|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvilke middager skal du ha i romjula?Ja, det lurer jeg på.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvilke middager skal du ha i romjula?Ribbe, lapskaus, taco, take away, selskap. Kalkun nyttårsafta, pinnekjøtt julaften og nyttårsdag.
|
|
|
|
#3 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Hvilke middager skal du ha i romjula?Aner ikke. Spiser festmat julaften og 1. dag og 2. dag, så romjulen planlegger vk ikke før 3. dag kommer og vi kan handle. Har heller ikke plass til all maten hvis vi skulle handlet før jul. Men jeg gjetter på at det blir noen salater og annen lett mat. Så blir det festmat på nyttårsaften igjen. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hvilke middager skal du ha i romjula?Det er så mange hverdager denne jula at jeg ikke kommer til å stappe huset fullt av mat for hele uka. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Tatt på
|
Sv: Hvilke middager skal du ha i romjula?Pinnekjøttrester (etter julaften)
|
|
|
#6 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hvilke middager skal du ha i romjula?Ribbe
|
|
|
#7 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Hvilke middager skal du ha i romjula?Pinnekjøtt julaften og lettsaltet torsk første juledag. Mulig middag hos svigers andre dag, hvor ikke blir det rester. Resten av romjulsdagene blir det noe ungdommene får bestemme, vet ikke hva enda. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Hvilke middager skal du ha i romjula?Det har jeg ikke tenkt på engang. Jeg klarer virkelig ikke å planlegge så langt fram.
|
|
|
#9 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Hvilke middager skal du ha i romjula?Det må være noe som alle spiser. Altså blir det nok ikke så mye festmat. Tenker en dag med lapskaus - fordi det er nydelig med rester av pinnekjøtt og hjemmelagde julekjøttkaker (som ikke er ren medister), en dag med wok, en med pasta&saus og en med taco kanskje. Blir nok garantert en pizza inni der, men siden det er så mange hverdager handler jeg heller en gang i romjula. Kalkunfilet (vi er tre stk - en hel kalkun er bortkasta) og fløtegratinerte poteter på nyttårsaften i alle fall.
|
|
|
#10 |
|
ASD
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Hvilke middager skal du ha i romjula?Det som er frysen.
|
|
|
|
#11 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Hvilke middager skal du ha i romjula?Det blir sikkert 100% fiskemiddager og grønnsakssupper. Etter to dager på rad med kjøtt så frister ikke den type mat på en god stund. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvilke middager skal du ha i romjula?Vi lagde en veldig god lapskaus av pinnekjøttrester i fjor, og den skal vi sikkert gjenta. Ellers har vi få konkrete planer utover julaften (både pinnekjøtt og ribbe) og nyttårsaften (kalkun).
|
|
|
|
#13 |
|
lettere utlada
|
Sv: Hvilke middager skal du ha i romjula?Jeg skal jobbe kveld både mandag og tirsdag i romjula, så de dagene blir det nok pizza og fiskegrateng på gutta tenker jeg... De andre dagene aner jeg ikke.
|
|
|
#14 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Hvilke middager skal du ha i romjula?Vi har alltid lasagne 1. juledag, og i år skal vi ha kalkun 2. juledag (vanligvis nyttårsaftenmiddag, men Frøkna reiser sørover igjen 30. desember og ville veldig, veldig gjerne ha kalkun før hun dro). Utover det har jeg ikke planlagt noe. Kommer til å gi ungene ansvar for middag et par av dagene - både å finne på noe og å lage til. Vi bruker uansett å ha ganske vanlige hverdagsmiddager 27.-30., med mindre vi har besøk eller drar på besøk.
|
|
|
#15 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Hvilke middager skal du ha i romjula?
Det var en god idé! Bare helt vanlig lapskaus, utover kjøttet? Vi kommer garantert til å få mye rester ...
|
|
|
#16 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hvilke middager skal du ha i romjula?Vi pleier å ha helt vanlig hverdagsmat utenom julaften, 1, juledag, 2. juledag og nyttårsaften. I år blir det nok noen av favorittene til utenlandsstudenten. Foreløpig har jeg tenkt på en ramensuppe med nudler og Salma og en pastarett han liker. Resten finner jeg på etter hvert. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Hvilke middager skal du ha i romjula?Julaften og første juledag er det hhv pinnekjøtt og ribbe. Vi reiser til svigerforeldrene mine på andre juledag, så middagen blir nok et sted underveis, trolig på et sted som har åpent på Dombås, som er ca halvveis og hvor vi uansett stopper for å lade bilen. Romjula blir hos svigers med andre ord, og da vet jeg selvsagt ikke sikkert hva vi kommer til å spise, selv om jeg har en viss anelse. Tredje juledag har vår niese (som bor på samme gårdstun) bursdag, og da bruker vanligvis alle å være invitert over dit til feiring, og det serveres alltid tacobuffet. I år blir sikkert ikke noe unntak. Så snakket svigermor om en dag med ovnsbakt, hel laks i folie, og en dag kommer trolig mannen til å lage en dunge med italienske pizzaer til alle sammen. Nyttårsaften blir jeg veldig overrasket om det ikke blir pinnekjøtt. Da er det vel bare en dag igjen, og da bør vel jeg tilby meg å lage middag. Trolig noe som involverer kylling eller kalkun. En ovnsrett eller gryte av noe slag, med pasta eller ris til.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 20-12-21 kl 10:11. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Hvilke middager skal du ha i romjula?Så langt har jeg ikke tenkt. De eneste dagene som er bankers er julegrøt på lillejulaften, ribbe/pinnekjøtt på julaften og jeg tipper røkt svinekam på 1.juledag. 2.juledag tror jeg det blir enkelt. De andre dagene får vi ta etterhvert.
|
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvilke middager skal du ha i romjula?Tenkte kanskje næringsdrikk med eple 1. juledag, og så appelsin 2. juledag. Da passer det sikkert bra med solbær dagen etter, tenker jeg. Men må vurdere om ananas er bedre.
|
|
|
|
#20 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvilke middager skal du ha i romjula?
Husker ikke helt. I fjor bare googlet jeg hva man bruke rester av pinnekjøtt til og den lapskausoppskriften ble en suksess. (Pinnekjøttpizza - not so much
|
|
![]() |
|
|