Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Beste kjøtt-, grill- og wienerpølser?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-22, 09:33   #20
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Beste kjøtt-, grill- og wienerpølser?

Norske pølser er stort sett temmelig stusselige greier. Vi spiser aller helst diverse tyske pølser, gjerne kjøpt på marked direkte fra produsent, men også noen merker i vanlige matbutikker. De kan ikke engang sammenlignes med de smakløse greiene vi kaller pølser her. Men dette er jo en temmelig upraktisk vane å ha siden vi bor i Norge og ikke er i Tyskland spesielt ofte. Derfor spiser vi sjelden pølser, men de gangene vi gjør det, blir det småskalaprodusenter. Vi er så heldige å ha to ordentlige kjøttforretninger i vår nærhet og begge har gode pølser, den ene litt bedre enn den andre. Det hender vi kjøper av disse også.

Ellers kjøper jeg null og nada fra Gilde etter deres rasering av arbeidsplasser og herjing med ansatte i vårt område. Jeg har ikke brukt en krone på et Gildeprodukt de siste årene og kommer ikke til å gjøre det heller. Jeg kjøper 99% av kjøttvarer vi spiser enten på Bondens marked (eller Reko) eller i en av disse kjøttforretningene og forsikrer meg da om at råvarene ikke kommer fra Gilde. Nå hører det vel også med til historien at vi spiser lite kjøtt. Mange middager hos oss er helt kjøttfrie og de som inneholder kjøtt, har relativt lite kjøtt og mer av det andre. Typisk mengde kjøttdeig til en familiemiddag for fem hos oss er 250 gram, og det fungerer helt fint. Mannen laget bolognese til fem av 250 gram kjøttdeig og diverse grønnsaker i går og det var kjøttdeig til overs når alle hadde spist. Det er en vanesak.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:41.