Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du beredskapslager?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du beredskapslager?
Nei, jeg/vi har ingen ting og kommer heller ikke til å ordne noe 27 25,71%
Nei, men jeg/vi skal fikse. 16 15,24%
Jeg/vi har ca halvparten 25 23,81%
Jeg/vi har det meste 30 28,57%
Jeg/vi har alt 4 3,81%
Jeg/vi har alt og nok til noen naboer/familie 0 0%
Jeg/vi har alt på stell. Har også frø frysen, aggregat og jodix til storfamilien 1 0,95%
Jeg/vi er skikkelige preppere. Her er alt på stell! 0 0%
Jeg/vi har alt, inkl BUG, gassmasker, stråledresser ig nedgravde våpendepoter rundt om i Norge. 1 0,95%
Cashewnøtt 1 0,95%
Deltakere: 105. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-22, 22:06   #31
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv

Marla Singer sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du beredskapslager?

Opprinnelig lagt inn av Rabbit, her.

I krisesituasjoner tipper jeg at vi ikke tenker på hva som er lov og ikke,når jeg tenker meg om. Da er det tross alt om å gjøre å overleve. Så en gassovn er sikkert smart uansett, men da tenker jeg på varmeovn. Det er bare det at jeg har hørt at de ikke gir noe særlig varme over større flater. Så da blir vel pus og jeg sittende på badet, tenker jeg. Der er det fliser,og ikke sånn veldig lett at det antenner. Æsj, alt man skal tenke på om dagen!

Ja, jeg tenker også at i nød så får vi varme opp et lite rom så godt vi kan, og være der/ha mulighet til å varme oss i ett rom. Smart tenkt med fliser, det hadde ikke jeg tenkt på.

Ja, det hadde fremstått ganske vilt at vi diskuterer dette helt seriøst, for bare kort tid siden.

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Min foreløbige plan var å bruke det ute, som er en tryggere plan enn å bruke det inne. Men selvsagt, det forutsetter at det ikke er farlig å være ute da. Men luften ute kommer jo inn gjennom ventiler mm, så er det farlig ute er det farlig inne også? Da får vi spise kald bokseskinke og koke makaroni på vedovn (men veden er også lagret ute)

Nei, jeg klarer ikke se for meg at det skal være så farlig å stikek hodet utenfor døra og koke der, egentlig.

Nei, jeg tenkte på oppvarming av hus/rom, ikke matlaging.

Mtp problemstillingen din så vil det vel bare være problematisk om det BÅDE er atomnedfall ute og strømmen forsvinner samtidig, og jaja, man skal være forsiktig med å snakke om sannsynlighet om dagen, men det er kanskje innafor akseptabel risiko.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:50.