Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Krig i Europa i 2022?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-22, 12:18   #261
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krig i Europa i 2022?

Det er faktisk skikkelig horribelt. Også om det ikke er overraskende.

Gammel 28-02-22, 12:20   #262
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Allikevel tenker jeg det er greit å også få med seg rapporter om denne type hendelser.

Absolutt! Jeg bare ser at noen på min venneliste enten er såpass lite oppdatert at de er skikkelig sjokka, eller de galeste: heier på Putin på grunn av det. Ikke at jeg plasserer deg i noen av de kategoriene, altså.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-22, 12:22   #263
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, finn gjerne igjen den lenken!

Jeg fant. Det var Finansavisen. https://finansavisen.no/nyheter/uten...ke-onsker-a-se

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-22, 12:27   #264
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, finn gjerne igjen den lenken!

For noe dritt.

Jeg har også lest det, men tror det var her inne, noen som skrev det her et sted. Muligens denne tråden også, det vet jeg ikke.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-22, 12:29   #265
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noe sånt? https://finansavisen.no/nyheter/uten...ke-onsker-a-se

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-22, 12:35   #266
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for link! Det var fin lesning.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-22, 13:08   #267
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Liten omskriving av denne, så er den dagsaktuell.

https://open.spotify.com/track/0MBYW...RUqFtMgLFYgVWQ

Gammel 28-02-22, 20:05   #268
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå sender vi også våpen. Jeg følger det ekstraordinære møtet i FN (linket til på NRK), og det er … gravalvorlig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-22, 22:31   #269
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes dette er skikkelig, skikkelig skummelt… hva skjer med verden? Nesten snart forbi korona, og så dette da!!

Gammel 28-02-22, 22:53   #270
Fjols
Bør lage seg en tittel selv

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Jeg synes dette er skikkelig, skikkelig skummelt… hva skjer med verden? Nesten snart forbi korona, og så dette da!!

Helt enig.
Jeg prøver å unngå å tenke på det, men kjenner det er litt bekymring likevel.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-22, 01:06   #271
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det virkelig riktig å stenge ute idrettsutøvere?
Jeg må si jeg ikke helt forstår den tanken. Sponsorer ja, å ikke konkurrere i Russland ja. Fjerne flagg fra drakter ja. Men å nekte utøvere? De har jo ikke startet noen krig?

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-22, 01:18   #272
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Ukrainske utøvere er innkalt til tjeneste, de må forsvare landet sitt. Er det da riktig at Russland får stille?

Er det riktig at Ukrainas mgp artist er på flukt med to barn på 1 og 3 år mens mann og far må bli igjen å kjempe for landet sitt mens Russland og Hviterussland får være med i MGP-finalen?

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-22, 01:18   #273
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg må si jeg ikke helt forstår den tanken. Sponsorer ja, å ikke konkurrere i Russland ja. Fjerne flagg fra drakter ja. Men å nekte utøvere? De har jo ikke startet noen krig?

Det har jo ikke ansatte i bedrifter som blir rammer av boikotter heller. Hvis man skal bruke den logikken. Det er håpløst å ramme med straffetiltak om ikke uskuldige også skal merke det. Dessverre.

Gammel 01-03-22, 09:19   #274
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjenner at jeg stadig blir mer bekymret. En 6 mil lang konvoi med militære kjøretøy mot Kyiv? Hvordan skal dette ende? Med byer fullstendig bombet sønder og sammen?

Og hvis nå EU og Europa generelt sender våpen til Ukraina, vil ikke Putin se på det som at vi aktivt er deltagere i krigen, og kan finne på å spasere videre fra Ukraina, inn i Polen og bare fortsette?

Jeg tenker at sanksjonene må treffe den vanlige Russer. For jeg tenker at det er de som må ta til ordet her med å få fjernet denne skyteglade lederen sin.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-22, 09:28   #275
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Vestens straffetiltak økonomisk kommer til å treffe den vanlige russer så det synger. Forhåpentligvis så hardt at de kommer til å kreve et skifte av ledere i landet. Fortere enn svint. Han der er jo alldeles syk i hodet. Og ja, jeg er fullstendig enig i å utestenge alle idrettsutøvere fra konkurranser. Det skulle bare mangle. I respekt, skulle de ikke engang vurdert å delta.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-22, 09:44   #276
Isprinsessen

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Putin bruker idrettsutøvere politisk og militært.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-22, 09:51   #277
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

- Jeg synes og det er helt riktig at Russland nektes deltakelse - men at vi skal kreve at sportsutøvere fra det gærne landet der skal nekte å delta, tror jeg vil skade de som enkeltpersoner. - Russland er vel ikke landet man heier på de som står opp for meningen sin.

Jeg håper Putin ikke er suicidal.

Europa kommer jo til å merke dette så det står etter uansett.

Gammel 01-03-22, 10:01   #278
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvsagt må man stenge ute russiske idrettsutøvere. I internasjonale konkurranser, som medlem av et landslag, deltar man ikke som enkeltutøver. Man representerer et land.

Gammel 01-03-22, 10:06   #279
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Og hvis nå EU og Europa generelt sender våpen til Ukraina, vil ikke Putin se på det som at vi aktivt er deltagere i krigen, og kan finne på å spasere videre fra Ukraina, inn i Polen og bare fortsette?

Etter gamle lover i FN blir vi visst legitime mål for Russland når vi deltar med våpen som vi gjør nå, ifølge en forsker på nyhetsmorgen.

Sist redigert av Ine : 01-03-22 kl 10:22.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-22, 10:14   #280
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Siden jeg var i Sveits forrige uke fulgte jeg litt debatten som foregikk der, noe som var ganske interessant, med dilemmaet ved å være et nøytralt land. Lørdag var vi i Bern, da var det en støttedemonstrasjon der for Ukraina, hvor mellom 10.000 og 20.000 personer deltok. Etter massiv kritikk fra befolkningen og media har regjeringen i Sveits også (i går) vedtatt å stille seg bak EUs sanksjoner, og de har frosset alle russiske private og offentlige pengeverdier i sveitsiske banker, slik at det er umulig å overføre penger til eller fra kontoer som tilhører russiske investorer.

De hevder at dette ikke er i strid med nøytralitetsprinsippet til landet, og begrunner det med at invasjonen er et angrep på selvstyre, frihet, demokrati og befolkning i et fritt land. Og videre at “Playing into the hands of an aggressor is not neutral”. https://www.swissinfo.ch/eng/switzer...ce=swissinfoch

og litt om kritikken her:
https://www.swissinfo.ch/eng/ukraine...ce=swissinfoch

Sist redigert av My : 01-03-22 kl 14:05.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:41.