|
|
|
|
#1 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: JordmødreEr det mange her som har født på Drammen? Kjenner dere dere igjen mtp. hvordan jordmødrene er nå i denne tv serien, og hvordan de er i "virkeligheten"? |
|
|
|
|
#2 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
Sv: JordmødreDe som føder med webkamera tilstedet er fra Kongsvinger, jeg burde vite hvem de er...Hun er jo bare et par år yngre enn meg...
|
|
#3 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Jordmødre
Jeg fikk guttene mine i Drammen, og jeg opplevde det ikke som noe problem at barna sov på vaktrommet. Begge guttene sov på vaktrommet første natta, slik at jeg skulle få hvile ut etter fødselen.
|
|
#4 |
|
trøtt
|
Jeg fikk sette fra meg gutten emine noen timer om nettene jeg også slik at jeg kunne få sove litt. ... men jeg hadde jo ks, så det kan hende det stiller seg litt annerledes.
|
|
#5 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: JordmødreJordmoren med epiduralkommentaren var rett og slett ufin, synes jeg. Jeg oppfattet også at hun inkluderte seg selv som en av pysene, men jeg synes allikevel ikke det er noen unnskyldning for å kalle fødende damer for pyser. Alle fødsler er forskjellig og det har ikke bare med smerteterskel å gjøre.
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Jeg reagerte mest på sammenligningen mellom fødsler før og nå. Det virket som hun mente fødsler i gamle dager var naturlige og flotte, mens nå var alle pyser som ikke tålte smerte og synes fødsel var å "være syk". Å føde i gamle dager var ikke bare kos og naturlig. Det var kjempefarlig, både for mor og barn. En svært vanlig dødsårsak. |
|
|
#7 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: JordmødreNå er jo programmet klippet og redigert, det er litt greit å ha det i bakhodet. Jeg er faktisk litt enig i det hun sa om at et svangerskap av enkelte blir betraktet som noe unormalt og nesten som en sykdom. Noen gravide tør jo nesten ikke bevege seg ut av huset etter at de får to streker. Det har vel en del med personlighet å gjøre, mitt inntrykk er at de som er litt hypokondere i utgangspunktet gjerne blir mye verre under en graviditet. |
|
|
|
|
#8 |
|
Absolut ateist
|
Også en av årsakene til at flere velger planlagte snitt.
|
|
#9 |
|
Passiv
|
Sv: JordmødreEn siste kommentar fra meg i denne omgang. Har de ikke lystgass på dette sykehuset? Ingen av de fødende har brukt det så langt i alle fall. |
|
|
#10 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg fikk ikke lystgass før etterpå, da jeg ble sydd. Fikk puste inn oksygen under pressriene da, og det hjalp VELDIG! Jeg vil heller ha oksygen enn lystgass, det klarnet hele hodet mitt og var helt fantastisk. Skulle nesten hatt en sånn hjemme, hehe.
|
|
#11 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Nei de har sluttet med lystgass på Drammen. Hvorfor fikk jeg ikke med meg sist. Jeg skrek etter epidural i stede. |
|
|
|
|
#12 |
|
intro
|
De har sikkert hatt for mange pasienter som undertegnede, som har tydd til vold mot den sakesløse lystgassmaska og kastet den i veggen. Den virket jo ikke og var bare til bry! Etterpå lurer jeg om det kanskje var tilfelle at den ikke fungerte, da det viste seg at lite av det andre utstyret ved senga gjorde det - blodtrykksmåleren og sånne bagateller.
|
|
|
#15 |
|
Pauset
Hvor: In Town!
Sv: JordmødreBle veldig rare farger på nett tven.. hm... |
|
|
|
|
#16 |
|
Kidding, right?
|
Sv: JordmødreIkke lystgass på Sykehuset Buskerud pga dårlig ventilasjon ja.
|
|
|
#17 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: JordmødreBegge mine sov på vaktrommet første natta.
|
|
#18 |
|
I farta!!
|
Det gjorde storebror og, brakk seg og gulpa mykje hvertfall. Men ikkje mykje hjelp å få nei.
|
|
#19 |
|
Pauset
Hvor: In Town!
Det gjorde de på Aker også. I gamledager mens det ennå være fødeavdeling der. |
|
|