Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #9

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-21, 12:20   #1
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hvorfor må ungen hentes på skolen fordi dere har elektriker hjemme?

Jeg leser det som at mor må hente guttungen når han klikker på skolen, fordi Serafin har elektriker hjemme, og derfor ikke mulighet til å hente. At mor mente Serafin burde ha skjønt at guttungen kom til å klikke og måtte hentes etter kort tid, og derfor burde bestilt elektriker til senere på dagen.

Men mulig jeg misforstår.

Gammel 10-12-21, 13:06   #2
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg leser det som at mor må hente guttungen når han klikker på skolen, fordi Serafin har elektriker hjemme, og derfor ikke mulighet til å hente. At mor mente Serafin burde ha skjønt at guttungen kom til å klikke og måtte hentes etter kort tid, og derfor burde bestilt elektriker til senere på dagen.

Men mulig jeg misforstår.

Du hadde det nesten.

Vi hadde elektriker hjemme. Guttunge tiltet fordi de skulle trekke ut kontakten til spillet hans.
Så han tiltet mer på skolen, kastet bøker etc.
Skolen ringte mor. (hvorfor? de vet han er til oss...) og mor hisset seg opp og angrep meg fordi jeg ikke hadde tatt elektriker senere på dagen.
Vi hentet gutten. Heldigvis var elektriker ferdig da, hvis ikke hadde han kommet hjem til mørkt hus og null internett.
Mor tilbydde seg ikke å hente gutten nei, haha.

Jeg har roet meg, men er fortsatt sur. Men jeg vet hvorfor jeg er sur nå, det hjelper.

Og jeg kjenner enda på at hadde det vært en av de to andre, så hadde de ikke blitt hentet, og belønnet med å få komme hjem og spille. Men mor mente det var så synd på han fordi vi hadde vært så teite, så det måtte han få.

Samboeren bare trekker på skuldrene, men han er jo vant til dette. Jeg kjenner at jeg setter ikke pris på å bli overhøvlet for ting jeg ikke kan noe for, og for ting som mor gjør ukentlig...

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 10-12-21, 13:09   #3
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Jeg kjenner at jeg setter ikke pris på å bli overhøvlet for ting jeg ikke kan noe for, og for ting som mor gjør ukentlig...

Si til henne at hvis hun har saker hun er misfornøyd med så kan hun sende sms. Dersom hun ringer og du ikke vet hva hun ringer om, ikke ta tlf, men send sms med at du er opptatt med <x> og om hun kan sende sms. Det er enklere hvis du mottar ting skriftlig, og da har du det også skriftlig, som kan være nyttig dersom hun er helt urimelig.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv  
Gammel 10-12-21, 13:12   #4
Serafin

Serafin sin avatar

Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Si til henne at hvis hun har saker hun er misfornøyd med så kan hun sende sms. Dersom hun ringer og du ikke vet hva hun ringer om, ikke ta tlf, men send sms med at du er opptatt med <x> og om hun kan sende sms. Det er enklere hvis du mottar ting skriftlig, og da har du det også skriftlig, som kan være nyttig dersom hun er helt urimelig.

Alt gikk på messenger nå da.

Og sist jeg ikke tok tlf, og sendte mld om "ringer når jeg kommer hjem, ute med Lillesøster" når guttungen var der, så ringte hun 10 ganger på 3-4 minutter etter det, og da jeg kom hjem sto guttungen levert på trappa, 2 dager for tidlig...

Så ja. Nei.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 10-12-21, 13:15   #5
Serafin

Serafin sin avatar

Standard

Men endel av problemet ligger hos meg - jeg skjønner det. For samboeren greier å bare "jaja", men jeg liker ikke urettferdighet.
Og jeg tenker at det går ann å snakke fornuft til folk, men i følge samboer så kjemper jeg en umulig kamp der.

Så jeg skjønner at jeg må jobbe med mitt eget hode. Og jeg er bare hyggelig og saklig tilbake, og det er kanskje litt av problemet, at jeg har lagt innmari mye i å være på tilbudssiden og være der for gutten og tenker at det er faktisk en jobb jeg har tatt på meg, når jeg er sammen med faren.
Men når den andre siden tar hele hånda, så må vi nesten prøve å sette litt grenser.

Men - guttungen og Lillesøster sitter nede nå da, og er så blide, og vi har tatt helg. Og jeg og gutten har hatt en liten prat om at det kanskje var en liten smule overreaksjon, og det KAN være lurt å telle til ti før man setter igang tredje verdenskrig.

Det går seg til. Flaks at jeg er så glad i faren, hvis ikke tror jeg ikke jeg hadde tatt exen på kjøpet.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:56.