småbarn. Hisker nå jeg gikk hjemme med småen første året og mannen kom hjem sent fra jobb: "Ja men du kan vel ikke være sliten, du går jo "bare" hjemme hele dagen. Jeg jobber." Som om huset og ungene ordner seg av seg selv.
HELDIGVIS er ikke min mann slik. Det hadde blitt skilsmisse og evig bitterhet om han ikke hadde hatt forståelse for hvor slitsomt jeg syntes det var å være "bare hjemme" da jeg var i min første barselspermisjon. Ungen gråt og jeg gråt - og på kjøkkenet hopet oppvasken seg opp...
Men for mange må nok "bare hjemme" erfares for å skjønne at det er en arbeidsdag så god som noen.
For min del, er jeg sjeleglad for at jeg ikke er "bare hjemme" lenger. En dag på jobben ( hektisk dag i skolen) er ofte langt mindre slitsom.