Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2021

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-21, 22:28   #1121
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2021

Jeg har kokt karameller. Eier ikke sånn termometer som alle oppskrifter anbefaler, men de ble farlig gode likevel. Og en konsistens som gjør at selv hun med tannregulering kan spise de.

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 22-12-21, 23:00   #1122
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Jeg er ferdig med det meste av juleforberedelser i dag - for jeg må være hjemme i hele morgen for å ta imot en viktig pakke fra Japan. UPS leverer to dager etter avtale, og sier de prøvde å levere i dag mens jeg var ute i verden midt på dagen.

Har lagt klippfisk til julaften i vann, og holder på med tredje type sild mens jeg drikker vin og hører på jazz.
Har ombestemt meg med hensyn til dessert - så da blir det tilslørte bondepiker julaften, og så får julefrokostgjestene Basque burnt cheesecake en av romjulsdagene.

Tror jeg lager kyllingleverparfait i morgen. Når jeg likevel må være hjemme kan jeg være ved kjøkkenbenken.

Shun er aktiv nå  
Gammel 22-12-21, 23:56   #1123
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Drikker vin og ser tv med ungdommene. I morgen tidlig er det 1 år siden deres far døde. Vi spiser grøt tidlig ettermiddag og så går vi på graven når det mørkner. Går julaften også samt til min far, men da går vi nok noe tidligere.

Litt rot her enda, men det ryddes i morgen. Jeg har hjemmekontor og det blir neppe full dag.

Gammel 22-12-21, 23:58   #1124
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Her er det badet igjen, det tar jeg i morgen. Ellers er det meste klart.

Gammel 23-12-21, 00:36   #1125
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Har kjøpt det som trengs til riskrem, som er vårt bidrag julaften. Siste pakka Geisha grøtris på butikken. Vi skal ha med mandelgave, også, klarer ikke helt bestemme meg. Skal være uten marsipan, ihvertfall.

Siste venninnegaver levert, de har stått og ventet en ukes tid. Har ikke noe særlig mer å gjøre enn å åpne julekalenderen. Medmindre jeg plutselig får det for meg at jeg skal vaske til jul. Yeah, right.

Koker grøt til middag i morgen, med rikelig rester til riskrem.

Charlie er ikke aktiv  
Gammel 23-12-21, 00:41   #1126
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Charlie: Her ble det en pose med melkesjokoladefigurer fra Freia. Marsipan utgår pga allergi.

Gammel 23-12-21, 00:47   #1127
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg finner ikke julestrømpene til 2 av barna. Vet ikke om vi gidder å dobbeltsjekke julekassene på loftet en gang til. Finner vi de ikke bruker vi noen andre store strømper.

Gammel 23-12-21, 00:47   #1128
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

"Mor, får vi julestrømper i år også?" Var spørsmålet som kom fra 13-åringen i dag.
Jeg har ikke tenkt på det en gang! Dette lukter panikkhandling i morgen.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 23-12-21, 00:51   #1129
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Da jeg var barn, måtte vi finne strømper i eget klesskap å henge opp. Var ikke særskilte julestrømper. Ett år fant vi ut at vi skulle henge opp strømpebukser, i håp om å øke utbyttet. Tror ikke det hjalp, da.

Frøy: Nissen har corona og er i karantene. Han kommer om ti dager, hvis han ikke har testet seg ut, før.

Charlie er ikke aktiv  
Gammel 23-12-21, 07:14   #1130
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Jeg finner ikke julestrømpene til 2 av barna. Vet ikke om vi gidder å dobbeltsjekke julekassene på loftet en gang til. Finner vi de ikke bruker vi noen andre store strømper.

Jeg dobbeltsjekka hele huset i fjor og lot dem bruke noen andre strømper vi hadde. "de dukker vel opp til neste år". Nei. Fasiten er at jeg fortsatt bare vet hvor minstemor sin er. Og en av de to andre som ble brukt.

Jada. Mellomste sier hun får bare henge opp en sokk. Sammen med søsterens broderte, jadda.... Jeg må da finne dem til neste jul. Hvordan er det mulig???

