Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Den uendelige bokshoppingtråden

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-07, 12:52   #21
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den uendelige bokshoppingtråden

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Det gleder sikkert HI at min siste fangst innehold TPs Equal Rites; ikke fått begynt på den ennå dog.

HI gleder seg over det ja. Jeg synes det hører med å starte med Equal Rites for det er der Granny Weatherwax blir introdusert, men hennes superkule personlighet blomstrer mer opp i de neste bøkene.

Har hørt det samme om "How to Breathe Underwater", si fra om den er bra?

Gammel 10-08-07, 13:35   #22
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine siste bokkjøp er:

Konspiranoia - etter anbefaling fra Glitterchick.

Angela's Ashes ... hmm, den var mistenkelig tynn. Doh! Det var visst en forkortet og redigert skoleutgave.

Angela's Ashes. Riktig denne gang!

Fedons metode. Ok, jeg har lenge nærmest kastet stein etter folk som har nevnt Fedon, men nå fikk jeg lyst til å gi han en sjanse.

HP 7 - hvem har vel IKKE kjøpt den?

Tenk deg slank - man kan jo alltids håpe?

Ligge i grønne enger - Å, der kom endelig Tenk deg slank ... ke? Ka i svarte? Typisk "ups, jeg glemte å avbestille hovedboka"-bok.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 14:06   #23
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Ligg i grønne enger og tenk deg slank etter Fedons metode

Sånn. Det BURDE være hovedboken!

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 15:39   #24
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kjøpt We Were the Mulvaneys av Joyce Carol Oates i dag.
... og en Moleskine dagbok.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 17:26   #25
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg sleit ut bokbudsjettet mitt før sommeren og må nøye meg med biblioteket nå. Har egentlig ikke tro på at det holder så lenge... Og da kommer jeg tilbake med rapport.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 17:32   #26
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

HP 7 - hvem har vel IKKE kjøpt den?

*etternøler*

Har ikke fått kjøpt 1'ern ennå.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 20:46   #27
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Må bare knegge litt over Miss N som febrilsk prøver å lage litt action i bokshoppetråden.

Gammel 10-08-07, 22:12   #28
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Må bare knegge litt over Miss N som febrilsk prøver å lage litt action i bokshoppetråden.

Mobber du bokshoppingtråden?

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 22:25   #29
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Mobber du bokshoppingtråden?

Åh nei, jeg mobber Miss Norway. :bedyrer:

Gammel 11-08-07, 02:51   #30
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sjønner heldivis ingenting.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-07, 22:09   #31
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er akkurat hjemme fra Canada, og på turen kjøpte (og leste) jeg to bøker:

Anna Gavalda: Hunting and Gathering.

Michael Ondaatje: The English Patient.

Høyst FP-inspirert begge deler, i grunnen. Ondaatje banket Gavalda ned i støvlene, for øvrig.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 17:03   #32
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Også med inspirasjon herfra har jeg kjøpt The Kite-Runner. Også kom Equal Rites endelig i dag!

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 18:55   #33
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Hei, jeg røyk ut på bokstoppen allerede i går. da kjøpte jeg "The High Lord", nr 3 i Trudi Canavans triologi "The Black magician" og nr 9 i tegnealbumserien "Fables"

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Fables-liten.jpg (4,1 KB, 110 visninger)
Filtype: jpg Canavan_mag3.jpg (60,1 KB, 1 visninger)
Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 19:05   #34
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skalvise, i sommer har jeg sponset Alexander McCall Smith med å kjøpe en haug av bøkene i serien "No.1 Ladies' Detective Agency". I tillegg har jeg selvsagt kjøpt og lest HP7, og nå ligger de to første DW-bøkene klare på nattbordet. Gubben har ekspropriert "Special topics..." så den må jeg vente på før jeg kan lese.

Sist redigert av Ru : 20-08-07 kl 21:03.
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 17:58   #35
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk bursdagsgave av søster: Phillip Pullmanns trilogi The Dark Materials. Gleder meg!

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 20:01   #36
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skulle ut og kosebokshoppe i dag. Ikke tenkte jeg på at det var første skoledag i dag, måtte brøyte meg fram. Fikk med meg disse bøkene:

Gutten som hadde svar på alt, Vikas Swarup

Vindens skygge, Carlos Ruiz Zafón

Gammel 20-08-07, 20:42   #37
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var innom Norli på lørdag, og kom hjem med Mark Haddons A spot of bother, samt lydbok med Agatha Christies Etter begravelsen.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 21:11   #38
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min siste Amazon-ordre (tema: "Bøker vi var for trassige til å lese da alle sa de var så fantastisk bra for x antall år siden"):

Arundhati Roy: The God of Small Things

A.S. Byatt: Possession: A Romance

Jeffrey Eugenides: The Virgin Suicides

Terry Pratchett: Where's My Cow?

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 21:19   #39
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne kom i posten i dag - Håkan Nessers En helt annan historia.

Jeg gleder meg til å ta fatt - er stor fan av Nesser, og han blir bare bedre og bedre. Det kan dessuten anbefales å kjøpe bøker på svensk. For denne innbundne utgaven betalte jeg 160 kr inkl. porto, fra en norsk nettbokhandel.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 21:20   #40
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Har bare lest en av Nesser, men den fikk jeg ikke helt taket på.
Noen å anbefale der, Elin?

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:15.