Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Kjærestetur til København

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-07, 20:30   #11
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjærestetur til København

Jeg vil anbefale en tur til Operahuset og Den sorte diamant. Hvis dere ikke er operamennesker, så er det mulig å få omvisningsturer på dagtid. Det er et virkelig flott bygg. Jeg er dessuten veldig glad i kanalturene i København. Vi pleier alltid å hoppe på en av båtene i Nyhavn, men de starter på forskjellige steder i byen. På dagtid vil jeg anbefale å spise lunsj på Ida Davidsen. Nydelige smørbrød!

Litt avhengig av når i september dere skal reise så ville jeg også tatt en tur i Dyrehaven (S-toget til Klampenborg) og ikke minst på Bakken. På Bakken vil jeg dessuten anbefale å spise lunsjbuffet på en av de små restaurantene. Jeg syns Bakken har mye større sjarm en Tivoli - inngangen er dessuten gratis!

Hvis dere skal ta den helt ut på restaurantfronten så vil jeg anbefale Restaurant Noma. De har stjerne i Michelin-guiden, og har spesialisert seg på nordisk gourmet - et forfriskende alternativ til de franske gourmetrestaurantene. Skal dere spise der så vil jeg anbefale å bestille bord.

Ellers er det deilig å bare tasse opp og ned Strøget. Det er mange flotte butikker, og mye bra dansk design. Jeg finner ofte mye fint i de små klesbutikkene som ligger i avstikkeren til Strøget som går opp langs Rundetårn til Nørreport stasjon.

Like ved Illums ligger det en relativt stor cafè som heter Norden. Den er ganske turistifisert, men de har nydelig mat - ikke minst verdens beste tomatsuppe.

På hotellfronten så har vi vært aller mest fornøyde med Hotel Admiral i Nyhavn. SAS-hotellet ved Hovedbanegården er også bra.

:lengter "hjem":

Sist redigert av Gaia : 20-08-07 kl 07:25. Årsak: Endret en tankestrek til et "og"...
Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:13.