Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Nye vaner kan bremse klimakrisen: greier du det?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-04-22, 21:47   #16
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nye vaner kan bremse klimakrisen: greier du det?

Hva er det som gjør at mobilene deres ikke varer? Her i hus har vi tre iphoner: 6S (2015), 1. gen SE (2016) og X (2017). De fungerer fint. Har bytta skjerm og batteri på 6S da den skifta eier. Ja, for de har også gått i arv. Han med 6S står først på lista for et evt bytte, men antagelig kommer han til å overta søstra sin X mens hun oppgraderer fordi en eller annen i utvidet familie skal bytte. Sånn har det vært alltid, og det synes de er helt greit.

Så bytter dere telefoner fordi det har kommet noe nyere, skjermen er knust - eller bare slutter de å virke?

Vi har et ganske nøkternt forbruk. Ungdommene har vokst opp med at vi har lite penger, og ønsker og krav er deretter. Sist innkjøpt er joggesko til dem begge for 399 per par. Jeg fikk nye joggesko fordi minien vokste ut av de han fikk i fjor høst på en måned. Vi har vært så heldige at de har arva mye klær, og det er vi veldig takknemlig for. Nå som de er eldre er det mindre å arve, men til gjengjeld varer det lengre. Det venter meg en stor utgift nå med skallklær til han som fortsatt vokser, vanntette sko/støvler, ullundertøy og en jakke til daglig bruk. Men noe trengs ikke før til høsten, så da kan det spres utover og jeg får tid til å jakte på bruktkupp.

Vi flyr ikke. Det er det ikke penger til. Vi har en bil, men siden jeg ikke har penger til å ta den på verksted har den nå stått siden før jul. Vi har butikk tre min unna, så ingen stor utflukt for å handle.

Mat er der vi kan få gjort mest. Har ganske lite matsvinn og er gode til å bruke opp rester, men vi spiser lite vegetar.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:19.