Sv: Har du beredskapslager?
Opprinnelig lagt inn av Rabbit, her.
I krisesituasjoner tipper jeg at vi ikke tenker på hva som er lov og ikke,når jeg tenker meg om. Da er det tross alt om å gjøre å overleve. Så en gassovn er sikkert smart uansett, men da tenker jeg på varmeovn. Det er bare det at jeg har hørt at de ikke gir noe særlig varme over større flater. Så da blir vel pus og jeg sittende på badet, tenker jeg. Der er det fliser,og ikke sånn veldig lett at det antenner. Æsj, alt man skal tenke på om dagen! 
Ja, jeg tenker også at i nød så får vi varme opp et lite rom så godt vi kan, og være der/ha mulighet til å varme oss i ett rom. Smart tenkt med fliser, det hadde ikke jeg tenkt på.
Ja, det hadde fremstått ganske vilt at vi diskuterer dette helt seriøst, for bare kort tid siden.
Opprinnelig lagt inn av Malama, her.
Min foreløbige plan var å bruke det ute, som er en tryggere plan enn å bruke det inne. Men selvsagt, det forutsetter at det ikke er farlig å være ute da. Men luften ute kommer jo inn gjennom ventiler mm, så er det farlig ute er det farlig inne også? Da får vi spise kald bokseskinke og koke makaroni på vedovn (men veden er også lagret ute)
Nei, jeg klarer ikke se for meg at det skal være så farlig å stikek hodet utenfor døra og koke der, egentlig.
Nei, jeg tenkte på oppvarming av hus/rom, ikke matlaging.
Mtp problemstillingen din så vil det vel bare være problematisk om det BÅDE er atomnedfall ute og strømmen forsvinner samtidig, og jaja, man skal være forsiktig med å snakke om sannsynlighet om dagen, men det er kanskje innafor akseptabel risiko.
|