|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Hvordan bidra med hjelp til ukrainereEn annen viktig sak er å jobbe opp mot politisk styre og stell for å sikre at vi tar imot en vesentlig mengde flyktninger. Ser Gahr Støre har uttalt seg om at vi skal ta vår andel, så lenge andre land gjør det samme, og det er så smålig at jeg blir helt kvalm. Det ligger an til å bli ihvertfall 4 millioner flyktninger til nabolandene, og hverken Polen, Moldova, Slovakia, Ungarn eller Romania er utstyrt til å ta vare på så mange. Våre flyktningemottak står tomme, og mange ukrainere er allerede godt integrerte rundt i små og mellomstore bygder og byer her i landet. De kan helt sikkert bistå med integreringen av nyankomne.
|
|
|
#2 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan bidra med hjelp til ukrainere
(Min utheving)
|
|
|
#3 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Jeg er redd regjeringen har Stortinget, forhåpentligvis minus SV, KrF og Rødt, i ryggen. Akkurat nå er jeg flau over å ha stemt Ap. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Lesende
Sv: Hvordan bidra med hjelp til ukrainereJeg er fast giver til UNICEF, Leger uten grenser og Redd Barna (og en til jeg ikke husker nå). Alle fire fikk en ekstra overføring i går. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Yes, we can!!
|
Kommenterte dette i krigstråden, men er slett ikke sikker på om det er riktig.
|
|
|
#7 |
|
Lesende
Hvor så eller hørte du den uttalelsen hen? Jeg vil gjerne ha kilde når jeg sender sint-medlem-brev. Sist redigert av Strå : 27-02-22 kl 11:13. Årsak: skrivefeil |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Eklektisk
|
Jeg vil også gjerne ha kilde. Det jeg har fått med meg er at Støre har uttalt dette: |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvordan bidra med hjelp til ukrainereI tillegg til alt det Heilo sa (
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Hvordan bidra med hjelp til ukrainereDet er absolutt et vesentlig poeng.
|
|
|
#11 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Hvordan bidra med hjelp til ukrainereJeg har sendt penger til Redd Barna og Røde kors nå, og jeg er fast giver til Leger uten grenser.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Hvordan bidra med hjelp til ukrainereOisann, tankevekkende Facebookinnlegg fra en som heter Kathrine Raadim. Det var så langt at jeg legger ikke inn bilde, men søk gjerne opp selv, om hvordan private initiativ faktisk hindrer nødhjelp.
|
|
|
#16 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Hvordan bidra med hjelp til ukrainereSom forventet er det nå oppslag om at privatie initatiativ ofte krever mer organisering og kompetanse enn man har og overskuer. Det er berg av klær og mat på grensene som de ikke får nyttegjort seg. De store organisasjonene ber om at man heller gir dem penger.
|
|
|
#17 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Hvordan bidra med hjelp til ukrainereFagforeningene på jobben har tatt initiativ til innsamling. Så nå oppfordres alle ansatte til å gi et beløp tilsvarende en timelønn og så matcher jobben alle donasjoner med samme beløp. Det synes jeg var et godt initiativ.
|
|
|
#18 |
|
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan bidra med hjelp til ukrainereVi har et vennepar der hun er fra Ukraina, litt mot vest i landet. Hun og mannen driver en liten hjelpeorganisasjon som jeg stoler på.
|
|
|
#19 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvordan bidra med hjelp til ukrainereSønnen min samler inn via Redd Barna til barn i Ukraina: https://innsamling.reddbarna.no/part...barn-i-ukraina
|
![]() |
|
|