Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hjelp: Alternativ badeferie for barna?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-07-22, 13:35   #21
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp: Alternativ badeferie for barna?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Ca hvilke tidspunkt har du ut- og hjemreise på da?

Kan dra når som helst, men må senest være hjemme lørdag 30. juli.

Nå har jeg sjekket avreiseflyplasser i Sverige, men de er like utsolgt. Feriehus i Danmark er utsolgt.

Jeg er veldig takknemlig for tenkehjelp altså, for her tror jeg virkelig det er alternativ tur som er eneste mulighet. Også i år der vi vi virkelig trengte en lavterskel, kose-oss-sammen-tur da.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-22, 14:04   #22
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Apollo har ledig. Men ser ut som om SAS opererer de reisene så det hjelper vel ikke så mye.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-22, 14:06   #23
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det ser ut som Ving har ledig til Kroatia? Usikker på hvem som flyr da.

Gammel 16-07-22, 14:06   #24
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Apollo har ledig. Men ser ut som om SAS opererer de reisene så det hjelper vel ikke så mye.

Ja det så jeg også. Synes nesten det er rart Apollo selger reiser med sas i nær fremtid, mens det ennå er streik.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-22, 14:08   #25
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi leide leiligheten til Trulte i Kristiansand i fjor. Da kunne vi bade rett utenfor døra, og gå i 7 min til en liten strand og 15 min å gå til «bystranda». Men jeg har ikke lest værmeldingen.

Gammel 16-07-22, 14:08   #26
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Kan Disneyland Paris være et alternativ? Det bør være mulig å skaffe seg flybilletter dit, evt kjøre eller ta tog.

Gammel 16-07-22, 14:16   #27
Timar
Klar

Timar sin avatar

Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Takk for at dere hjelper meg!
Jeg får mange nye ideer som jeg sjekker ut og sjekker ut. Det er jo absolutt høysesong nå, så det jeg finner anbefalt av turer, , flyreiser, hoteller, campingplasser osv ser ut til å være fullbooket.

Nå er jeg der at jeg ikke orker å bruke mye penger på en sydenferie som er dyrere og dårligere enn den vi hadde booket. Det har litt med forventninger og verdien av å glede seg til tur å gjøre. Så med mindre det dukker opp et uslåelig tilbud så tror jeg syden utgår i sommer. Men helt andre opplevelser kan også være supert. Særlig hvis det er et basseng i nærheten.

Gammel 16-07-22, 14:27   #28
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Når jeg søker på restplass.no, med destinasjon Syden (), så kommer Sopot i Polen opp. Ikke det mest værstabile stedet. Men om været slår til, så har de en nydelig sandstrand der, og mange hoteller med basseng. Regner med flyreisen er med Wizzair (har søkt fra Bergen da, men de flyr sikkert til flere flyplasser i Norge).

Ville da satset på hotell med oppvarmet basseng. Vi har vært der når det har vært fint vær, på dagstur fra Gdansk og det er ikke særlig varme i havet. Sikkert greit for de som liker å bade i havet i Norge, men ikke noe for en frostpist som meg. Men det er veldig fint der.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-22, 14:32   #29
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Ville da satset på hotell med oppvarmet basseng. Vi har vært der når det har vært fint vær, på dagstur fra Gdansk og det er ikke særlig varme i havet. Sikkert greit for de som liker å bade i havet i Norge, men ikke noe for en frostpist som meg. Men det er veldig fint der.

Det var ungene jeg tenkte på. Jeg er en dusjer, i varmt vann .

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-22, 15:48   #30
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Det var ungene jeg tenkte på. Jeg er en dusjer, i varmt vann .

Kan absolutt anbefale området som ferieplass altså, men man blir skuffet dersom man forventer seg syden.

Vi har vært i Gdansk med ungene flere ganger og hatt veldig fine ferier der. Det er også St.Dominics festivalen i tre uker fra 23 Juli, da er det masse liv i gamlebyen med boder og masse som skjer. Så det kan også være et alternativ dersom man ikke er ute etter kun badeferie å bo i Gdansk og dra på dagsturer til Sopot når det er fint vær. Kan anbefale Uber, da er det enkelt å få tak i drosje og det er en rimelig måte å komme seg rundt på.

I forhold til Gdansk og unger er det mye å finne på. Gdansk zoo er rimelig inngang på og er en fin dyrehage. Man kan ta sjørøverskip til Westerplatte for å se hvor andre verdenskrig startet. På fotballstadionen har de go kart, escape rooms og andre aktiviteter. Det er et teknisk museum i Gdansk og et i Gdynia. Det er rimelig å spise ute og masse barnevennlige restauranter.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-22, 15:50   #31
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Hva med kjøretur i øvre del av Tyskland? Type båt til Kiel om mulig. Hansapark. Evt bade litt om været er fint. Hyggelige byer. Evt om Danmark hjem.

Gammel 16-07-22, 16:14   #32
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi leide leiligheten til Trulte i Kristiansand i fjor. Da kunne vi bade rett utenfor døra, og gå i 7 min til en liten strand og 15 min å gå til «bystranda». Men jeg har ikke lest værmeldingen.

