Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vis meg fine strandhåndklær!

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-07-22, 20:00   #41
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.965
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg fine strandhåndklær!

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Jeg har flere hamam, noen kjøpt i Hellas og noen kjøpt på Kid. Alle er like gode og har holdt seg godt i vask. Frynser og alt.
De fra Kid er litt tykkere enn syden-varianten.
Syns ikke de er for tynne å ligge på, og kommer aldri til å kjøpe andre strandhåndklær igjen. Tar liten plass i kofferten, i strandbagen og de tørker fort.

Takk for anbefaling! Tror jeg skal kjøpe to tykke på Princess til å ha hjemme. Men jeg vil gjerne teste hamamene på ferie!

Skal låne symaskin i morgen og klippe bort de ødelagte frynsene. Bør vel være en smal sak.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-22, 20:01   #42
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.965
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg fine strandhåndklær!

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Kan rapportere at hamam-håndklærne fra H&M nå er vasket på 60 grader og tromlet, og alle frynser (og resten) er i god behold.

Jøss. Så bra!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-22, 20:44   #43
Bonzai
Superaktiv
 
Bonzai sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 306
Bonzai er litt kulBonzai er litt kul
Standard

Sv: Vis meg fine strandhåndklær!

Farmasiet har badelaken i microfiber-lignende stoff som tar liten plass er digre og har fargerikt motiv. For de med lite plass i kofferten. https://www.farmasiet.no/catalog/dyr...lowers,5033326

https://www.farmasiet.no/catalog/dyr...2?searchQuery=

https://www.farmasiet.no/catalog/dyr...9?searchQuery=

Bonzai er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-22, 21:37   #44
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.867
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vis meg fine strandhåndklær!

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi bruker også saronger. Fungerer både som håndkle og strandkjole. Kjøpt inn på diverse ferieturer gjennom årene. Tror «min» er fra 1994 eller noe sånt.

Jeg bruker også sarong. Den beste er i bomull, kjøpt på Bali for sikkert 20 år siden.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-22, 15:49   #45
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.840
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vis meg fine strandhåndklær!

Opprinnelig lagt inn av Bonzai, her.

Farmasiet har badelaken i microfiber-lignende stoff som tar liten plass er digre og har fargerikt motiv. For de med lite plass i kofferten. https://www.farmasiet.no/catalog/dyr...lowers,5033326

https://www.farmasiet.no/catalog/dyr...2?searchQuery=

https://www.farmasiet.no/catalog/dyr...9?searchQuery=

Hvordan tørker man seg med et slikt mikrofoner håndkle? Jeg synes mitt bare setter seg fast i huden og må tørke over flere ganger før å bli tørr. Hva gjør jeg feil?

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-22, 18:38   #46
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.267
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Vis meg fine strandhåndklær!

inspirert av denne tråden har jeg kjøpt både reisehåndklær og minihåndklær i lin fra Nomaden.

Reisehåndklærne er perfekte, men minihåndklærne er på størrelse med et kjøkkenhåndkle. I fantastisk kvalitet.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-22, 23:58   #47
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vis meg fine strandhåndklær!

Vi investerte i store, tykke, deilige og superfine badehåndklær i friske farger (alle har hver sin farge så vi vet hvem som eier dem) i Italia for tre år siden og de får pent bli med til Sardinia i sommer - selv om det medfører at vi må sjekke inn en koffert på flyturen siden de tar en del plass. Jeg sørger for å reise på ferie til et sted der sola får håndtere tørkinga i løpet av dagen! #drittlei 12 grader og pissregn

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-22, 08:33   #48
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.965
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg fine strandhåndklær!

Opprinnelig lagt inn av Synnemor, her.

Vi investerte i store, tykke, deilige og superfine badehåndklær i friske farger (alle har hver sin farge så vi vet hvem som eier dem) i Italia for tre år siden og de får pent bli med til Sardinia i sommer - selv om det medfører at vi må sjekke inn en koffert på flyturen siden de tar en del plass. Jeg sørger for å reise på ferie til et sted der sola får håndtere tørkinga i løpet av dagen! #drittlei 12 grader og pissregn

Men det er ikke alltid sola tørker håndklær til og med i varmen. I mange land er det så fuktig at alt som har hengt til tørk om natten er vått om morgenen. Klart ting tørker i sola på dagtid, men ikke mens man bader.

Forøvrig er jeg misunnelig på håndklærne deres, det er slike jeg egentlig vil ha. Har du link eller bilde?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-22, 08:35   #49
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.965
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg fine strandhåndklær!

En annen ting: Jeg elsker gult og oransje, men hvordan vasker man slike håndklær? Må man virkelig ha egen vaskekategori for gult, oransje, rødt og rosa? Har ei venninne som gjør det, men det høres stress ut. Men mine håndklær i sånne farger blir stygge av å vaskes med andre farger.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-22, 08:45   #50
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.863
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vis meg fine strandhåndklær!

