|
Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Klar
|
![]() Hvor mye koster det å bytte bil?Festlig at spørsmål om bil skal stilles i kommunikasjonsforumet.
Spørsmål: Hvis vi kjøper en bil, og så finner vi ut etter noen måneder at det ikke var rett bil for oss, hvor mye taper vi i penger på en slik prosess? Da tenker jeg en litt eldre bil, slik at verditapet ikke utgjør veldig mye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye koster det å bytte bil?Det er en omregistreringsavgift på maks 6681,-. Unntak for EL førsteregistrert etter 1.1.2018. Jeg mener selger laget salgsmelding og betalte da jeg kjøpte brukt nybil for et par år siden. Eller jeg kjøpte bil ink avgift. Risikoen er vel å betale mer enn hva neste vil gi.
![]() |
#3 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvor mye koster det å bytte bil?Hvis du kjøper og selger gjennom en forhandler, så skal vel de ha sin del av hvert salg. Og om du selger privat, å du selge litt billigere, og det er kanskje mer hassle.
![]() |
#4 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Hvor mye koster det å bytte bil?Det spørs også på om den prisen dere har betalt er rett ut fra markedet, og om dere lykkes med å skaffe en kjøper som ønsker å kjøpe bilen til det dere vil ha eller ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Hvor mye koster det å bytte bil?Vi kjøpte en elbil til i går, to år gammel, og fikk fritak på omregistrering. Er visst bestemt at det skal betales i 2022, men er ikke trådd i kraft enda.
![]() |
#6 |
Klar
|
![]() Sv: Hvor mye koster det å bytte bil?Tusen takk for svar! Salg og annonsering må så klart regnes inn, ja. Og så innser jeg at den største risikoen er at vi mangler fullstendig peiling på bil og dermed fort kjøper katta i sekken. Som dermed fort blir vanskelig å selge igjen.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hvor mye koster det å bytte bil?
Ja, det er jo ikke gitt at dere får solgt greit igjen til pris dere ønsker.
![]() |
|
|