|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Skiløyper i SirdalNoen som kan anbefale fine skiløyper i Sirdal? Med «fine» mener jeg fin natur, og gjerne ikke der «alle andre» er. Jeg mener også preparerte løyper. Ikke kvistmerkede og svarte løyper. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Skiløyper i SirdalHele området/landsdelen merkes automatisk med skredfare pga. været, men det er jo slett ikke alt som er skredfarlig terreng. Det går neppe snøskred på Furuåsen.
|
|
|
|
#3 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Skiløyper i SirdalNå er det evig lenge siden jeg var på de trakter, men du er i nærheten av Sinnes? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Kontrollfrik
Sv: Skiløyper i SirdalNiobe: Hele området er ikke merket skredfare, ellers ville jeg forstått det bedre. Men jeg finner liksom ingen logikk i merkingen heller. Pg det er ikke skredfare i morgen, kun i dag, og det synes jeg også er spesielt. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Kontrollfrik
Sv: Skiløyper i SirdalJepp, men jeg ser noen steder her at det er nesten snøfrie fjellvegger, og områder med mye trær, og det er vel ikke så rasfarlig. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Skiløyper i SirdalFor å være ærlig, så har jeg ikke ofret rasfare en halv tanke en gang, i de oppkjørte løypene... Og jeg har gått på skitur her hver dag i over en uke allerede...
|
|
|
|
#8 |
|
Kontrollfrik
Sv: Skiløyper i Sirdal
Ja, jeg pleier ikke heller å tenke på sånt. Men jeg ble så overrasket over advarselen på yr da jeg sjekket været. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Skiløyper i SirdalDenne runden er fin. Må jo være perfekt med tanke på hvor dere bor. Har aldri opplevd mye folk der. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Personlig pessimist
|
For et par helger siden var det også stor skredfare i området, og da uttalte Røde Kors at folk burde være forsiktige og holde seg til de oppkjørte løypene. Og det gjør jeg jo.
|
|
|
|
#11 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Skiløyper i SirdalDet er jo vinterferie, så generelt sett er det veldig mange ganger flere folk over alt i Sirdal, enn de fleste andre uker. Utenom påsken, kanskje.
|
|
|
|
#12 |
|
Kontrollfrik
Tusen takk! Den går gjennom Fiskebudalen, ser jeg. |