Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Lette mellommåtid?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-08-07, 14:22   #1
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Lette mellommåtid?

Nå er vi litt leie av brød her hjemme..
Tips til gode mellommåltid er hjertelig velkomne. Rettene kan gjerne være varme

Gammel 18-08-07, 14:28   #2
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lette mellommåtid?

Skinkesnurrer

Deig
4 dl vann
50 g gjær
1 ss olivenolje
1/2 ts salt
10 dl hvetemel siktet

Tomatsaus
3 ss tomatketchup
2 ss tomatpuré
1 ss vann

Fyll
150 g kokt skinke
1/4 purre
200 g Lettere norvegia revet
2 ts oregano
1/2 ts pepper

Slik gjør du:
Rør ut gjæren i vannet og tilsett olje, salt og mel. La deigen heve til dobbel størrelse på et lunt sted. Kjevle deigen til en avlang firkant, ca. 30 x 40 cm.
Bland sammen ketchup, tomatpurè og vann. Smør sausen utover deigen.
Skjær kokt skinke i tynne strimler og purre i ringer. Fordel dette over tomatsausen sammen med oregano og mesteparten av osten. Strø over nykvernet pepper og rull sammen til en pølse.
Skjær pølsen i ca. 1,5 cm tykke skiver. Legg skinkesnurrene på et stekebrett kledd med bakepapir. Dryss over resten av osten og etterhev snurrene i ca. 10 minutter.
Stek dem på 225 °C i 10-15 minutter.
Gir 12 stk.

Kjempefine å lage, slenge i fryseren og ta frem når man har lyst på noe annet enn den evinnelige brødskiva. Jeg skal lage i kveld tenkte jeg . Jeg bytter forresten ut litt av hvetemelen med sammalt hvete, så blir de litt grovere.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 14:31   #3
Skytte

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Noe jeg også bruker innimellom er potetlomper med litt Philadelfia-ost (event. litt majones), en skinkeskive el. og litt "grønt". Kjapt og godt.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 15:59   #4
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Wraps med kylling
grove pannekaker
stekt ris (når du har rester igjen fra middag dagen før)
pastasalat

Å...nå leste jeg mellommåltid. Tenkte lunsj jeg.

Da er forslagene smoothie, fruktbiter med yoghurt, grønnsaker med hvitløksdip, blandinger med nøtter og tørka frukt.

Gammel 18-08-07, 16:01   #5
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Omelett!

Gammel 18-08-07, 16:34   #6
Muskat

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Dette pleier jeg å spise innimellom, kjapt og veldig godt. Nesten som dessert, men ganske sunt innbiller jeg meg.

Ha en naturellyoghurt i en skål, ha over ca 1 dl skogsbær (jeg har i fryseren og tiner kjapt i microen), strø over noen hakkede valnøtter, og ha til slutt bittelitt flytende honning over. Jeg varmer den litt i microen så den blir helt flytende, en halv teskje tenker jeg at jeg bruker. Dette er kjempegodt!

Skogsbærene kan godt byttes ut med andre ting, friske jordbær og blåbær eller mango i biter er nydelig.

Muskat er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 23:04   #7
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tusen takk for gode tips

Gammel 18-08-07, 23:09   #8
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

Dette pleier jeg å spise innimellom, kjapt og veldig godt. Nesten som dessert, men ganske sunt innbiller jeg meg.

Ha en naturellyoghurt i en skål, ha over ca 1 dl skogsbær (jeg har i fryseren og tiner kjapt i microen), strø over noen hakkede valnøtter, og ha til slutt bittelitt flytende honning over. Jeg varmer den litt i microen så den blir helt flytende, en halv teskje tenker jeg at jeg bruker. Dette er kjempegodt!

Skogsbærene kan godt byttes ut med andre ting, friske jordbær og blåbær eller mango i biter er nydelig.

ååå, gjett hva jeg skal ha til frokost i morgen

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 13:23   #9
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Standard

Så en ung herremann på god morgen norge. Han laget minipizza'er. Den var genial-.---burde tenkt det ut selv, men dog

Salater av forskjellige varianter skal også prøves ut

Takker for tipsene som kom inn. SKinkesnurrer var en genial lunsjide også!!

Gammel 02-09-07, 22:25   #10
Sasha
Nybegynner

Medlem siden: Sep 2007
Sasha har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

Å, nam. Dette hørtes utrolig godt ut.
Dumt at det eneste jeg har i hus, er honningen, hehe

Sasha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 22:28   #11
Left
Passiv

Standard

Isets matmuffins også egner seg godt som mellommåltid. Nam, det er godt!

Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 22:29   #12
Sasha
Nybegynner

Medlem siden: Sep 2007
Sasha har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Isets matmuffins også egner seg godt som mellommåltid. Nam, det er godt!

De har jeg hørt gode ord om, men aldri prøvd de selv.

Sasha er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:21.