Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hvilken elbil har du, og hva liker du best med den?

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-22, 21:43   #1
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken elbil har du, og hva liker du best med den?

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Det høres skrekkelig ut. Vi kan like godt ta båten. Uten bil. I København trenger vi ikke bil og vi er stort sett i byen der. Vi kan like godt fly, det er bare ofte veldig mye dyrere. Det oppsummerer også hvorfor vi ikke trenger større bil og lenger rekkevidde, det blir gjerne ikke biltur på oss.

Mens vi bor sånn til at vi hadde hatt en lang kjøretur bare for å komme oss til den båten. Og drar på biltur jevnt og trutt.

Gammel 25-08-23, 12:05   #2
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Jeg kjører leiebil i et halvt år, jeg venter på en nybil med laaang leveringstid (Audi Q4 e-tron). Leiebilen jeg har kjørt i noen måneder nå er en Volkswagen id3.

Ulemper:
- Ikke 4WD. Oppfører seg som et rompeakebrett nå på vinteren. Verste jeg har vært med på.
- Merksnodig dårlig svingradius
- Appen fungerer ofte ikke, får ofte ikke kontakt med bilen om jeg vil varme opp bilen.
- Generelt lav følelse av komfort og trygghet.

Fordeler:
- Passe størrelse for min familie på tre, lett å få parkert osv
- Billigere enn mange av de andre elbilene, tror jeg.

Likte ikke lese den vinter - beskrivelsen for vi skal teste en id 3 over helga og jeg har ikke lyst å farte rundt i et akebrett.

Gammel 29-08-23, 13:18   #3
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Likte ikke lese den vinter - beskrivelsen for vi skal teste en id 3 over helga og jeg har ikke lyst å farte rundt i et akebrett.

Jeg kan bare si at jeg står ved beskrivelsen. Vinteren etter hadde jeg fått audien, og det var som natt og dag altså.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-23, 13:21   #4
Malama

Malama sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Jeg kan bare si at jeg står ved beskrivelsen. Vinteren etter hadde jeg fått audien, og det var som natt og dag altså.

Vi har heldigvis ikke så mye vinter.

For vi har visst kjøpt den ID'n i dag.

Det er og blir bil nr 2 da, hovedbilen vår forblir noen år til. Det er ikke som om jeg fikk DEN heller opp bakken fra hovedveien den mest gufne dagen i fjor vinter. Det er den bakken jeg gruer meg til, og noe akebrett der er ikke så stas, all den tid det er en bakke som svinger, og er så smal at det bare er en bil om gangen, så i verste fall må man stoppe. (Det er de jeg måtte den dagen jeg ikke kom meg opp i fjor)

Vi likte bilen sånn ellers da. Men 4wd er det ikke, og appen har jeg ikke fått testet ut enda. Det får bli helgens prosjekt, vi henter den på fredag. Mannes bil i hovedsak, men blir nok en del brukt av meg også.

Men statistisk sett er vi vel snart nede i 12 snødager eller noe sånn her på mine trakter, så jeg får heller ta hjemmekontor

Gammel 01-02-22, 18:49   #5
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Rompeakebrett

Jeg ønsker meg en Skoda enyaq når jeg blir rik, for den er så fin! (Ok, meningsløst inklusjonskriterium)

Gammel 01-02-22, 19:01   #6
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Rompeakebrett

Jeg ønsker meg en Skoda enyaq når jeg blir rik, for den er så fin! (Ok, meningsløst inklusjonskriterium)

Naboen har den, fikk i fjor vår, skikkelig fin bil. De er veldig fornøyde.

Gammel 02-02-22, 11:33   #7
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Vi kjøpte oss ny elbil i går etter å ha vurdert det i 30 min. Det ble en Ford Mustang et eller annet med 4-hjulsdrift. Har en Ford vi bytter inn, så dermed ble det det fortsatt. Den kan jeg ikke si så mye om ennå.

Kjører selv en Hyundai Ioniq fra 2018. Veldig god bil, gjerrig på strømmen og lader raskt i forhold til andre på hurtiglader. Men, og det er et men, den er en kjelke på glatt vinterføre, og vanskelig å komme opp de bratte bakkene hvis det er dårlig føre. Den er litt lett foran til å bare ha framhjulsdrift. Dermed var også 4-hjulsdrift et krav for den andre bilen da vi har hytte på fjellet.

Den er mindre enn den bilen vi har i dag og har ikke skiboks. Men nå er de fleste i familien utvokst, så vi kan ha ett sett med ski hjemme og et på hytta uten at de må byttes ut hvert år.

Gammel 01-02-22, 18:51   #8
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en VW e-up:
Den er liten, kjapp, gøy å kjøre og perfekt bybil. - og man får med seg mye. (En vi kjenner har fått med seg vaskemaskin)
Minuset - lav rekkevidde. Spesielt på vinteren.
Appen som kan styre varme etc koster penger. - vi har det ikke lenger.

Tesla 3 er vår hovedbil.
Hovedfordelene er - ladetilgjengeligheten. Det var årsaken til at vi valgte Tesla.
Godt utprøvd programvare. Lite tull. Lang rekkevidde og lavest i pris for denne rekkevidden.

