Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilken brystpumpe?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-07, 20:26   #21
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken brystpumpe?

men kan bli slitsomt å håndpumpe mange ganger for dagen.. men når det går fortere enn med elektrisk så..

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 20:30   #22
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, men når melken begynner å strømme kan du bare holde på håndtaket, slik at trykket er konstant, du trenger ikke pumpe hele tiden. Men det visste du sikkert i fra før av ...

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 20:32   #23
Bequita
Walking in the air

Bequita sin avatar

Hvor: Oslo
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Avent Isis ruler! Jeg fullpumpet i åtte måneder, og brukte nesten utelukkende Avents manuelle pumpe. Jeg prøvde mange, men den var både mest behagelig, raskest og billigst. Jeg tok ut den silikongreia som liksom skulle stimulere brystet, det ble mye mer effektivt uten den.

Dessuten er pumpa enkel å ta med seg. Jeg ble ganske dreven etterhvert, og med håndpumpa kunne jeg pumpe selv om vi var på tur eller på besøk etc.

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 20:45   #24
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Kan man bare holde inne? kommer det ut noe da? også for folk som er så tungpumpet som meg? Har ikke noe utdrivningsrefleks som spruter som bare det sånn som andre

Gammel 16-08-07, 20:51   #25
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er også godt fornøyd med Avent sin pumpe - uten den silikongreia jeg og. Den mest effektive pumpa jeg har prøvd var de elektriske de hadde på nyfødtintensiven, men Avents pumpe er ikke langt bak. Men jeg er nok også ganske lettmelket.

Gammel 16-08-07, 22:04   #26
Bequita
Walking in the air

Bequita sin avatar

Hvor: Oslo
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kunne absolutt ikke bare holde den inne, måtte pumpe hele tiden. Jeg fikk litt vondt i håndleddet de første dagene, men det gikk over. Passet på å variere grepet og stillingen litt, og bytte hånd av og til.

Jeg hadde litt treg utdrivning, men det hjalp å vaske/massere med varmt vann/frottéklut først.

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 22:24   #27
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Kan man bare holde inne? kommer det ut noe da? også for folk som er så tungpumpet som meg? Har ikke noe utdrivningsrefleks som spruter som bare det sånn som andre

Det vet jeg ikke, men det er jo verdt et forsøk, når melk har begynt å komme, det sliter litt mindre på hånda.

Gammel 16-08-07, 23:04   #28
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du må selvsagt prøve, men for egen del kan jeg bare si én ting. Glem det!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 23:11   #29
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Du må selvsagt prøve, men for egen del kan jeg bare si én ting. Glem det!

Hehe, prøvde nå.. 3 timer siden jeg pumpa meg sist.

fikk spruten til å stå en gang.. men fikk litt mer teknikken nå. fikk ut 60 på 15 min ca nå seint på kvelden.. greit det.

Gammel 17-08-07, 20:55   #30
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Standard

Isolde, jeg må bare få sagt at jeg beundrer deg for den innsatsen du legger for dagen i å skaffe den skjønne gutten din morsmelk.

Gammel 17-08-07, 21:00   #31
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bra jobba, Isolde!

Jeg skal forøvrig selge min doble Medela.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 21:24   #32
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Isolde, jeg må bare få sagt at jeg beundrer deg for den innsatsen du legger for dagen i å skaffe den skjønne gutten din morsmelk.

Takk skal dere ha.

Tror ikke jeg orker å legge mer penger i flere pumper nå har 4 forskjellige pumper i hus nå og ingen får ut mer enn 60-70ml for tiden.

Tror jeg må ta et raid med ammete, malt og hyppigere pumping.

Det er mye arbeid å pumpe seg hele tiden men skal prøve å holde ut til han ihvertfall er 3 måneder gammel.

Det er kanskje feil men jeg føler meg som en feit dame som sitter å stapper i seg en 200g bar med sjokolade når jeg gir han flaske ute. Tenker alltid at folk tror at jeg bare er en lat 20 åring som ikke gidder amme fordi det er så slit. Det er jo ingen som går forbi som vet hvorfor jeg gir flaske og hva jeg gir på flasken. Det er jo bare meg dette problemer ligger hos jeg vet jo at de fleste ikke engang bryr seg.

Gammel 17-08-07, 21:25   #33
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Takk skal dere ha.

