|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Klesskift i barnehagenJeg syns dette med skiftetøy er litt styr for tida. Særlig i disse tider, da været varierer enormt og en må ha klær liggende for alle mulige og umulige værforhold. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Klesskift i barnehagenSkiftklær trenger IKKE matche. Skal vi noe etter barnehagen som krever at hun ser presentabel ut, så har jeg heller med meg klær når jeg henter og så skifter vi i barnehagen.
|
|
|
|
#3 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Klesskift i barnehagenPå podens avdeling har de tøyposer med skiftetøyet i. Veldig praktisk, for da kan en ta med hele sulamitten hjem. På småbarnsavdelingen hadde de skuff med klær i, og jeg hadde aldri oversikten. De gangene jeg tømte den ordentlig, så var det bestandig 3 par sokker og 4 gensre, og ingen bukser.
|
|
|
#4 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Klesskift i barnehagenJeg har skrifteklær i bhg og det er ett sett fra innerst til ytterst. Dvs fra truse til dress. Har ikke fått somlet meg til å kjøpe skiftestøvler ennå.
|
|
|
#5 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Sv: Klesskift i barnehagenJeg tar med sekken hjem hver dag, jeg. Sjekker om noen av klærne i sekken er brukt med en gang vi kommer hjem, og hvis det er det, så legger jeg oppi nytt skiftetøy. Da føler jeg at jeg har mer oversikt. Det er jo ikke så ofte klærne i sekken brukes, det blir mest når det er snø eller ruskevær. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
I mål
|
Sv: Klesskift i barnehagenJeg har ett sett i barnehagen, og det har aldri vært for lite. Bukse, t-skjorte, strømpis, sokker, shorts, langermet. Av og til et par t-skjorter sommerstid. Jeg legger de styggeste klærne han har som skiftetøy, stort sett. De matcher IKKE. Ofte bruker de jo bare ett av plaggene. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Klesskift i barnehagenJeg har et fullt sett av alt nå. Dvs. shorts, sandaler, t-skjorte, langermet genser, støvler, joggesko, regntøy.
|
|
|
#8 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Klesskift i barnehagenJeg har nok klær så det kan være en bunke i bhg., men overdrevent mye er det ikke. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Hvor: oppi der :peker:
Sv: Klesskift i barnehagen
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Klesskift i barnehagenVi har 2 av hver inneklestype. Dvs 2 par sokker, 2 t-shorter, 2 shortser, 2 gensere, 2 bukser. Når noe blir sendt med hjem - tar jeg tilsvarende med tilbake dagen etter. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Opp og ned
|
Sv: Klesskift i barnehagenKun basis tøy i hyllene her.
|
|
|
#13 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Klesskift i barnehagenEg gjer som Tjorven. Det som er skifteklær matche på ingen måte, og tar heller med om vi skal noko rett frå bhg. Ungane mine har en joggedress, truser, sokkar, tynn genser, tskjorte og shorts der. Og minstefrøken har vel ei strømpebukse og en body også.
|
|
|
|
#14 |
|
Absolut ateist
|
Hun har de ytterklærne hun kommer i og så har hun joggesko, støvler skal komme og en reimadress som jo fungerer både som dress og regntøy hengende i bhg.
|
|
|
#15 |
|
Ferdiglada
Da er eg med. Trudde du hadde to stk av alt nemlig.
|
|
|
|
#16 |
|
Fortynnet
|
Sv: Klesskift i barnehagenVi har nok klær til at det kan ligge et skift av alle typer klær i barnehagen. Det er gjerne de minst fine/litt slitte klærne som havner i skiftekurven. At de skal matche ofrer jeg ikke en tanke. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
By the Sea
|
Sv: Klesskift i barnehagenHver gang barnehagen bruker av skiftetøykurven, legger de det våte/ møkkete tøyet ( i en pose om det er vått) på hylla. Når jeg kommer hjem erstatter jeg med nytt i sekken til neste dag med en gang ( ligger det en våt genser og et par sokker i posen, puttes en genser og et par sokker til skiftetøykurven nedi sekken).
|
|
|
#18 |
|
Sv: Klesskift i barnehagenJeg har ett sett skiftetøy, altså en bukse, en genser, en t-skjorte, et par sokker og en shorts. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
superbruker
|
Sv: Klesskift i barnehagenJeg har også 3 barn, selv om de 2 eldste nå er ferdige med barnehagen. Når jeg hadde 2 barn i barnehagen hadde jeg stålkontroll på hva de i skiftetøysskuffen. Etter at tredjemann begynte i barnehagen forsvant den kontrollen.
|
|
|
#20 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Klesskift i barnehagenVår barnehage har også tøyposer og det er veldig greit. |
|
|
|
![]() |
|
|