Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #12

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-22, 13:03   #101
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #12

God bedring Mifrid og Input

Jeg har en veldig betent akilles. Den var så vond at jeg ikke fikk skkkelig trykkbølgebehandling på den.

løve70 er ikke aktiv  
Gammel 03-10-22, 13:54   #102
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes altså ikke at jeg har fått som fortjent her i livet og skjønner ikke hvor jeg skal få krefter til å gjøre jobben som trengs for å komme opp på hesten igjen.

Gammel 03-10-22, 14:11   #103
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Her er det snakk om å søke opp riktig person og så trykke «sett over». Men det stopper i grunnen før det. De får styre videre.

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Legg til 4 "klikk" til så er du der.

Er noe av dette fra Telenor Mobilt Bedriftsnett? Er ingen fan av det.

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 03-10-22, 14:34   #104
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

God bedring Mifrid og Input

Jeg har en veldig betent akilles. Den var så vond at jeg ikke fikk skkkelig trykkbølgebehandling på den.

Au, det høres helt forferdelig vondt ut. Hvordan har den blitt så betent? Plutselig eller gradvis?

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Jeg synes altså ikke at jeg har fått som fortjent her i livet og skjønner ikke hvor jeg skal få krefter til å gjøre jobben som trengs for å komme opp på hesten igjen.

Jeg i-landsgruffer SKIKKELIG i dag, men det er fint vær og "alle" har ferie så det er stille på jobb. KS har fått meg bort fra tanken om yrkesbytte, men akkurat i dag frister det med fri og sol.

Gammel 03-10-22, 14:58   #105
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Er noe av dette fra Telenor Mobilt Bedriftsnett? Er ingen fan av det.

Jepp

Gammel 03-10-22, 15:04   #106
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan jeg få skikkelig i-landsgruffe?

Min politisk mest betente utredning publiseres kl 13.00. Kl 13.03 får jeg beskjed om at jeg må komme meg på legevakta fordi sønnen min har skada ankelen - igjen. Kl 13.23 ringer første journalist til jobben. Kl 13.47 ringer journalist nr 2. Når jeg endelig skulle få kjenne at jeg lever, og så sitter jeg i kø på legevakta.

(Joda, sønnen har en far. Men jeg jobber 7 min å gå fra legevakta. Mannen bruker 45 minutter hvis alt går smurt.)

Gammel 03-10-22, 15:04   #107
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Au, det høres helt forferdelig vondt ut. Hvordan har den blitt så betent? Plutselig eller gradvis?
.

Den ble gradvis vond og litt vondere, men så plutselig ekstremt vond på fredag.

løve70 er ikke aktiv  
Gammel 03-10-22, 15:20   #108
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Drit og dra hele Grytten-utvalget

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 03-10-22, 16:37   #109
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Apotek ansatte som gir ut annen medisin enn det legen har foreskrevet uten å spørre først.

Gammel 03-10-22, 16:44   #110
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Dag 4 eller noe med angstnivå langt over normalt. Litt angst er helt normalt i min verden, men nå snakker vi skyhøyt over normalen.

Var veldig nære med å ende opp med hyperventilering på butikken på lørdag, noe som virkelig ikke er normalen lenger. Ingen medisin-forandringer, og det er faktisk rimelig rolig rundt meg, så det er ingen god grunn til dette tullet.

Har sendt mld til fastlege om alternativ-medisin, for dette gidder jeg rett og slett ikke stort lenger.

Heldigvis gjør det å fordype seg i pensum at jeg glemmer det litt. Men blir både i dårlig humør og veldig sliten av å gå sånn.

Er liksom ikke nok med normalen jeg går med, men nå må det liksom økes på også. Gaah.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 03-10-22, 19:36   #111
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Kan jeg få skikkelig i-landsgruffe?

Min politisk mest betente utredning publiseres kl 13.00. Kl 13.03 får jeg beskjed om at jeg må komme meg på legevakta fordi sønnen min har skada ankelen - igjen. Kl 13.23 ringer første journalist til jobben. Kl 13.47 ringer journalist nr 2. Når jeg endelig skulle få kjenne at jeg lever, og så sitter jeg i kø på legevakta.

(Joda, sønnen har en far. Men jeg jobber 7 min å gå fra legevakta. Mannen bruker 45 minutter hvis alt går smurt.)

Jeg kjenner at jeg mest av alt ble nysgjerrig på hvilken sak det er... det er mitt gruff

Gammel 03-10-22, 22:19   #112
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Å nei, det er en fæl følelse. Har du noen eller noe du kan rømme til en kveld eller dag?

Strå er ikke aktiv  
Gammel 03-10-22, 22:26   #113
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg har en I-landsgruff. Ny kollega, gammel i bedriften, tror hen vet alt om hva vi driver med og ser ned på oss andre og er blærete. I tillegg vet hen alt om den gamle kommunen min fordi hen bodde der et år på 1970-tallet. Jeg himler inni meg mens jeg så saklig jeg kan prøver å utvide synet dens litt.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 03-10-22, 22:39   #114
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Å nei, det er en fæl følelse. Har du noen eller noe du kan rømme til en kveld eller dag?

Dette kan ikke rømmes fra egentlig. Det er ikke i heimen problemene er, de er i meg. Fra lenge, lenge siden.

Gammel 03-10-22, 22:41   #115
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 03-10-22, 23:49   #116
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Dette kan ikke rømmes fra egentlig. Det er ikke i heimen problemene er, de er i meg. Fra lenge, lenge siden.

Håper du finner hjelp! Å rømme hjelper dessverre ikke, nei, men jeg håper du finner styrke til å be om hjelp!

Timar er ikke aktiv  
Gammel 04-10-22, 00:14   #117
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Standard

Takk, alle. Hjelpen er der og er voksende. Heldigvis. Men det er tøft å.stå i.

Gammel 04-10-22, 00:45   #118
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Gammel 04-10-22, 04:57   #119
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

annemede er ikke aktiv  
Gammel 04-10-22, 10:33   #120
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er på dag 5 som aktiv bruker av VIS (Visma in School), og er faktisk fullstendig sjokkert over hvor tungvint det går an å lage et datasystem!

Det er null problem å forstå oppbygging og hvor ting er, for fylket mitt brukte et kjempebra system før (iSkole), og grunntanken i VIS er ganske lik. Men der en operasjon krevde 3-4 klikk i iSkole, bruker jeg minst 10, ofte opp mot 20 i VIS. Det er en ubeskrivelig tidstyv! I tillegg finnes det ikke rapporter som gir raske oversikter, sånn som vi hadde i iSkole, så nok en gang må jeg klikke i det uendelige.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:35.