|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Passfrihet i Schengen - hva innebærer det?En 17-åring har laget varslingstjeneste for ledige passtimer - koster en hundrelapp ser det ut til, men kanskje verdt det om det redder sommerferien. Har ikke prøvd altså, men tenkte på denne tråden når jeg leste om det. Også syns jeg det er kult at 17-åringer klarer sånne ting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Tøff
|
![]() Sv: Passfrihet i Schengen - hva innebærer det?I går fikk jeg skaffet meg time til i morgen i Oslo, det er et spørsmål om å gidde å sitte og oppdatere siden deres hyppig nok.
![]() |
#63 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Passfrihet i Schengen - hva innebærer det?Det er ikke bare vi på FP som synes dette er litt trøblete.
![]() |
![]() |
#64 |
Tøff
|
![]() Sv: Passfrihet i Schengen - hva innebærer det?
Nei, og for dem jeg jobber med er dette en høyst reell krise som går langt utenpå våre ferieplaner. Folka "mine" lever livet sitt på en sånn måte at id, pass, bankkort og kodebrikke har det med å bli stjålet, forlagt, mistet og alt som ligner. Prøv da å begynne på nytt når du ikke er digital (kodebrikken er borte) så du får ikke endret adresse noe sted (og de flytter ofte mange av dem), så du får ikke tilsendt nytt bankkort. Du kan få ny brikke og nytt kort utlevert på en filial, men da må du ha id. For å få det må du inn og bestille deg en time, noe som forutsetter at du har nettilgang og mobil, samt at du har penger til å betale for ny id. Noe du ikke har, for du har ikke bankkort. Og du får ikke nytt uten id.
![]() |
#65 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Passfrihet i Schengen - hva innebærer det?Hvis noen i Sør-Rogaland trenger time til pass/id kort, så er det lagt ut timer på flyplassen på Sola førstkommende lørdag.
![]() |
|
|