Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hva ville du hatt til frokost?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-04-22, 23:47   #61
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du hatt til frokost?

Min mann ville også hatt egg og bacon. Og lyse rundstykker. Han spiser ikke noe av dette hjemme, men alltid på hotell. Pannekaker også, hvis det finnes… Og croissant.

Sist redigert av Hyacinth : 07-04-22 kl 07:47.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-22, 23:49   #62
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Mannen min ville hatt en bolle kefir med den muslien han pleier, et glass vann og to kopper svart kaffe. Om dette hadde vært et alternativ på overdådige hotellfrokoster, hadde han valgt bare det.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-22, 06:48   #63
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Mannen min ville hatt en bolle kefir med den muslien han pleier, et glass vann og to kopper svart kaffe. Om dette hadde vært et alternativ på overdådige hotellfrokoster, hadde han valgt bare det.

Er det sant? Mannen min også. Bare at mannen min bok kunne tatt en croissant til.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-22, 07:38   #64
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjæresten min hadde tatt det som var og vært fornøyd med det, men han hadde nok glist av både croissant og egg og bacon.

Gammel 07-04-22, 07:40   #65
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Min samboer spiser det som blir servert, men er glad i varm frokost hvis han får. Stekt egg, bacon og gode pølser.

Gammel 07-04-22, 08:27   #66
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Arvingen og Løvemannen ville gjerne hatt egg og bacon, lyse rundstykker, brie og croissanter

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-04-22, 08:40   #67
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er lurt å ha bestillingsseddel for frokost. En del ting er jo varer som har lang lagringstid slik at det er uproblematisk for dere å ha litt utvalg.

Hvis jeg kunne velge helt fritt:
- kjøleskapsgrøt med peanøttsmør og bær
- godt brød med smør, gulost, agurk og tomat
- en bøtte med kaffe med en skvett melk ved siden av
- ordentlig kaldt vann (gjerne med sitron eller agurk i)

Mannen min vil gjerne ha:
- godt brød med stekt egg og bacon
- laks og eggerøre
- en kopp kaffe
- croissant

Gammel 07-04-22, 09:09   #68
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig i at det er lurt for et lite sted å ha en bestilling for frokost. Lettere å beregne mengder

Jeg ville ønsket meg

Varme rundstykker
Eggerøre
God skinke og en eller annen form for ost

Mye kaffe. Min hovedinnvending mot å få frokost på rommet er om det ville vært nok kaffe. Men kanskje en mulighet til å gå ned og hente mer

Appelsinjuice

Noe søtt. Enten en liten croissant, pain au chocolat eller en god yoghurt med frukt.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-22, 09:24   #69
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville hatt avkryssing for to typer brød eller varme rundstykker (pluss glutenfritt), knekkebrød, to typer ost, to typer kjøttpålegg samt eggerett med bacon, yoghurt, fruktskål og noe søtt. Varm og kald drikke i tillegg.

Jeg ville lagt vekt på å beskrive de ulike tingene med ord som hjemmelaget, dagens xxx, fra lokal produsent xxx, fra hønene på xxx gård, nyplukkede, kortreiste etc. slik at det føltes unikt for stedet. I tillegg ville jeg lagt vekt på at alle fat skulle være delikate med frisk salat og grønnsaker. Dagens søtsak kan beskrive den søte delen av menyen uten at du spesifiserer. Det kan være en overraskelse; En dag et kakestykke, en dag skillingsboller etc. ut fra hva dere baker.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-22, 09:24   #70
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Angående mengdeberegning, så tenker jeg at man kanskje bør finne en måte å la folk få bestille så mye som de faktisk spiser. Jeg vil gjerne ha litt utvalg, men bittelitt av hver ting, mens min mann spiser rundt regnet 3-4 ganger så store mengder som meg.

Gammel 07-04-22, 09:26   #71
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sambo hadde elsket egg og bacon, rundstykke med ost og skinke, agurk/tomat/paprika og gjerne noe wienerbrød også. Cappuchino og juice til.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-22, 09:39   #72
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Kapselmaskin og vannkoker på rommet er for meg en god løsning på nok-kaffe-eller-te-problemet, om det er aktuelt.

Gammel 07-04-22, 09:41   #73
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Er det sant? Mannen min også. Bare at mannen min bok kunne tatt en croissant til.

Ja, jeg har sett min spise litt fersk frukt også på hotellbuffet, eller kanskje et glass juice, men han hadde vært like happy uten.

Gammel 07-04-22, 10:07   #74
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Det kommer litt an på aktivitetsnivå utover dagen, men det jeg spiser på hotell i Norge er:

2 kokte egg
3 grove brødskiver
Smør
hvitost med mer smak enn Norvegia
Kjøttpålegg
Kaviar (vi snakker typ Kavli, ikke pearly white beluga)
Appelsinmarmelade
Gjerne en croissant og litt frukt til dessert

Skal jeg ut på lange vandringer i terreng velger jeg full English.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-22, 11:01   #75
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Får jeg godt brød så skal det ikke så mye til. Er pålegget tisvarende godt trenger jeg ikke stort utvalg. Skinke, brie, syltetøy. Lokalt og hjemmelaget, eller en kombinasjon er fint. Plommesyltetøy eller solbærsyltetøy fra lokal gård feks. Noe grønt, gjerne tomat, agurk ol.

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Men nå må jeg lære meg å lage croissant...

Du får kjøpt gode frose croissanter som skal stekes ferdig hjemme. Selv Baker Hansen gjør dette og steker i utsalget.

Gammel 08-04-22, 07:33   #76
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Earl grey te med melk og honning (servert separat så jeg kan ha passe mengde melk i selv)

Kokt egg eller eggerøre med røykalaks.
Brie med syltetøy
Hjemmebakt brød
Ekstra luksus: croissant

Samme her, men bytter the med svart brygget kaffen, den, ferskt bød, ferskpresset juice og noe frukt, savner ingenting.

Kan ikke forstå de som foretrekker pølser og bacon til frokost.

Gammel 08-04-22, 07:33   #77
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

De croissantene i frysedisken på Rema er skikkelig gode. Jeg liker de faktisk bedre enn Jacobs utvalgte og de jeg får på bakeri

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-22, 07:40   #78
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Du får handle engros, kjøp fryste croissant i sekk, billig og godt.

Gammel 08-04-22, 08:30   #79
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Ikke det du spurte om, men en krok hvor en kan finne seg kaffe og te utenom måltider hadde vært et stort pluss for meg.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-22, 12:21   #80
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde satt pris på et hardkokt egg og god røykalaks. Sånn litt tørr og røyka på skikkelig vis, ikke fuktig/dryppende feit laks som er sprøyta med røyksyre.
(Gjerne noe lokalt, f.eks fra Frøysagarden, de har veldig god laks! )

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:05.