Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Beitedyr og hyttefolk

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-21, 10:42   #13
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Beitedyr og hyttefolk

Dette kommer nok helt an på hvor man bor og har hytte. Stor forskjell på dalen der søstersen har sauer og Beitostølen liksom. Ved store utfartssteder så synes jeg at det kan tilrettelegges med gjerder ved store parkeringsplasser og ikke minst tydelig merking. Jeg synes det er stor forskjell på sau og storfe da. Her setter hytteeierne opp gjerder rundt hytta ( ikke hele eiendommer) for å unngå saueskit på verandaen. Altså av type du kjøper på Felleskjøpet og kan settes strøm på. Og tas gjerne ned når dyra er hentet. Jeg har vokst opp med kyr og kunne gjerne gjøre sånn som det bildet der på egne melkekyr som jeg kjente. Hadde jo våre favoritter blant dyra som likte å være sammen med oss barna. Allikevel har jeg stor respekt for storfe på beite. Kanskje nettopp fordi jeg er dyrevant så vet jeg hvor fort de enten kan bli redde/ skvette og ikke minst at det blir gøy å løpe etter redde mennesker som løper :btdt: Jeg tenker at slikt må tenkes på av de som selger hyttetomter og ikke minst når kommunene regulerer. Mange hytte og turområder mister også sin attraktivitet dersom kulturlandskapet gror igjen. Så selv om man da blir glad for null saueskit på verandaen sin så mister kanskje skituren sin sjarm dersom området er full av olderskog og kratt. Og hadde jeg kjøpt meg hytte i beiteområde så hadde jeg tenkt at det var naturlig å lære seg om dyrene som går der.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:09.