Gammel 23-12-21, 07:15   #1131
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Da jeg var barn, måtte vi finne strømper i eget klesskap å henge opp. Var ikke særskilte julestrømper. Ett år fant vi ut at vi skulle henge opp strømpebukser, i håp om å øke utbyttet. Tror ikke det hjalp, da.

Frøy: Nissen har corona og er i karantene. Han kommer om ti dager, hvis han ikke har testet seg ut, før.

Vi prøvde også med strømpebukser et år uten videre hell

Gammel 23-12-21, 08:25   #1132
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Vi brukte også egne sokker til julestrømper. De var ikke akkurat stappet, og det var alltid en liten appelsin som tok opp det meste av plassen. Ikke søte og steinfrie Cevita på den tida, de var ganske sure og steinete. Vi pillet av skrellet på øverste halvdel, og så fikk vi lov å putte to sukkerbiter ned i toppen. Så suttet vi fornøyd og høylytt på godsakene.

Retz er ikke aktiv  
Gammel 23-12-21, 08:57   #1133
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

De har julestrømper, det er innholdet jeg har glemt å tenke på. Våknet med hodepine så dette kan bli en spennende dag gitt.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 23-12-21, 09:48   #1134
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

I går gjensto å få levert siste julegave, til naboen. Jeg ber datteren min om å ta den med til henne, men hun sier "men det står "til venninne" mamma!"

Så da var det å hive seg på telefon til venninne og håpe at hun ikke hadde dratt på juleferie. Heldigvis var hun fortsatt hjemme.

Ellers så er vi i rute, har til og med fått lagd spilleliste med fine julesanger.

Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 23-12-21, 09:48   #1135
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

De har julestrømper, det er innholdet jeg har glemt å tenke på. Våknet med hodepine så dette kan bli en spennende dag gitt.

God bedring!

Kan du sende mannen på Kiwi og få kjøpt det du skal ha i de? Dere har vel også en Nille i sentrum; mye å finne der også.

Gammel 23-12-21, 09:49   #1136
millact

Standard

Jeg jobber, men det er nokså rolig. Skal skru på bein på en seng etterpå slik at jeg kan sove der i stedet for i tv stua som jeg har gjort den siste uken. Da kan vi også rydde tv stua. Ungdommene pynter treet når de våkner. Tror ikke vi har glemt noe særlig da; huske å legge pinnekjøttet i vann.

Gammel 23-12-21, 10:07   #1137
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg er ferdig. Skal bare støvsuge stua. I dag kommer familien på grøt, så det er liksom bare det som står på planen. Uvær ute, det skal det visst være både i dag og i morgen.

Gammel 23-12-21, 10:16   #1138
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Vi blir ganske mange i kveld, så det er greit at det kun er grøt (risgrøt og rømmegrøt) på menyen. Spekematen er jo bare å legge på fat. Jeg er så glad i rømmegrøt at jeg nesten gleder meg aller mest til dette måltidet av alt jeg får å spise i julen.

Madicken er ikke aktiv  
Gammel 23-12-21, 10:57   #1139
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Lille julaften! Barna fikk hver sin juletrepynt i kalenderen i dag, hver sin engel som holder ulike ting i hendene.

Vi har en del forberedelser til morgendagen å gjøre, men det skal gå greit. Litt senere kommer julegjestene og det blir julegrøt med mandel i. Så skal juletreet og huset pyntes før vi alle synker ned i sofaene og ser på Kvelden før kvelden og spiser lefseruller (så godt med noe salt etter grøten) og julekaker. Regner med det blir brettspill etter det også før vi skal sette fram mat til julenissen.

Nå som barna er så store at de er våkne lenge blir det en sen lille julaften-natt for oss når vi må vente til etter at de har sovnet med å være nisse og fylle julestrømpene, legge gaver under treet og spise maten som er satt fram. Den julemagien er viktig for dem selv om de er store og for lengst har sluttet å tro på julenissen og det synes jeg er så fint.

Gammel 23-12-21, 11:18   #1140
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Da er huset strøkent, takket være vaskedama. Jeg skal ikke skryte på meg den.

Våknet med tidenes hodepine, så veldig greit at det er veldig lite som må gjøres i dag, annet enn å ut og handle det siste.

Julestrømper gjøres klart i kveld, når vi har fått handlet det siste.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:03.