Minuset er at man er avhengig av ryggekamera når man skal rygge. Jeg er av den gamle skole hva rygging angår. Vindusviskeren er dum når den er innstilt på auto.

(Og det faktum at mannen min kan sitte hjemme og tøyse med meg i appen - slå av og på setevarmere etc)

Gammel 01-02-22, 18:59   #9
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ID4 GTX, som er mer enn stor nok til oss fire og en hund med ganske stort bur, hvis vi ikke skal ha med alt for mye bagasje. Mannen og jeg har kjørt den til hytta med hund, og da var den mer enn stor nok for to voksne, også med bagasje.

Fordeler:
- God rekkevidde. Vi kommer oss til og fra hytta uten å måtte lade
- 4WD -den er veldig stødig på vinterføre og jeg har null problemer med å svosje opp den bratte bakken vi bor i bunnen av, selv på såpeglatt føre.
- Stort bagasjerom med plass til både ganske stort hundebur og bagasje.
- Gode seter og mer enn nok benplass til alle fire (jeg er lavest, og er 172).
- Fantastisk god å kjøre.
- Oppleves som veldig trygg og stødige også på kjipt vinterføre.

Ulemper:
- Appen er elendig, men vi har Easee-lader, så da bruker jeg Easee-appen til å starte lading.
- Den er bred, og jeg har ikke helt godfølelsen på hvor langt fronten og sidene er unna kanter og vegger, så jeg angrer på at vi ikke kjøpte med 360 graders kamera. Den er derfor litt skummel å kjøre inn i smale parkeringskjellere.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-22, 19:27   #10
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har nettopp fått levert vår, en BMW IX3.
Hittil liker jeg ingenting med den, den er stor og har tusen tekniske duppeditter som jeg ikke skjønner noe av. I tillegg må den lades i ny og ne, og det kan jeg ikke.
Om jeg si noe jeg liker, så er det at den ser litt classy ut og er pen i lakken.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-23, 13:50   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Vi har nettopp fått levert vår, en BMW IX3.
Hittil liker jeg ingenting med den, den er stor og har tusen tekniske duppeditter som jeg ikke skjønner noe av. I tillegg må den lades i ny og ne, og det kan jeg ikke.
Om jeg si noe jeg liker, så er det at den ser litt classy ut og er pen i lakken.

Siden sist jeg skrev i denne tråden har vi byttet ut Leaf med VW ID4.

Da vi fikk ID4 kunne jeg skrive under på alle de samme tingene som Agenten. Jeg var skikkelig uvenn med bilen, og sluttet egentlig å kjøer bil. (Vi bor sånn til at det er helt uproblematisk når det ikke er golfsesong.) Nå har vi hatt den i snart et år, og jeg har sakte, men sikkert blitt sjef over bilen. Den blir nok aldri noen favoritt, men jeg synes ikke den er fullt som autonom lenger.

Det som er supert er all plassen den har og rekkevidden sammenlignet med Leafen.

Gammel 01-02-22, 19:31   #12
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har hatt e-UP. Men unger på over 170 cm har ikke plass i baksetet. Utenom det var den genial. Og med ladeboks så nådde vi nesten alt vi trengte. Jeg måtte hurtiglade en gang pga ladeboksen der jeg trente var ute av drift. Og så hurtigladet jeg en gang etter å ha kjørt 110 km med bagasje før vi skulle opp et fjell.

Nå har vi leaf. Det er en bil smlgn med up-en. Men med mindre barn hadde vi ikke byttet bil.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-22, 19:32   #13
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en Jaguar iPace. jeg elsker den bilen!
Pro:
Fantatisk kjørekomfort og -egenskaper.
God plass til tre voksne og to små hunder og endel bagasje.
Relativt god rekkevidde, men den går radikalt ned når det er kaldere enn -10.
I motsetning til Karamell synes jeg ryggekameraet er helt supert - når kameralinsen er ren, riktignok.

Ulemper:
Fryktelig dårlig svingradius
Liten bakrute
Stor bil som tar plass

i har også en bitteliten Toyota IQ bensinbil, som er helt nydelig til småkjøring, som er superlett å parkere og som tar veldig liten plass. Akkurat nå er den med yngste på folkehøyskole. Bilen er nå 12 år gammel og vi kommer til å kjøre den til den ikke vil mer.

Da yngste skulle begynne å øvelseskjøre, kjøpte mannen en Mini Cooper kabriolet - bensin med manuelt gir. Ungen hatet manuelt gir, men mannen digger bilen, som står i opplag om vinteren og er sommerbil. Jeg tror uansett at mannen kjøpte den mest fordi han hadde lyst på den.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-22, 21:08   #14
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har/har hatt:

Think
Nissan Leaf - Liten utenpå, stor inne, ikke så pen, men morsom
Tesla S - kul bil, men foretrekker å sitte høyt i X,
Tesla X - elsker å sitte høyt, litt stor på utsiden.
Porsche Taycan nja, mange dumme løsninger, men superkul i lyseblått
BMW i3 - vår har ikke stort batteri, men utrolig artig liten bil. Superlett å parkere.
En Tesla Y på vei snart, gleder meg til den. Gleder meg til å kjøre litt mindre bil enn X. Hengerfeste som tar vår relativt store henger.