Kjøpte kofferten full av tykke, amerikanske Nate Berkus-håndklær (interiørduden til Oprah) for noen år siden. Ja, veldig lyxigt, men ble slitsomt. Tok masse plass i vaskemaskinen, masse plass i skapet, lang tid for å tørke. Å ha dem i en koffert var uaktuelt. De badehåndklærne vi har vært mest fornøyd med, har vært de billige reklamehåndklærne kjøpt i nøden i sydenland. Ikke så pene, men holder for evig med de stygge motivene sine.

Een ecthe musthave voor op vakantie finner du hos

https://www.ligtenbergrijssen.nl/KAA...t-Yellow-22293

Noen av deres strandlaken var så fine at de blir nok stjålet.

https://www.ligtenbergrijssen.nl/Badkamer

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-22, 09:30   #51
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.965
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg fine strandhåndklær!

Een echte musthave, faktisk.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-22, 10:50   #52
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.867
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vis meg fine strandhåndklær!

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

En annen ting: Jeg elsker gult og oransje, men hvordan vasker man slike håndklær? Må man virkelig ha egen vaskekategori for gult, oransje, rødt og rosa? Har ei venninne som gjør det, men det høres stress ut. Men mine håndklær i sånne farger blir stygge av å vaskes med andre farger.

Jeg vasker gult med annet lyst på 60. Har helt lyse gule håndkjær som ikke farger så mye av lenger. Skiller mørkt, lyst og hvitt på 60. Klarer alltid fylle maskinene, trolig har vi en del av det lyse også. Ja, og rødt/rosa for seg. Etter mange år med små jenter som elsket rødt og rosa var det stadig noe forholdsvis nytt som fortsatt farget av, har fortsatt med sorteringen.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-22, 11:13   #53
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.408
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vis meg fine strandhåndklær!

Jeg vasker også egen maskin med rødt og andre farger som ikke passer inn i hvit eller mørk vask, men nå som jentene har blitt såpass store blir det mindre og mindre av det. Jeg putter nå ofte gamle røde håndklær og laken i mørk vask, men hvis jeg har noe forholdsvis nytt venter jeg med å vaske til det har samlet seg opp nok til en maskin.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-22, 12:14   #54
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vis meg fine strandhåndklær!

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men det er ikke alltid sola tørker håndklær til og med i varmen. I mange land er det så fuktig at alt som har hengt til tørk om natten er vått om morgenen. Klart ting tørker i sola på dagtid, men ikke mens man bader.

Forøvrig er jeg misunnelig på håndklærne deres, det er slike jeg egentlig vil ha. Har du link eller bilde?

Nei, jeg er avhengig av å tørke dem sånn noenlunde i sola på dagtid for at de skal være helt tørre neste morgen. Henger dem opp rett etter at vi har kommet hjem fra stranda og krysser fingrene. Jeg bader ikke så mye egentlig, så mitt håndkle blir ikke så veldig vått. Passer også på å ikke bade rett før vi skal gå hjem så det er begrenset hvor fuktig de er når jeg henger dem opp.

Klarer ikke finne håndklærne på nettet nå og vet ikke hvordan jeg legger inn bilder her Håndklærne er store, tykke og myke og vi har dem i mørk blå, varm gul og rosa. Glade farger! Litt styr med vasking av dem, siden vi har tre ulike farger skiller jeg dem i klesvasken for å unngå avfarging.

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-22, 13:01   #55
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.911
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vis meg fine strandhåndklær!

Disse er det vi har. Liker at de er 180 lange, frotté side og glatt side.
https://www.ellos.no/ellos-home/bade...-cm/1594678-02

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-22, 13:09   #56
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.867
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vis meg fine strandhåndklær!

Jeg får lyst på nye badehåndklær. Ikke minst får jeg lyst til å bruke dem på en strand langt sør. Det får bli neste sommer.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-22, 21:40   #57
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.545
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg fine strandhåndklær!

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Møkkahåndklær. Vasket dem på 40 grader, og da de kom ut, var de fleste frysene ødelagt. Jaja, hva kunne jeg ventet fra Rusta.

Var de kun i vaskemaskin? Tror det hadde rett seg i tørketrommel etterpå.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-22, 21:56   #58
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.965
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg fine strandhåndklær!

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Var de kun i vaskemaskin? Tror det hadde rett seg i tørketrommel etterpå.

Nei, de frynsene var totalt revnet. Jeg klippet dem bort og sydde inn kanten.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-22, 20:01   #59
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.530
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vis meg fine strandhåndklær!

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Elsker disse:

https://www.myyk.no/collections/hand...39376729571409

Men det snør i helvete før jeg bruker 1200 på et syden-håndkle.

Det er for to da.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-22, 20:06   #60
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.965
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg fine strandhåndklær!

Er det?

Jaja, fremdeles uaktuelt.

Jeg er veldig fornøyd med de fra Rusta til 49 kroner etter at jeg klippet av frynsene. Riktignok har jeg ikke brukt dem som håndklær ennå ( :roll: ), men se de er supre å sitte på i stolene i hagen hvis man er svett og full av solkrem. Og så brenner man seg ikke på stolputene.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no