Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Fiktiv forumist regisserte sin egen død

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-07, 19:51   #61
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fiktiv forumist regisserte sin egen død

Jeg har ikke erfaring med så mange forumtroll - i hvert fall ikke som jeg har vært bevisst. Mitt eneste troll var historien på KG. Det var jo en ganske festlig historie og høyst underholdende. Ut fra det jeg leser i nettavisene så virker det som om denne TurboJenta/Maya var av et litt annet kaliber ettersom hun (i tillegg til et dramatisk liv med kjærlighet, utroskap og til slutt død) knyttet kontakter som hun (i følge nettavisene) hadde msn- og telefonkontakt med i tillegg til kontakt med på nettet. Nevnte trolling på KG begrenset seg til en glamorøs skjønnlitterær opplevelse ispedd kosmetikk-, mote- og interiørråd.

Gammel 21-08-07, 22:02   #62
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg har ikke erfaring med så mange forumtroll - i hvert fall ikke som jeg har vært bevisst. Mitt eneste troll var historien på KG. Det var jo en ganske festlig historie og høyst underholdende. Ut fra det jeg leser i nettavisene så virker det som om denne TurboJenta/Maya var av et litt annet kaliber ettersom hun (i tillegg til et dramatisk liv med kjærlighet, utroskap og til slutt død) knyttet kontakter som hun (i følge nettavisene) hadde msn- og telefonkontakt med i tillegg til kontakt med på nettet. Nevnte trolling på KG begrenset seg til en glamorøs skjønnlitterær opplevelse ispedd kosmetikk-, mote- og interiørråd.

Signerer denne jeg, hadde nok vært uvitende om at det fantes sengetøy i egyptisk bomull om det ikke hadde vært for et visst troll ja. Underholdende, og lesing om en verden ganske fjern fra min.

Jeg er naiv og lettlurt, og går på det meste RL, men jeg har ikke helt evnen til å leve meg inn i skjebner jeg møter på nett, så jeg tror ikke jeg har møtt på noen troll og blitt lurt nei. Tror jeg...

Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-07, 22:07   #63
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg tror jeg er en skeptiker av natur, og har flere ganger tenkt at "her er det ugler i mosen" på nett. Av samme grunn er jeg egentlig relativt restriktiv mht hva jeg legger ut av info om meg selv. Når det er sagt er jeg enig med dem som sier at en viss forumerfaring antakelig gjør det lettere å avsløre trollene, men man vet jo aldri.

Jeg synes dette er en grei påminner om at man ikke skal ta alt for god fisk. Heldigvis er det få troll og flest ærlige sjeler rundt omkring.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-07, 22:13   #64
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Nettopp slike ting gjør folk skeptiske til "vår" historie, så dette er ødeleggende..
Jeg synes det er kjempe tragisk at folk kan få se til å gjøre slik. Så noen på Dr phil også engang tror jeg, om å adopterer bort barn.

Utrolig skuffende, men det må være et enormt oppmerksomhetssug denne personen har.. Synes synd på hele henne, om det er en dame.

Helt enig med deg Superior. Har følt litt på det selv når jeg har fortalt min historie på forum. Har aldri blitt beskyldt for løgn, men vært redd for at noen skulle tro at det var det.

Slike forumtroll ødelegger veldig for mennesker som trenger masse støtte. Flere ganger har jeg selv følt hvor godt det har vært å fått ut gruff på forum når livet har gått meg hardt i mot.

Superior: Jeg tror alle her inne tror på deg og føler med deg og din familie.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-07, 22:24   #65
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

Her er vi nok forskjellige ettersom hvor mye bakgrunn og bekjente vi har i forumverdenen, men for meg krasjer ordene forum og ekte. Et forum er for meg et tidsfordriv, en inspirasjonskilde og et kunnskapsverk, men ikke noe jeg annser for en byggesten i livet mitt.

Forumlivet er definitivt ikke noen byggesten i livet mitt heller Hvor fikk du det fra?

Jeg har vært aktiv på en del forum de siste 5 årene. Men jeg har alltid hatt begrenset med tid, særlig etter at jeg fikk barn har antallet ukentlige timer foran internett gått betraktelig ned. Da ønsker ikke jeg å bruke dyrebare minutter på å kverulere med nettroll, eller andre som bare sitter og dikter i all den tid det finnes seriøse debattanter.
Jeg har møtt ganske mange forumister på treff etterhvert og de er nå ihvertfall "ekte" nok.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-07, 22:26   #66
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men hvis man uttrykker en personlighet på nettet, så er jo denne på mange måter like "ekte" som en personlighet man uttrykker i RL. Altså, de faktaopplysningene og påstandene folk kommer med, har man sjelden noen mulighet til å sjekke (og derfor kan det være lurt å ikke engasjere seg voldsomt i alt folk påstår). Men hvis noen man møter på nettet fremstår som sjarmerende, eller morsom, eller klok, eller interessant, eller original, så kan man jo verdsette denne nettpersonen for dette, og ha glede av å snakke med vedkommende, uten å (trenge å) ta stilling til om dette er "ekte" eller ikke.

Jo da, jeg er enig i at det er mulig å engasjere seg i en nettperson fordi dette er et menneske man syns er morsomt, klokt eller interessant. Men jeg opplever også innimellom å treffe mennesker på nett som jeg genuint ønsker å treffe i det virkelige liv også. Og hvis denne nettpersonen da hadde vist seg å være "falsk" så hadde jeg nok følt meg temmelig snytt, gitt. Nå skal det sies at de menneskene jeg har truffet IRL etter først å ha blitt kjent med dem på nett har vært minst like interessant, som oftest mer interessante, som de har virket på nett.

Og det er forskjell på å syns at en brukers innlegg er morsomme å lese, og å ønske å treffe en person fordi det oppleves som man har mange felles referansepunkter.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-07, 22:52   #67
Bequita
Walking in the air

Bequita sin avatar

Hvor: Oslo
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Selv vil jeg heller bli lurt en gang for mye enn mistro folk som er ærlige. Det er et bevisst valg som jeg synes jeg kan ta, siden jeg tross alt ikke legger sjela mi i min nettilværelse.

Enig, godt sagt!

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 00:48   #68
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Meget mulig. Jeg har ikke.

Ikke jeg heller, men så vanker jeg ikke på andre forum enn FP heller da....

Gammel 22-08-07, 00:51   #69
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 07:44   #70
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Dette er en gammel historie. Kanskje noen andre husker hvor mange år det er siden?

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 07:53   #71
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Dette er en gammel historie. Kanskje noen andre husker hvor mange år det er siden?

Mener å huske at det var i 2003.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 08:01   #72
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Allikevel, er det ikke litt vel drøyt å "ta sånn av", jeg tenker på banner under kampen, et minutts stillhet, signert trøye og greier for en som ingen av de faktisk hadde møtt? Var det INGEN som tenkte forumtrolltanken i det hele tatt?

Ja, det var min første tanke også.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 10:40   #73
nikki

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Allikevel, er det ikke litt vel drøyt å "ta sånn av", jeg tenker på banner under kampen, et minutts stillhet, signert trøye og greier for en som ingen av de faktisk hadde møtt? Var det INGEN som tenkte forumtrolltanken i det hele tatt?

Tenkte jeg og.Dette mennesket må jo være rimelig skrudd,stakkar
Må være liiit kjipt å være h*n i dag.

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 12:14   #74
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er veldig enig med kie.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:56.