|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Fargetips til liten stue?Vi skal male en liten stue, og vi trenger fargetips.
![]() |
#2 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Fargetips til liten stue?Jeg anbefaler alltid laurbær, en nydelig grønnfarge som både gjør litt ut av seg og som bevarer lyset. Jeg har brukt den i mange rom i flere år (og på ulike bosteder).
![]() |
#3 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Fargetips til liten stue?Jeg har Jotun gul antikk i stua. Liker den veldig godt.
![]() |
#4 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fargetips til liten stue?Vi er helt ut mht å følge moten da. Men vår gule stue har overlevd flere trendrunder. Vi malte i 2003 og den er fin enda. Lys, varm og fin.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Fargetips til liten stue?Jeg har Exhale i en del av stua og liker den godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Fargetips til liten stue?Laurbær er jo FP-fargen, men jeg må også anbefale den! Spesielt i liten stue med behov for lys. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Fargetips til liten stue?
Den var også fin. Takk for tips!
Jeg stoler på FP, altså!
![]() |
#9 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Fargetips til liten stue?Jeg liker minty breeze hakket bedre enn laurbær.
![]() |
#10 |
![]() Sv: Fargetips til liten stue?Jeg malte opp en prøve med laurbær her, men det ble ikke fint i hele tatt. Exhale derimot ble veldig bra. Farger kan se ganske forskjellige ut fra rom til rom, så lurt å teste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Fargetips til liten stue?Det har veldig mye å su hva slags annet interiør som er i rommet, synes jeg. Grønnskjær passer bedre med mine møbler fra bruktbutikken.
![]() |
#12 |
![]() Sv: Fargetips til liten stue?Ja, det har du rett i, møblering og lysforhold betyr mye. Exhale er også grønn, men hos meg lysere og litt annerledes enn Laurbær. Jeg har også bruktbutikkmøbler, blant annet står det en sjenk i flammebjørk i det grønne hjørnet og det synes jeg er en fin kombinasjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Fargetips til liten stue?Ok, nå er malinga i gang, og det foreløbige resultatet er så langt fra preferansene våre man kan komme omtrent. Stua er gul og pudderrosa. Gangen er malt i den grønn-turkise Imagine fra Jotun. Jeg er temmelig sikker på at stua ikke blir slik veldig lenge. Gangen er jeg ikke sikker på. Den kan fungere om vi finner en farge til kjøkkenet som kan funke sammen med den. På kjøkkenet er det mange hvite skaper med blanke flater, fliser og benkeplater i sotgrå/svart. Golvet er lyst eike-look alike. Kjøkkenet er ikke synlig fra stua. Hva tror dere?
![]() |
#14 |
kamerat
|
![]() Sv: Fargetips til liten stue?Har du blitt shanghaiet av ungdommen, LilleT?
![]() |
#16 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Fargetips til liten stue?
Denne har vi, og den er både pen og nokså nøytral. Men neste gang jeg skal male stue, vil jeg likevel ha en hvitfarge eller en slags lys beige eller noe. Rett og slett fordi jeg ikke tenkte over hvor mye fargen på veggene påvirker det øvrige interiøret. Jeg liker farger, og jeg har aldri tenkt at det blir for mye med hvite vegger. Med grønne vegger føler jeg at det fort blir helt tivoli i stua hvis jeg ikke tenker over farger på alt annet som er i en stue. Jeg står ikke lenger like fritt, og spesielt gul, oransje og rødfarger (er ikke så glad i rødt uansett, men det skal ikke mye til) virker helt kreisi mot det grønne. Det irriterer meg at jeg ikke bare må tenke over om jeg liker en pute eller ei, men også hvordan puten vil framstå sammen med det grønne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Fargetips til liten stue?Jeg elsker mye farger, går i retro klær og dynger på med mer og mer. Tivoli er en hedersbetegnelse for meg.
![]() |
#19 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Fargetips til liten stue?Kveldshimmel er veldig fin! Nå er det ikke sånn at jeg ikke liker farger selv, altså, og jeg liker retro også. Problemet er kanskje at jeg ikke er helt klar for retro fra 80-90-tall ennå.
![]() |
|
|