|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Apropos ambulanse-blødme ... |
|
|
|
#3 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Apropos ambulanse-blødme...Jeg er glad jeg ble tatt på alvor da jeg trengte hjelp. Selv om de fleste sikkert blir det, så er det jaggu ikke soleklart, ser det ut til.
|
|
|
#4 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Apropos ambulanse-blødme...Ser ikke ut som det er en selvfølge å bli tatt på alvor når man trenger hjelp nei. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Apropos ambulanse-blødme...
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: Apropos ambulanse-blødme...Jeg burde ikke la meg sjokkere av dette i det hele tatt, men jeg gjør det allikevel. |
|
|
|
#7 |
|
Absolut ateist
|
Det er jeg uenig i. Det er tragisk hvor mye ambulansen kjører rundt på folk som ikke er syke.
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Det virker jo ikke som om de som kjører ambulasne i dag er i stand til å vurdere hvem som trenger hjelp og ikke, så da må opplæringen definitivt bli bedre. |
|
|
|
#9 |
|
Ringskrømt
|
Det må være det mest idiotiske jeg har lest. I tillegg bør man være kreftsykepleier, for man kjører jo en del kreftpasienter. Ja, og så bør ambulansen være utstyrt med hjerte- og hjernekirurger, en urolog, en gynekolog, en del forskere hadde også vært greit. Utdannelsen bør være relevant for det man gjør - noe ambulanseutdanningen er! 3 år med akuttmedisin. Er du klar over hvor mye akuttmedisin en sykepleier har på sine tre år? I vestfold har de 7 timer fordelt på 3 år! Er du klar over hvor mange leger som stryker i treningstilfeller med hjerte-lungeredning? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Nei, jeg er ikke klar over hvor mange leger som stryker i hjerte-lungeredning, men at de stryker er ganske betryggende i så fall. |
|
|
|
#11 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Sv: Apropos ambulanse-blødme...Tilliten er frynsete og det lager dem til selv. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Ekvilist
|
Sv: Apropos ambulanse-blødme...Det er stadig oppslag i lokalavisen om folk som blir avvist ifht ambulanse og legevakt. Dødsfall som følge av dette har det også vært flere av. Det er selvsagt fryktelig trist og opprørende.
|
|
|
#13 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Sv: Apropos ambulanse-blødme...Men feilplassert folk finnes det i alle yrker og de ødelegger for de andre som gjør en god jobb, desverre. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
Det er jeg helt enig i. Det gjør jo de som gjør sånt (hindrer ambulanser som rykker ut o.l) til potensielle drapsmenn. Det vil alltid være sånne oppslag med jevne mellomrom. Nå var det ambulansepersonell som fikk det. Neste gang kan det være anestesisykepleiere, eller tannleger eller helsesøstre for den del. Når helsepersonell gjør feil, får det som oftest veldig ekle følger, og sånt blir det jo selvsagt (og heldigvis) lagt merke til. |
|
|
|
#15 |
|
Ekvilist
|
Eh..ja. Du mener da at det er greit å hetse hele gruppen? Dessuten er jeg ikke enig i at det stadig er hele gruppen blir stemplet dersom noen få gjør en dårlig jobb. Dersom man hører om en lege som feilvurderer, så er det ikke hele legestanden som får unngjelde? Dersom en lærer forgriper seg på en elev, så får ikke hele lærerstanden unngjelde? Dersom en ekspeditør i en butikk er frekk, så får ikke alle ekspeditører i butikker unngjelde?
|
|
|
#16 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Må bare signere deg her Irma.
98, 01, 08, (♥) Sist redigert av Huldra : 18-08-07 kl 12:49. Årsak: feil navn.. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Sv: Apropos ambulanse-blødme...Det er paradoksalt at de som skriker høyest om rasisme i Ali saken (som ja er reell og horibel ikke noe spørsmål om det) kaster seg på bølgen som faktisk er en av grundene til at jævelskap som rasisme og fremmedfrykt får lov å vokse fram. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Har laget seg en tittel
|
Sv: Apropos ambulanse-blødme...Jeg stoler ikke på helsevesenet lenger pga egne erfaringer der vi ikke har blitt tatt på alvor.
|
|
|
#19 |
|
Ringskrømt
|
Hvordan i all verden kan du gå så sterkt ut mot en yrkesgruppe og basere det på enkelthendelser? Skremmende tenking! |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Ringskrømt
|
Jepp, helt grusomt. Men sånn blir det vel når man blander kortene, når man trekker inn hudfarge og skriker ut om rasisme. Ambulansepersonellet blir også spyttet på og vist finger til. Tragisk. |
|
|
|
![]() |
|
|