Tror ikke jeg orker å legge mer penger i flere pumper nå har 4 forskjellige pumper i hus nå og ingen får ut mer enn 60-70ml for tiden.

Tror jeg må ta et raid med ammete, malt og hyppigere pumping.

Det er mye arbeid å pumpe seg hele tiden men skal prøve å holde ut til han ihvertfall er 3 måneder gammel.

Det er kanskje feil men jeg føler meg som en feit dame som sitter å stapper i seg en 200g bar med sjokolade når jeg gir han flaske ute. Tenker alltid at folk tror at jeg bare er en lat 20 åring som ikke gidder amme fordi det er så slit. Det er jo ingen som går forbi som vet hvorfor jeg gir flaske og hva jeg gir på flasken. Det er jo bare meg dette problemer ligger hos jeg vet jo at de fleste ikke engang bryr seg.

Og Annemede: den pumpen uten håndtak er den litt ødelagt? prøvde den i dag og det virket ikke som det var vakuum i den.

Gammel 17-08-07, 21:43   #34
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skal si du står på, Isolde - imponerende!

Jeg har også vært veldig fornøyd med mine manuelle Avent-pumper (arvet en etter at jeg kjøpte min). Nå har jeg én på jobb og én hjemme. Funker stort sett som bare rakker'n!

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 23:43   #35
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Standard

Og Annemede: den pumpen uten håndtak er den litt ødelagt? prøvde den i dag og det virket ikke som det var vakuum i den.

Jeg tror den skal være i orden, men du får ikke vakum om det er en liten glip i skjoldet, eller om den hvite dingsen under ikke sitter perfekt på.

Grunnen til at det ikke var håndtak på var at jeg kjøpte to stk brukt, og det var bare håndtak til den ene. Så jeg tok den eldste modellen, satte på et håndtak og ga det til helsestasjonen. Så ikke helt at jeg hadde behov for tre pumper liksom ...

Jeg har brukt begge to, men de har jo ligget en stund, så det kan være at de er morkne eller noe, det finnes noen ekstradeler eller?

Gammel 22-08-07, 15:35   #36
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: hvilken brystpumpe?

avent

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 15:59   #37
tobarnsmor
Nybegynner

Medlem siden: Mar 2008
tobarnsmor har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hei, jeg startet å pumpe når lillegutt lå på intensiven. Har brukt madela, pump in style. Det er en dobbelpumpe... Ser de selger den brukt på finn.no. Kjempe fornøyd. Jeg pumpet 12 ganger i døgnet den første tiden, nå 4 ganger i døgnet. Har vært slitsomt, men lillemann er snart 10 mnd og bare fått morsmelk. Så det er en smart innvestering hvis man ønsker å gi barnet morsmelk. Men synes det har blitt et enormt press i forhold til amming, synd.... Med førstemann ammet jeg fordi det var det som føltes mest naturlig. Nå har jeg pumpet i 10 mnd fordi omverden ser ut til å mene at det er det beste. Men i ettertid lurer jeg på om det beste kanskje har vært en litt mer oppegånde mamma. For vekkeklokken på hver andre time i flere måneder, har det gjort noe med humøret Men stå på, følg hjerte Er det flere der ute som har gjort som meg, å pumpet i flere måneder. Lurer på hvor lenge dere har tenkt å fortsette? Litt sliten jeg nå, har en på litt over 2 år( som også krever sitt)

tobarnsmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 20:06   #38
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Nå er denne tråden ganske mange måneder gammel og gutten min er 9 måneder nå og har fått bare MME siden han var 10-12 uker eller noe sånt.

Jeg er tungpumpet og ingenting fungerte på meg. Pumpen jeg fikk fra Annemede var den eneste som fikk utnoe. som du sier var det ikke mennesklig å pumpe i 1 time for å få ut 100ml så jeg droppet det og brukte heller tiden på gutten.

Gammel 26-03-08, 19:14   #39
bilbao
Nybegynner

Medlem siden: Mar 2008
bilbao har et hav av muligheter foran seg
Standard

nå er det riktignok en stund jeg ammet, ca tre år siden. vi kjøpte en enkel avent pumpe. den fungerte med vakuum, og var super...det er en håndpumpe, lett og holde ren og du kan bruke flaskene på resten av avent systemet. de er geniale flaskene som barnet kan vokse med, ikke drypper osv.alle deler passer til hverandre...

bilbao er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:08.