|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Oslo - er det egentlig noe å gjøre på der?Det ser ut til at jeg skal tilbringe nesten en uke av sommerferien min på Østlandet, nærmere bestemt Oslo, og som den sære og sure vestlendingen jeg er har jeg jo knapt vært innom hovedstaden før. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
kamerat
|
![]() Sv: Oslo - er det egentlig noe å gjøre på der?Null og niks.
![]() |
#3 |
Halloen!
![]() Sv: Oslo - er det egentlig noe å gjøre på der?Det var det jeg trodde, og jeg som har brukt nesten 50 år på å gi den byen en sjanse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oslo - er det egentlig noe å gjøre på der?Historisk museum |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Halloen!
![]() Sv: Oslo - er det egentlig noe å gjøre på der?
Jeg kan gjerne gå i 6-7 timer (med noen innlagte pauser, altså) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Da tar dere T-banen til Sognsvann eller buss til Hammeren, og går til Kikut og tilbake. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Oslo - er det egentlig noe å gjøre på der?Går det an å vere meir bergenser?
![]() |
![]() |
#8 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Oslo - er det egentlig noe å gjøre på der?Jeg har tenkt meg på paradox museum neste gang jeg skal til Oslo. Det er ikke så lenge siden det åpnet.
![]() |
#9 |
I mål
|
![]() Sv: Oslo - er det egentlig noe å gjøre på der?Klart det er mye å gjøre i Oslo, men kom deg vekk fra Karl Johan! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() Sv: Oslo - er det egentlig noe å gjøre på der?Det er jo en helt ny bydel ved operaen og strand som ble klar i fjor. Jeg synes det er hyggelig å vandre der. Ellers er en overraskende fin ting å gjøre å spise pizza på den italienske restauranten bak domkirken. Der kan jeg føle at jeg er ved middelhavet på en fin dag. Det er helt uvirkelig at det kun er en vegg som skiller den fra Karl Johan. Roseslottet i Holmenkollen er vel også en opplevelse i seg selv.
![]() |
#11 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Oslo - er det egentlig noe å gjøre på der?Jeg er utvandret bergenser som elsker Oslo høyere enn fødebyen min. Det MYE å gjøre her, uansett hva du liker. Jeg er urban, så jeg slår et slags for allskens byvandringer litt utenom den vanlige turistløypen. Boken Oslove - de aller beste gåturene - gir mange fine tips både når det gjelder sånne byvandringer og vandringer i naturen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Oslo - er det egentlig noe å gjøre på der?Hvis man liker gatekunst og skulpturer så har Oslo masse å by på, se feks her: https://www.visitoslo.com/no/artikle...-kunst-i-oslo/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oslo - er det egentlig noe å gjøre på der?Mange gode anbefalinger her allerede. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Oslo - er det egentlig noe å gjøre på der?Nasjonalmuseet åpnet 11.6, er kjempefint og anbefales.
![]() |
#16 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
OMG! Trenger dere folk?
![]() |
#18 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Oslo - er det egentlig noe å gjøre på der?Vi skal bo en uke på Bogstad Camping i bobil, sammen med en familie i vogn og en familie i hytte. 6 voksne og 4 barn. Har biletter til Allsang på Grensen kombinert med tur over grensen, Tusenfryd (holder en dag
![]() |
![]() |
#19 |
|
Jepp. Last ned appen Ruter Reise og kjøp der. Har dere barn under 6 år reiser de gratis med voksen. Det gjør også barn under 16 i helger og helligdager, men det er kanskje ikke så aktuelt når dere skal være en hel uke.
![]() |
![]() |
#20 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Oslo - er det egentlig noe å gjøre på der?Buss 81 fra Oslo sentrum til Høyås og så gå til branntårnet på grensa mellom Nordre Follo og Oslo. Klatrer man til tops har man utsikt både langt og bredt. Jeg kan guide om ønsket. Roald Amundsens hjem på Svartskog er også verdt et besøk, i hvert fall hvis guiding er på plass. Det går buss fra Oslo S, via Ingierstrand til Bekkensten, eller neste, jeg husker ikke. Derfra er det tursti til museet. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|