Sv: Hvilken mobil trenger jeg?
Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.
Takk for opplæring! Jeg har kanskje vært for naiv når jeg har stolt på artiklene som sier at man må betale mye for å få mobil med bra kamera.
Joda og neida. Det er nok forskjeller, men kan nok være greit å se på de individuelle testene. I noen perioder har man også sett store endringer i kameraer fra en generasjon til en annen, men så har man kanskje nå også kommet opp på et nivå for noen år siden der utviklingen fra generasjon til generasjon er ganske liten, og de kameraene som var på de aller dyreste modellene i forrige generasjon blir også tatt i bruk på "mellomsegmentet" av telefoner.
Er kamera spesifikt veldig viktig, får man sjekke litt ekstra om hvilke modeller som er mest aktuelle. Går man for en toppmodell til 10k+, er det også en god del andre ting man betaler ekstra for. Og slik jeg ser det, betaler man veldig mye ekstra for nødvendigvis ikke så alt for mye bedre ytelse/kvalitet.
Personlig hadde jeg nok valgt telefon i mellomsegmentet om jeg måtte betale for det selv. Undrer meg fortsatt over hvor mange som legger igjen 10k+ på mobiltelefon, spesielt når det gjelder Android, hvor det er en del gode opsjoner. At G200 her ligger såpass "lavt" i pris handler også en del om kostfordelene de klarer å få gjennom brikkesettet de benytter. Det er nok også et element at Motorola i en del markedet nok må regne med langt lavere avanserte enn Samsung, som selger en del på navnet.... På en måte er kanskje Motorola den som nå kan overta litt av posisjonen som Huawei hadde i en del markeder, når det gjaldt å kunne levere noe som var "like gode som toppmodellene til Samsung, men til en lavere pris".
Noe man kan merke seg nå, er at det er en stor risiko for at mobiltelefoner kommer til å bli dyrere i tiden som kommer....
Men klart - om økonpomien tillater det, så ja - man får en veldig god telefon gjennom Samsuns S21-serie eller helt nye S22-serie. Samme kan sies om toppseriene fra Sony.