Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Rekkehus og fuglekasse

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-04-22, 17:05   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rekkehus og fuglekasse

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Jeg tenker at det har litt med hvordan huset er bygget også, egentlig. Våre rekkehus ligger vegg i vegg og vi har kun felles skillevegger mellom terrassen. Ligger husene litt forskjøvet mot hverandre vil jo veggen være en slags skillevegg inn mot egen eiendom. Jeg ser ikke vekk fra at jeg kunne funnet på å spikre opp noe på en slik vegg, men jeg tror kanskje jeg ville ha spurt naboen først, siden det var en del av deres hus og fuglekasser er noe man kan ha delte meninger om. Men jeg gjør hva jeg vil med min side av veggen mellom terrassene våre. Og om husene var forskjøvet sånn at litt av veggen deres var en del av eiendomsgrensen er det mulig at jeg ikke hadde tenkt på det som deres vegg, egentlig, mer enn innsiden av huset er en del av deres vegg.

Jeg er helt enig og synes de fleste er rimelig strenge mot Frukt. Selv er jeg lite interessert i mer fugleskitt på terrassen enn vi faktisk får helt uten fuglekasse, men jeg hadde nok spurt likevel. Selv spurte jeg naboen en gang om vi kunne henge en krok i deres vegg slik at vi fikk opp hengekøya vår. Hun sa nei, og det respekterte jeg selvsagt, selv om jeg syntes det var litt sært.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-22, 17:13   #2
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg er helt enig og synes de fleste er rimelig strenge mot Frukt. Selv er jeg lite interessert i mer fugleskitt på terrassen enn vi faktisk får helt uten fuglekasse, men jeg hadde nok spurt likevel. Selv spurte jeg naboen en gang om vi kunne henge en krok i deres vegg slik at vi fikk opp hengekøya vår. Hun sa nei, og det respekterte jeg selvsagt, selv om jeg syntes det var litt sært.

Jeg synes ikke det er strengt mot frukt at man står ved at annen manns eiendom skal respekteres på den måten at man ikke tar seg til rette med spiker eller hva det skulle være der.

Gammel 09-04-22, 17:26   #3
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Jeg synes ikke det er strengt mot frukt at man står ved at annen manns eiendom skal respekteres på den måten at man ikke tar seg til rette med spiker eller hva det skulle være der.

Men litt av spørsmålet er jo om den veggen er «annen manns eiendom». Om veggen er mot terrassen til Frukt, vil det feks være naboen eller Frukt som maler den? Kan naboen stå på Frukt sin terrasse og male den grønn feks? Jeg vet ikke helt hvor grensesnittet går med hensyn til sånne rekkehus for å være helt ærlig. Man har jo felles vegg både inne og ute, og om uteveggen kun er tilgjengelig fra Frukt sin hage, er det da naboen sin vegg? Litt som gjerde - man vedlikeholder hver sin side av den om man har vegg i grensen mellom to rekkehus.

Gammel 09-04-22, 18:41   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Kanskje ikke, men jeg synes ikke dra var sånn kjempekriminelt heller.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:38.