Varmt her i dag og meldt bra i alle fall til uti neste uke.

Gammel 16-07-22, 16:17   #33
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Kan absolutt anbefale området som ferieplass altså, men man blir skuffet dersom man forventer seg syden.

Vi har vært i Gdansk med ungene flere ganger og hatt veldig fine ferier der. Det er også St.Dominics festivalen i tre uker fra 23 Juli, da er det masse liv i gamlebyen med boder og masse som skjer. Så det kan også være et alternativ dersom man ikke er ute etter kun badeferie å bo i Gdansk og dra på dagsturer til Sopot når det er fint vær. Kan anbefale Uber, da er det enkelt å få tak i drosje og det er en rimelig måte å komme seg rundt på.

I forhold til Gdansk og unger er det mye å finne på. Gdansk zoo er rimelig inngang på og er en fin dyrehage. Man kan ta sjørøverskip til Westerplatte for å se hvor andre verdenskrig startet. På fotballstadionen har de go kart, escape rooms og andre aktiviteter. Det er et teknisk museum i Gdansk og et i Gdynia. Det er rimelig å spise ute og masse barnevennlige restauranter.

Anbefaler også området. Vi hadde nesten 30 grader der og var mye på stranden. Badet mye. Absolutt mye å finne på.

Scandic i Fredrikshavn har badeland. Syden i høstferien heller?

Gammel 16-07-22, 16:23   #34
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Takk for at dere hjelper meg!
Jeg får mange nye ideer som jeg sjekker ut og sjekker ut. Det er jo absolutt høysesong nå, så det jeg finner anbefalt av turer, , flyreiser, hoteller, campingplasser osv ser ut til å være fullbooket.

Nå er jeg der at jeg ikke orker å bruke mye penger på en sydenferie som er dyrere og dårligere enn den vi hadde booket. Det har litt med forventninger og verdien av å glede seg til tur å gjøre. Så med mindre det dukker opp et uslåelig tilbud så tror jeg syden utgår i sommer. Men helt andre opplevelser kan også være supert. Særlig hvis det er et basseng i nærheten.

Ring et reisebyrå og hør hva de kan finne til deg.

Gammel 16-07-22, 16:59   #35
millact

Standard

Kiel ferjen og tog sørover? Danskeferjen og tog? Fra Kr.sand går det ferje til Nederland. Ta tog sørover.

Gammel 16-07-22, 17:57   #36
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

VI har vært her flere ganger:

https://www.danland.no/feriecentre/faaborg/

Her er en privat utleier som har noen leiligheter til leie i samme anlegg:
http://www.feriecenter-fyn.dk/?gclid...iAAEgKllfD_BwE

Det er basseng både ute og inne, og det ligger rett ved en fin sandstrand. Faaborg er veldig koselig, og Fyn har masse morsomme opplevelser, feks, Egeskov slot, med spennende museer, labyrint, broer mellomtretoppene, nydelige hager, spennede omvisning på selve slottet og muligheten til å kjøpe med helt nydelig piknik-kurv fra restauranten.

Vi har kjørt hele veien når vi har vært der, via Sverige, over Øresund og til Faaborg, men det går også an å ta ferge enten til KBH eller Hirtshals og kjøre dit.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-22, 18:15   #37
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Skara sommerland i Sverige.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-22, 18:17   #38
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du googler "feriecenter pool" kommer det opp ganske mange ulike feriesentre rundt i DK med badeland/basseng. Jeg tror jeg ville ringt dem direkte og hørt om de hadde noe ledig. Selv om det er fullbooket hender det jo at det kommer avbestillinger, og det kan jo hende du har flaks. det er jo relativt greit å komme seg til DK. Vi har brukt både Colorline fra Larvik og Fjordline fra Langesund når vi har reist nedover. Eller som jeg skrev over, så kan man kjøre hele veien.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-22, 22:58   #39
millact

Standard

Gikk inn på Tui. De har noen restplasser til Mallorca. Aner ikke om det var basseng mm. Avreise Gardermoen.

Gammel 16-07-22, 22:59   #40
Timar
Klar

Timar sin avatar

Standard

Her hører dette svaret hjemme!

dharma, her har vi faktisk nullstilt sommerferien. Det å glede seg til ferien og planlegge er en stor del av opplevelsen, og hvis vi nå skulle kastet oss rundt og dratt på noe som var både dyrere og dårligere enn det vi opprinnelig hadde bestilt, så hadde det fort blitt en skuffelse.

Sååh, det jeg har gjort! Bestilt samme turen, 10 dager, i høstferien! Avreise Gøteborg, slik at turen blir vesentlig mye billigere enn den vi hadde booket. Også VELDIG mye billigere enn 10 dagers tur fra Gardermoen. Takk for tips, folkens!

Jeg har også så vidt kikket på Gdansk og Sopot. Det er kort flyreise, og vi kan være der 3-5 dager for en relativt billig penge. Ser også på feriecenter i Danmark (takk for konkret googletips, Pøblis! )Vi venter litt før vi bestemmer oss for hva vi gjør Det er ihvertfall deilig å ha sydenturen å se fram til!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:59.