Noen av disse du lurer noe mer om? Skrev bare inn det raskt. Vi kjøpte vår første elbil i 2005.

Mannen leste nå for meg at i januar så ble det totalt registrert 175 nye bensindrevne biler i Norge og 181 stk Porsche Taycan. Dvs færre bensindrivne biler av alle forskjellige merker enn elektriske Porscher. 7957 biler ble solgt totalt.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-22, 21:25   #15
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Takk for alle tilbakemeldinger! Det er jo såpass mye å velge mellom at vi aldri kommer til å bli enige.

Vi har sett på Ford e-mach (utgår fordi mangel på takstativ - den er såpass stor at vi evt hadde solgt dieselbilen), tesla 3 og y (vil ikke ha tesla fordi da kommer jeg aldri til å finne bilen i parkeringshus blant alle de andre teslaene), ioniq 5 (mannen syns den er stygg), Kia EV6 (eviglang leveringstid), Xpeng p7 (for kinesisk), Polestar (er faktisk på listen fortsatt, men mannen er ikke overbevist), Honqi (kinesisk monster mannen ville ha men som ikke får plass i garasjen pluss kjennes som å kjøre en buss, pluss way over budsjett).

Skal se på noen av de andre dere nevner også - liker at dere har skrevet fordeler og ulemper. Kanskje det blir ny bil i 2025

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-22, 21:31   #16
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen kjører rundt i en Audi e-tron. Vi har hatt den i 1.5 år, og jeg har enda ikke prøvd å kjøre den. Den har god kjørekomfort, og er en fin bil. Og den går passe langt, men mannen hater alt som har med lading å gjøre. Den neste bilen hans blir ikke en elbil.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-22, 22:01   #17
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Audi e-tron. Digger den vilt fortsatt, etter to år og 25.000 km.

+ Fantastisk god bil, trygg, tung, rask, oversiktlig, blindsonevarsler, 4wd, med gode seter, også for voksne i baksetet, passe stort bagasjerom (hundebur og bagasje for 4 på hyttetur går greit), hengerfeste og kan ha takstativ. Bra kamera med 365 view, supert lydanlegg, kule matrixlys, hev/senkefunksjon for alle typer veier, veldig rask ladekurve, +++

- Dyr, kunne gjerne hatt lenger rekkevidde, men det kompenseres godt av ladekurven. Med vårt bruk tror jeg at jeg har ladet på stasjon ca 10 ganger siden vi fikk bilen for to år siden, og vi har den minste batteripakken. Litt ustabil app, men funket stort sett.

Vår familiebil.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-23, 20:56   #18
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Audi e-tron. Digger den vilt fortsatt, etter to år og 25.000 km.

+ Fantastisk god bil, trygg, tung, rask, oversiktlig, blindsonevarsler, 4wd, med gode seter, også for voksne i baksetet, passe stort bagasjerom (hundebur og bagasje for 4 på hyttetur går greit), hengerfeste og kan ha takstativ. Bra kamera med 365 view, supert lydanlegg, kule matrixlys, hev/senkefunksjon for alle typer veier, veldig rask ladekurve, +++

- Dyr, kunne gjerne hatt lenger rekkevidde, men det kompenseres godt av ladekurven. Med vårt bruk tror jeg at jeg har ladet på stasjon ca 10 ganger siden vi fikk bilen for to år siden, og vi har den minste batteripakken. Litt ustabil app, men funket stort sett.

Vår familiebil.

Same.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-23, 08:22   #19
Nada
Svada

Nada sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Jeg kjøpte meg Citroën eC4 i sommer, så har ikke så lang erfaring. Men den er så behagelig å kjøre med dempingen sin, massasje i setene, oppvarmet ratt, gode lys, ladeplate for mobil og mye mer. Mye mulig alle elbiler har disse tingene, men det er min aller første elbil, så jeg har kun fossildrevne biler å sammenligne med. Er spent på hvordan den er på vinterføre, men jeg gjorde godt med undersøkelser før jeg valgte bilen blant mange andre. Den har også noe høyere bakkeklaring som var avgjørende faktor for meg her jeg bor. Såklart kunne rekkevidden vært bedre, men jeg bedriver ikke så mye langkjøring, at det ble valgt bort.

Gammel 01-02-22, 22:46   #20
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Malama: jeg er ikke så glad i s-maxen, men man kommer ikke utenom at den er perfekt til vår spekk (den vi har hatt i en del år, og som du fortsatt har): plass til stadig større unger, i 3 SKIKKELIGE bakseter (nesten ingen biler har det, uten å være veldig mye dyrere). Enormt med bagasjeplass. Takstativ og hengerfeste. Og uten at den er en diger bil, egentlig.

Det er vanskelig å finne en elbil som matcher det.

(Slår deg forresten i å laste bilen: vi dro på sommerferie med 4 store ungdommer og to voskne og telt og soveposer og fjellsko og liggeunderlag og klær til tre årstider og en KAJAKK! )

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:58.