|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva ville du hatt til frokost?Havregrøt, eller aller helst byggrynsgrøt (Gullbygg er flott, det funker som lettkokte havregryn). Trenger kun en liten posisjon. Blander uansett ca 60/40 med cottage cheese. Sist redigert av Hyacinth : 06-04-22 kl 17:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Hva ville du hatt til frokost?I motsetning til veldig mange andre spiser jeg aldri egg og bacon eller annen varm mat til frokost, aldri havregrøt eller frokostblanding heller. Jeg hadde ønsket meg godt brød med godt pålegg (ost, en god postei, røkt skinke eller spekeskinke, egg og litt grønnsaker til) og så blir jeg ekstra glad om det er pain au chocolat som jeg kan spise til slutt.
![]() |
#23 |
Fru Jacobsen
![]() Sv: Hva ville du hatt til frokost?Jeg hadde blitt glad for godt brød med sukkerfritt syltetøy, ost og røkelaks -Og det aller viktigste- god kaffe. Sist redigert av gnuri : 07-04-22 kl 08:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva ville du hatt til frokost?God kaffe, appelsinjuice, oppdelt frukt/melon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Hva ville du hatt til frokost?Svart kaffe, grov skive eller knekkebrød og Norvegia.. Og noe grønt til å ha på. Kaldt vann.
![]() |
#27 |
![]() Sv: Hva ville du hatt til frokost?En deilig omelett med ruccola, tomat/agurk/rødløk ved siden av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva ville du hatt til frokost?Gode rundstykker, egg i ulike former, god ost og kjøttpålegg. Litt grønt bør det også vere! Croissant til “dessert”. Juice, te og kaffi. Lykke til med opning frå nabobygda
![]() |
#29 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hva ville du hatt til frokost?Jeg tror antallet som svarer «egg og bacon» er noe lavere her grunnet kvinneandelen.
![]() |
![]() |
#30 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Hva ville du hatt til frokost?Nå har jeg sjekket både Instagram og Facebook, Albertine, og det ser jo helt vidunderlig ut! |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hva ville du hatt til frokost?På hotell spiser jeg ofte egg og bacon, jeg elsker bacon.
![]() |
#33 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Hva ville du hatt til frokost?Min kanskje beste frokostopplevelse var på et lite hostel, Hostal Miguel het det, i Nerja, Spania, i 1998. En enkel kurv med nystekte rundstykker, god ost og litt syltetøy, og ferskpresset appelsinjuice. Helt enkelt, men knakende godt pga. gode råvarer!
![]() |
#34 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2012
![]() ![]() |
![]() Sv: Hva ville du hatt til frokost?Egg, bacon og tomatbønner om varmmat er aktuelt. Ellers ferskt brød med godt kjøttpålegg eller en god leverpostei. Yoghurt og müsli. God appelsinjuice. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Hva ville du hatt til frokost?Jeg spiser minst mulig brød og korn så jeg ville gjerne hatt noe av det nedenfor.
![]() |
#36 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Hva ville du hatt til frokost?
Og egg og bacon og jus og kaffi.
![]() |
#37 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hva ville du hatt til frokost?
Neppe noe problem. Har bodd slik i Danmark, flere rom delte bad og kjøkken. Det var et populært sted.
![]() |
#38 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Hva ville du hatt til frokost?Jeg vil helst spise eggerøre, oppskåret frukt, varmt rundstykke med smør og mild ost til (Norvegia eller Østavind), croissant, juice og svart kaffe i kanne.
![]() |
#39 |
|
![]() Sv: Hva ville du hatt til frokost?Det er så herlig å lese hva dere ønsker dere til frokost! Nå lager vi oss ei liste over det vi ser for oss å klare å tilby, og vi vil definitivt ha fokus på at ting er hjemmelaget, nystekt, kortreist og ekte. Her vil eggerøra være laget av egg fra lokale leverandører, muligens også med navn på høna som la egget. I tillegg vil vi ha noe vi har dyrket selv. Vi har oss selv som målgruppe, og legger opp til det vi selv ville ha hatt. Og det er ikke kneipp med syltetøy fra boks.
Vi håper jo at det vi kan tilby av komfort og kvalitet vil oppveie det at man må dele bad. Og med tanke på overnattingsmulighetene i området så vil jeg tro at dette vil være en grei løsning.
![]() |
|
|