|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#261 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Krig i Europa i 2022?Det er faktisk skikkelig horribelt. Også om det ikke er overraskende.
|
|
|
#262 |
|
Glamorøs
|
Sv: Krig i Europa i 2022?
Absolutt! Jeg bare ser at noen på min venneliste enten er såpass lite oppdatert at de er skikkelig sjokka, eller de galeste: heier på Putin på grunn av det. Ikke at jeg plasserer deg i noen av de kategoriene, altså.
|
|
|
#263 |
|
Introvert optimist
|
Jeg fant. Det var Finansavisen. https://finansavisen.no/nyheter/uten...ke-onsker-a-se
|
|
|
#264 |
|
Introvert textrovert
|
|
|
|
#265 |
|
Introvert textrovert
|
|
|
|
#267 |
|
Shake it out!
|
Sv: Krig i Europa i 2022?Liten omskriving av denne, så er den dagsaktuell.
|
|
|
#269 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Krig i Europa i 2022?Jeg synes dette er skikkelig, skikkelig skummelt…
|
|
|
#270 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Helt enig. |
|
|
|
|
|
#271 |
|
can-jur
|
Sv: Krig i Europa i 2022?Er det virkelig riktig å stenge ute idrettsutøvere?
|
|
|
|
#272 |
|
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Krig i Europa i 2022?Ukrainske utøvere er innkalt til tjeneste, de må forsvare landet sitt. Er det da riktig at Russland får stille? |
|
|
|
|
|
#273 |
|
Shake it out!
|
Det har jo ikke ansatte i bedrifter som blir rammer av boikotter heller. Hvis man skal bruke den logikken. Det er håpløst å ramme med straffetiltak om ikke uskuldige også skal merke det. Dessverre.
|
|
|
#274 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Krig i Europa i 2022?Jeg kjenner at jeg stadig blir mer bekymret. En 6 mil lang konvoi med militære kjøretøy mot Kyiv? Hvordan skal dette ende? Med byer fullstendig bombet sønder og sammen?
|
|
|
|
#275 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Krig i Europa i 2022?Vestens straffetiltak økonomisk kommer til å treffe den vanlige russer så det synger. Forhåpentligvis så hardt at de kommer til å kreve et skifte av ledere i landet. Fortere enn svint. Han der er jo alldeles syk i hodet. Og ja, jeg er fullstendig enig i å utestenge alle idrettsutøvere fra konkurranser. Det skulle bare mangle. I respekt, skulle de ikke engang vurdert å delta. |
|
|
|
|
|
#276 |
|
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Putin bruker idrettsutøvere politisk og militært. |
|
|
|
|
|
#277 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Krig i Europa i 2022?- Jeg synes og det er helt riktig at Russland nektes deltakelse - men at vi skal kreve at sportsutøvere fra det gærne landet der skal nekte å delta, tror jeg vil skade de som enkeltpersoner. - Russland er vel ikke landet man heier på de som står opp for meningen sin.
|
|
|
#278 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Sv: Krig i Europa i 2022?Selvsagt må man stenge ute russiske idrettsutøvere. I internasjonale konkurranser, som medlem av et landslag, deltar man ikke som enkeltutøver. Man representerer et land.
|
|
|
#279 |
|
rakkarpus
|
Etter gamle lover i FN blir vi visst legitime mål for Russland når vi deltar med våpen som vi gjør nå, ifølge en forsker på nyhetsmorgen.
When you know better, you do better. Sist redigert av Ine : 01-03-22 kl 10:22. |
|
|
|
|
|
#280 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Sv: Krig i Europa i 2022?Siden jeg var i Sveits forrige uke fulgte jeg litt debatten som foregikk der, noe som var ganske interessant, med dilemmaet ved å være et nøytralt land. Lørdag var vi i Bern, da var det en støttedemonstrasjon der for Ukraina, hvor mellom 10.000 og 20.000 personer deltok. Etter massiv kritikk fra befolkningen og media har regjeringen i Sveits også (i går) vedtatt å stille seg bak EUs sanksjoner, og de har frosset alle russiske private og offentlige pengeverdier i sveitsiske banker, slik at det er umulig å overføre penger til eller fra kontoer som tilhører russiske investorer.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 01-03-22 kl 14:05. |
|
|
|
![]() |
|
|