|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1121 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Juletråden 2021Jeg har kokt karameller. Eier ikke sånn termometer som alle oppskrifter anbefaler, men de ble farlig gode likevel. Og en konsistens som gjør at selv hun med tannregulering kan spise de. |
|
|
|
|
#1122 |
|
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Juletråden 2021Jeg er ferdig med det meste av juleforberedelser i dag - for jeg må være hjemme i hele morgen for å ta imot en viktig pakke fra Japan. UPS leverer to dager etter avtale, og sier de prøvde å levere i dag mens jeg var ute i verden midt på dagen. |
|
|
|
|
#1123 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Juletråden 2021Drikker vin og ser tv med ungdommene. I morgen tidlig er det 1 år siden deres far døde. Vi spiser grøt tidlig ettermiddag og så går vi på graven når det mørkner. Går julaften også samt til min far, men da går vi nok noe tidligere.
|
|
#1125 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Juletråden 2021Har kjøpt det som trengs til riskrem, som er vårt bidrag julaften. Siste pakka Geisha grøtris på butikken. Vi skal ha med mandelgave, også, klarer ikke helt bestemme meg. Skal være uten marsipan, ihvertfall. |
|
|
|
|
#1126 |
|
Sv: Juletråden 2021Charlie: Her ble det en pose med melkesjokoladefigurer fra Freia. Marsipan utgår pga allergi.
|
|
#1127 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Juletråden 2021Jeg finner ikke julestrømpene til 2 av barna. Vet ikke om vi gidder å dobbeltsjekke julekassene på loftet en gang til. Finner vi de ikke bruker vi noen andre store strømper.
|
|
#1128 |
|
I endring
|
Sv: Juletråden 2021"Mor, får vi julestrømper i år også?" Var spørsmålet som kom fra 13-åringen i dag.
|
|
#1129 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Juletråden 2021Da jeg var barn, måtte vi finne strømper i eget klesskap å henge opp. Var ikke særskilte julestrømper. Ett år fant vi ut at vi skulle henge opp strømpebukser, i håp om å øke utbyttet. |
|
|
|
|
#1130 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Juletråden 2021
Jeg dobbeltsjekka hele huset i fjor og lot dem bruke noen andre strømper vi hadde. "de dukker vel opp til neste år". Nei. Fasiten er at jeg fortsatt bare vet hvor minstemor sin er. Og en av de to andre som ble brukt.
|
|
#1131 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Vi prøvde også med strømpebukser et år uten videre hell
|
|
#1132 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Juletråden 2021Vi brukte også egne sokker til julestrømper. De var ikke akkurat stappet, og det var alltid en liten appelsin som tok opp det meste av plassen. Ikke søte og steinfrie Cevita på den tida, de var ganske sure og steinete. Vi pillet av skrellet på øverste halvdel, og så fikk vi lov å putte to sukkerbiter ned i toppen. Så suttet vi fornøyd og høylytt på godsakene. |
|
|
|
|
#1134 |
|
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Juletråden 2021I går gjensto å få levert siste julegave, til naboen. Jeg ber datteren min om å ta den med til henne, men hun sier "men det står "til venninne" mamma!" |
|
|
|
|
#1135 |
|
God bedring!
|
|
#1136 |
|
Sv: Juletråden 2021Jeg jobber, men det er nokså rolig. Skal skru på bein på en seng etterpå slik at jeg kan sove der i stedet for i tv stua som jeg har gjort den siste uken. Da kan vi også rydde tv stua. Ungdommene pynter treet når de våkner. Tror ikke vi har glemt noe særlig da; huske å legge pinnekjøttet i vann.
|
|
#1137 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Juletråden 2021Jeg er ferdig. Skal bare støvsuge stua. I dag kommer familien på grøt, så det er liksom bare det som står på planen. Uvær ute, det skal det visst være både i dag og i morgen.
|
|
|
#1138 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Juletråden 2021Vi blir ganske mange i kveld, så det er greit at det kun er grøt (risgrøt og rømmegrøt) på menyen. Spekematen er jo bare å legge på fat. Jeg er så glad i rømmegrøt at jeg nesten gleder meg aller mest til dette måltidet av alt jeg får å spise i julen. |
|
|
|
|
#1139 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Juletråden 2021Lille julaften! Barna fikk hver sin juletrepynt i kalenderen i dag, hver sin engel som holder ulike ting i hendene.
|
|
#1140 |
|
|
Sv: Juletråden 2021Da er huset strøkent, takket være vaskedama. Jeg skal ikke skryte på meg den.
|
![]() |
|
|