Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Ting du lærte som voksen

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-07-22, 20:49   #81
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ting du lærte som voksen

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hæ? Er det?

Ikke på alle biler.

Gammel 18-07-22, 20:52   #82
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Hæ? Er det?

Jepp. Den viser hvilken side bensinpåfyllshølet er.

Gammel 18-07-22, 21:30   #83
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hæ? Er det?

Ikke i alle biler, dessverre.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-22, 00:19   #84
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Det er ikke alltid pil. Kan også være hvilken side tank-
ikonet er plassert i forhold til målet. Ikke lagt merke til pil, men tank-ikonet er på riktig side av måleren.

Gammel 19-07-22, 00:29   #85
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Erica, her.

At ordtaket "kjenner lusa på gangen" handler om at man kjenner igjen lusa på dens gange, og ikke at man kjenner lusa på gangen (som i rommet gangen). Dette kom av at min mor sa dette ordtaket med ordet gangen i det tonefallet som brukes om rommet gangen.

Opprinnelig lagt inn av Einhyrningur, her.

Alltid tenkt at deg er opphold av regn (regnværspause). Bor på Nordvestlandet der regn er det været som er standard.

Jeg var også voksen før jeg skjønte at "gjenboer" ikke er en person som bor igjen i boligheten når den selges.

Evt. at det ikke er spøkelser som bor igjen i huset

Hæ? Er det?

De aller fleste har det, viser også hvilken side laderen er på på elbiler.

Gammel 19-07-22, 01:32   #86
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ah, ok. Jeg lurte på hva i alle dager jeg hadde sagt siden jeg oppfattet at både du og (spesielt) Timar sa noe om mine engelskkunnskaper.

Ting jeg har lært som voksen: Budskapet jeg forsøker å sende er ikke nødvendigvis det budskapet mottakeren mottar.

Jeg har ingen formening om engelskkunnskapene dine, Hyacint, og jeg prøvde meg heller ikke på et dårlig skjult stikk som jeg ser det kan framstå som.

Sist redigert av Timar : 19-07-22 kl 12:37.
Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-22, 05:58   #87
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Det er ikke alltid pil. Kan også være hvilken side tank-
ikonet er plassert i forhold til målet. Ikke lagt merke til pil, men tank-ikonet er på riktig side av måleren.

Jepp, det stemmer det.

Lærte det for mange år siden på DinSide.no tror jeg. Så etter dette har jeg studert en del ulike «tank» på ulike biler og noe er merket. Har ikke kommet over noen uten merker men det skal sies at det sikkert finnes unntak, men jeg har ikke sett noen til nå og vert borti mye ulike biler (kanskje mer «vanlig» på en uke grunnet mye taxi osv)

Gammel 19-07-22, 10:32   #88
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Hæ? Er det?

Jepp, en liten pil ved det symbolent av en bensinpumpe. Peker mot den siden tanken er, eller åpninga på ta en da altså.

Gammel 19-07-22, 12:39   #89
Timar
Klar

Timar sin avatar

Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Hæ? Er det?

Ikke nødvendigvis pil, men hvilken side av pumpe-symbolet slangen er festet på har samsvart 100 % med hvilken side det skal tankes på, på de bilene jeg har kjørt.

Gammel 19-07-22, 12:41   #90
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg fekk ein snap av ein nordlending som hadde hausta rabarbra i går. Då begynte eg å tenke på kor voksen eg faktisk var, då eg innsåg at regelen om å ikkje plukke rabarbra etter st.hans, handla om å ikkje plukke trevlete rabarbra som har gått i stokk. Eg trudde veldig lenge det handla om røyken frå st.hans-båla.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-22, 12:42   #91
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

At jeg ikke nødvendigvis må endre noe i livet mitt når jeg er deprimert, men endre hvordan jeg forholder meg til tanker.

Gammel 19-07-22, 13:49   #92
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg fekk ein snap av ein nordlending som hadde hausta rabarbra i går. Då begynte eg å tenke på kor voksen eg faktisk var, då eg innsåg at regelen om å ikkje plukke rabarbra etter st.hans, handla om å ikkje plukke trevlete rabarbra som har gått i stokk. Eg trudde veldig lenge det handla om røyken frå st.hans-båla.

Men nå sier forståsegpåerne at den sankthans-regelen er passé, så…

Forresten. Språkrådet mener at det helst skal være sankthans. Ikke St. Hans. Bare til info. (Til alle, ikke bare deg. Ser at «alle» skriver St. Hans.)

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-22, 14:55   #93
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sankthansregelen ang rabarbra har jeg aldri hørt før. Men man må ta dem før de stokker seg, ja.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-22, 14:58   #94
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg bruker midtsommer og sankthans litt om hverandre, mest midtsommer. Dette med katolske helgener kan jeg ikke helt forholde meg til. Jada, jeg vet at det er to ulike datoer.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-22, 15:00   #95
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har i alle fall ingenting med bål å gjere.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-22, 15:44   #96
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Ikke nødvendigvis pil, men hvilken side av pumpe-symbolet slangen er festet på har samsvart 100 % med hvilken side det skal tankes på, på de bilene jeg har kjørt.

Ikke i alle biler jeg har kjørt, men har ikke testa om det kanskje stemmer med hvor i «ringen» symbolet står.

Gammel 19-07-22, 16:32   #97
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

At man skal snu og fluffe sofaputene hver dag, visstnok.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-07-22, 18:21   #98
Timar
Klar

Timar sin avatar

Standard

Det lærte jeg også i dag!

Gammel 19-07-22, 19:01   #99
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Haha. Det må man jo absolutt ikke. Jeg har aldri gjort det i mitt liv før jeg fikk en mann som trykker to av putene flate hver gang han sitter i den. Jeg kjenner ingen andre mennesker som gjør det.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-22, 19:28   #100
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Phui, jeg synes jeg ser det!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:25.